Tiskové zprávy

Čas na digitalizaci firmy? Právě teď

artificial-intelligence
Foto: pixabay.com, Tag: Digitalizace

V určité fázi digitalizace byznysu se nyní nachází každá firma. Přítomnost ve virtuálním prostoru nebo zapojení některých on-line nástrojů je zkrátka standardem. Proces digitalizace se v dnešní době posunuje na novou úroveň a společně s digitalizací dat a procesů nabízí možnosti, které byly dříve pro firmy nedotknutelné. Pokud jste dosud váhali, právě teď je čas naskočit do rozjetého vlaku a zahájit proces digitální transformace také ve vaší firmě.

Velký prostor pro implementaci změn, které vás posunou dále, je v oblasti B2B a obchodu. Obchod dnes nestaví na velkých obchodních strategiích, ale na svých zákaznících. Dřívější “obchoďák” je tak mnohem více konzultantem, který své klienty provází celým rozhodnutím a snaží se najít to nejlepší řešení právě pro ně.

Digitalizace vs. digitální transformace

Dnes se již většina komunikace odehrává v online prostředí, což výrazně šetří čas. To ale nestačí. Je třeba transformovat přemýšlení a naplno využít potenciál, který digitální prostředí nabízí. Opravdová změna a zlepšení výsledků obchodních týmů přichází skrz digitalizaci a automatizaci procesů a využívání nejen nových kanálů prodeje, ale také sofistikovaných nástrojů pro analýzu dat a zvýšení produktivity.

Digitalizace obchodu a procesů 

Práce v obchodu se v minulosti skládala, a naneštěstí u mnoha firem stále skládá, z obřího množství času stráveného administrativními úkony. Přitom se jedná o čas, který by mohl být věnován zákazníkům.

Již nyní se společnosti do určité míry snaží tuto situaci zlepšit a postupně některé kroky digitalizují. Typicky se jedná o zefektivnění administrace, práci s novými kontakty a zvyšování hodnoty zákazníka prostřednictvím up-sellingu a cross-sellingu.

Nicméně promyšlený a celistvý přístup ke změně se odehrává málokde.Příčinou jsou často samotní lidé. S velikostí týmu a délkou působení v daném odvětví roste také neochota k novým přístupům, způsobům přemýšlení i k přijímání nových technologií. Nepomůže ani příslib úspory času a možnosti soustředit se na věci, na kterých doopravdy záleží. 

CRM: digitální transformace v obchodu

V momentě, kdy se firma spustí do procesu digitalizace, otevřou se jí dveře do světa automatizace a optimalizace. Přichází čas na využití dat, která se sice již nyní nacházejí v digitální podobě, ale jejich potenciál ještě nebyl odkryt. Proto firmy zavádějí CRM – customer relationship management, systém pro řízení vztahů se zákazníky. 

Co CRM obchodním týmům nabízí? 

  • real time data přístupná v jednom systému
  • celistvý přehled o všech zákaznících
  • identifikace slabých a silných stránek celého týmu
  • identifikace příležitostí k up-sellingu nebo cross-sellingu

CRM je software, který digitalizuje zaběhlé analogové procesy. Zároveň sbírá obrovské množství dat, která analyzuje a pomáhá tak manažerům k informovaným rozhodnutím. S real-time přístupem k datům jsou rozhodnutí provedena v momentě, kdy se věci doopravdy ději, a ne až ve chvíli, kdy se někdo dostane k reportu z minulého týdne.  

Možnost vidět celou historii zákazníků, jejich předešlá rozhodnutí i nákupy, pomáhá s přípravou na obchodní schůzky. Nejlepší řešení jsou ta, která jsou pro konkrétního zákazníka relevantní, navazují na to, co již má k dispozici, a reflektují nejen současnou situaci, ale také předpokládaný vývoj. 

Díky CRM systému můžete snadno optimalizovat produktivitu a efektivitu týmu. Manažeři se mohou zaměřit na slabé stránky konkrétních spolupracovníků a pomoci jim k lepším výkonům. 

Digitalizace firmy je proces, který neproběhne přes noc. Z dlouhodobého hlediska se však investovaný čas i finance vyplatí. Jde totiž o nevyhnutelný trend vývoje, který má navíc značný potenciál k zvýšení výkonu i efektivity. Není tedy na co čekat. Čas na to, uvést svou firmu do procesu digitalizace, je právě teď. 

Doporučeno pro vás »

Komentuj článek »

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Další novinky Tiskové zprávy