Continental chrání automobilové komponenty a výrobní závody proti hacku



Napsal: 05/03/2018 1 comments 894 shlédnutí

Zabezpečení na všech úrovních: Continental chrání automobilové komponenty a výrobní závody proti hackerským útokům.

  • Kybernetické zabezpečení chrání systémy a bezpečnostní komponenty ve vozidlech proti útokům hackerů
  • Zabezpečení začíná ve výrobním závodě: továrny po celém světě jsou nastaveny tak, aby mohly obdržet bezpečnostní upgrade
  • Continental s nákupem izraelského start-upu Argus Cyber Security dále rozšiřuje své odborné znalosti v oblasti automobilové kybernetické bezpečnosti

Následovat trendy směrem k digitalizaci, konektivitě a autonomnímu řízení znamená, že se automobily stávají součástí internetu věcí. Současně jsou však vozy již dnes potenciálními cíli útoků hackerů. To je důvodem, proč je dnes zabezpečení dat a komponent souvisejících s bezpečností vozidel zásadním tématem v celém automobilovém průmyslu. Hlavním cílem je chránit vozidla před útoky hackerů.

Zvláště důležitá je ochrana součástek důležitých pro bezpečnost, například brzdového systému. Aby bylo možné dosáhnout vize dopravy bez vážných nehod („Vision Zero“), musí být vozy a infrastruktura schopné vzájemně komunikovat například prostřednictvím digitálního propojení. To však otevírá dveře hackerům. Digitální systémy tedy musí být nejen spolehlivé, ale také odolné vůči vnějším útokům. Proto společnost Continental využívá technologii kybernetického zabezpečení, aby zajistila komplexní ochranu před možnými útoky hackerů. A to jak na důležité bezpečnostní komponenty vozidel, tak na celé výrobní závody.

Continental chrání automobilové komponenty a výrobní závody proti hacku
Continental chrání automobilové komponenty a výrobní závody proti hacku

„Naši experti pracují na zajištění o úroveň vyšší bezpečnosti a na ochraně našich systémů před útoky hackerů. V první řadě se to týká ochrany v našich výrobních závodech, které se ve velké míře věnujeme. První výrobní linky jsou již nyní vybaveny tak, aby dokázaly do výrobků zabudovat bezpečnostní funkce,“ řekl Felix Bietenbeck, vedoucí obchodní jednotky Dynamika vozidel společnosti Continental. „Zabezpečení ovlivňuje každou součást vozidla, a proto je třeba chránit nejen komunikační rozhraní, ale především bezpečnostní komponenty, jako jsou brzdové systémy.“

MK C1 je rychlejší, lehčí a kompaktnější

Kryptografické procesy pro zabezpečení byly poprvé použity v nejnovějším brzdovém systému MK C1. V rámci tohoto systému jsou funkce pro ovládání brzdy, posilovač brzd a elektronické systémy (ABS a ESC) zabudovány do jednoho celistvého a odlehčeného modulu. MK C1 je rychlejší, lehčí a kompaktnější než běžné brzdové systémy a byl speciálně vyvinut pro vozy s velkým množstvím pokročilých asistenčních systémů. Například s rekuperací brzdné energie a s funkcemi pro autonomní jízdu.

Vzhledem k tomu, že roste úroveň digitálního propojení a s ní i množství digitálních rozhraní ve vozidlech, úměrně tomu se zvyšuje riziko hackerských útoků. Hackeři jsou motivováni nejrůznějšími důvody – za všechny jmenujme krádež dat, obohacení nebo jen reputaci. V reakci na to společnost Continental posiluje všechny možné oblasti, u nichž přichází v úvahu útok, a zavádí kybernetické zabezpečení na několika úrovních.

Continental představuje novou vizi automobilové budoucnosti: MWC 2018

Na první se chrání jednotlivé komponenty elektronického systému; na druhé úrovni se zabezpečuje komunikace mezi systémy ve vozidle; třetí úroveň se zaměřuje na ochranu vnějších rozhraní automobilu; a na čtvrté úrovni jsou data uchovávaná mimo vozidlo chráněna proti krádeži a zneužití. Tato úroveň také zahrnuje řešení pro cloudová úložiště. Komplexní systém ochrany byl nyní navíc významně rozšířen funkcemi od Argus Cyber ​​Security. Tuto společnost specializovanou na oblast automobilového kybernetického zabezpečení, nedávno Continental koupil.

Klíčem ke špičkové bezpečnosti je individuální bezpečnost

Všechny budoucí produkty společnosti Continental – včetně brzdového modulu MK C1 – budou obsahovat kryptografické funkce, které mohou využít bezpečnostní klíče. Ty jsou generovány individuálně pro každý jednotlivý výrobek, což zajišťuje maximální bezpečnost, protože v případě napadení jednoho vozu zůstanou ostatní stále chráněné. „Klíče lze použít pro různé činnosti a nelze je dekódovat zvenčí – stejně jako kód PIN pro váš smartphone,“ vysvětluje Dennis Kutschke, manažer programu kybernetické bezpečnosti společnosti Continental.

Pokud jde o počítačovou bezpečnost, společnost Continental se také inspiruje zkušenostmi a technologiemi v jiných odvětvích. Kybernetická ochrana je důležitá nejen pro samotné automobilové systémy, ale i pro nahrávání softwaru a digitálních klíčů. Proto se po celém světě zavádí jednotná koncepce zabezpečení výroby založená na analýze možných rizik a slabých míst. Z přenosu vlastních klíčů do systému prostřednictvím zabezpečené sítě Continental mají prospěch také výrobci automobilů.

Cílem je být o krok před hackery

Řešení kybernetické bezpečnosti není vyrovnaný boj. Zatímco Continental musí hlídat desítky systémů, hackeři se mohou zaměřit na jedinou slabinu. „Je to jako nikdy nekončící závod mezi lidmi, kteří chtějí chránit systémy, a těmi, kteří se do nich chtějí dostat. A tak jakmile objevíte nějaké slabé místo, je důležité jednat co nejrychleji,“ řekl Kutschke.

Společnost Continental proto představila systém, který reaguje na nebezpečné podněty. Jedná se o další úroveň zabezpečení, díky níž přichází odpověď na reálný útok okamžitě. Při vývoji systému se uplatnily znalosti izraelského start-upu Argus Cyber Security. Ten společnost Continental koupila na podzim minulého roku a zařadila jej jako dceřinou společnost firmy Elektrobit.

Elektrobit se specializuje na vestavěná a síťová softwarová řešení. Jeho odborníci na zabezpečení již představili integrované řešení typu „vše v jednom“ pro dálkovou aktualizaci softwaru pomocí mobilních sítí. Díky tomu lze zajistit okamžitý upgrade milionů vozidel na nejnovější bezpečnostní úroveň bez nutnosti navštívit servis. A to je důležitá podmínka pro dosažení plánu „Vision Zero“ – budoucnosti bez dopravních nehod s fatálními následky, těžkými zraněními, nebo dokonce zcela bez nehod. Společnost Continental využívá toto know-how také pro podporu automobilových výrobců ve všech oblastech souvisejících s kybernetickou bezpečností.



Slova napsal

Martin Kohout

Správa a content webů. Pracovně s Applem. Technologické novinky o smartphonech.

Web: https://freebit.cz

Komentáře (1)

[…] Continental chrání automobilové komponenty a výrobní závody proti hacku […]

Odpovědět

Chceš se vyjádřit? Tento článek okomentuj, projev názor!