Internet

Návštěvníku, vítej v rubrice internet. Novinky ze světa internetu, co hýbe světem? Snažíme se být u všeho první a přinést zajímavé zprávy právě z tohoto odvětví. Nebo se spíše zaměřuješ na mobilní hardware, mobilní software či smartphony? Nechybí ani rubrika o tabletech s Androidem či systémem Apple iOS. Můžete také nahlédnout do sekce tiskových zpráv společností, které také agregujeme. Hezký den přeje FreeBit.cz!

Karel Ondrka z pořadu Prostřeno je odhalen, jedná se o virál Microsoftu?

Vášnivý student herectví Karel Ondrka se zřejmě stane jednou z nejznámějších postav pořadu Prostřeno (pořad o vaření). Bude to zejména jeho fingovanou nemocí, ale také agresivitou, kterou v pořadu předvedl. Pokud jste viděli jeho díl, určitě jste zaregistrovali rybičky ve vaně, které krmil rohlíkem. Nebo také nahodilé výpadky sprostých slov, jež s klidem řekl do kamer Primy. Zaujala také slepice Babiš. Dobře zahraný virál však patří pod pokličku samotného Microsoftu. Nejenom, že jsme mohli vidět product placement v podobě elektroniky, Karel je hlavní tváří programu Insider systému Windows 10. Vše se povedlo? No, posuďte sami.

Karel Ondrka z pořadu Prostřeno je odhalen, jedná se o virál Microsoftu?

Něco o osobě: Karel se narodil v severních Čechách, vychován v Praze, nicméně posledních šest let aktivně žije v Písku, kde vystudoval místní Filmovou školu s titulem BcA. v oboru Audio vizuální tvorby. Momentálně nezaměstnaný, průběžně se udržuje v chodu jako střihač, organizátor výroby audio vizuálního díla a již druhým rokem spolupracuje na realizaci festivalu Cool v Plotě.

Zdroj LinkedIn: Zabývám se teorií práce s informacemi. Poskytuji poradenství ohledně uživání a personalizace mobilních systémů Android a Windows Mobile, stejně tak desktopovými systémy Windows 8, 8.1 a 10. Jsem schopen psaní analytických textů a rozborů zabývajících se filmovou teorií a praxí.

Podle posledních zpráv bylo vše připraveno do posledního detailu. Byt, kde Karel údajně bydlí patří jednomu z účastníků Prostřena. A právě tomu, který se s Karlem Ondrkou nadmíru hádal. Dobře sehrané divadlo mělo Microsoftu přinést slávu, ukázat, že i takoví lidé mohou používat Windows 10? Jak je vidět, Karel opravdu úzce spolupracuje s Microsoftem. Možná to ale bude mít „drahé“. Velké množství diváků podalo na společnost Prima stížnosti. Tento díl pořadu byl údajně veřejným pohoršením. S největší pravděpodobností dostane postih.

Karel Ondrka z pořadu Prostřeno je odhalen – je tváří Microsoftu

Jednalo se opravdu o virální video ze strany Microsoftu a nebo o výplod herce? Vše do sebe pasuje. Za videem samozřejmě stojí samotný ajťák Karel Ondrka. Spojitost s redmondskou společností asi nikdy nebude odhalena. Podle redakce by se do toho společnost zřejmě neangažovala. Jaký názor na tuto kauzu máte vy? Určitě se o další informace nebo názory podělte do komentářů. Děkujeme za aktivitu.

Jak Google řadí výsledky vyhledávání? Interní algoritmy Googlu pod lupou

Novodobá optimalizace webů vede k vyšší efektivnosti tématických návštěv na web zákazníka. Co k tomu příspívá a jaké jsou hlavní řídící faktory umístění ve výsledku vyhledávání? Je to plus 1 na Google+, sdílení na Facebooku, komentování postu na Facebooku, počet like na Instagramu nebo počet retweetů na Twitteru? Nebo Google řadí výsledky vyhledávání dle počtu zpětných odkazů, ať už nofollow či dofollow? Počtu citací, počtu přesných odkazujících anchor textů? Pojďme dále.

Zohledňuje délku URL adresy článku, HTTPS na webu, AMP, pozici klíčových slov, počet komentářů pod článkem, cíl ze subdomény, rychlost načítaní obsahu, či klíčová slova v doméně? A nebo počet interních odkazů na webu, délku HTML kódu, mobilní verze webu, originálnosti obrázků, či odkaz na relevantní zdroj? Pokračujeme dále. Jaká by měla být správná rychlost webových stránek? Jak velká má být webová stránka? Kolik klíčových slov má být maximálně umístěno v textu?

Jak Google řadí výsledky vyhledávání? Interní algoritmy Googlu pod lupou

Fresh-výsledky, odpovězte na to, na co se lidé ještě neptají

Máme zde spoustu proměnných a vlivů na celkovou pozici ve výsledku vyhledávání. Ty nejdůležitější jsme ale ještě nenapsali. Co si myslíte, že to je? Zkuste se zamyslet a podívat se do Search Console od Googlu. Je to Analýza vyhledávání. Aby mohl Google s přehledem určit, jaký obsah má nabízet, musí se uživatelů nejprve zeptat. A jak to udělá? No, nejprve si udělá statické pořadí ze své databáze. Jedná se o stabilní index a do toho pak pouští nové výsledky. Můžeme je nazývat fresh-výsledky.

Ty pak zobrazuje na zajímavější pozice a přes jejich malé skore. A samozřejmě sleduje proklik na danné výsledky s SERP. Pokud uživatelé klikají na fresh-výsledky, je zřejmé, že se může jednat o kvalitní obsah. A jak to pozná, no, pokud se uživatel v krátké době nevrátil zpět do vyhledávání, zřejmě našel, co hledal. Podle mě se jedná o primární faktor, který Google používá. Své vyhledávání. Je to nejrozumnější metrika, kterou může využít a má data a akce pod plnou kontrolou. Jelikož se dají Facebook nebo Instagram lajky koupit, nevidím důvod je používat jako metriku pro výsledky vyhledávání.

Princip si vysvětlíme na frázi: iPhone 7 cena (článek o ceně iPhonu), výsledky jsou z Googlu, pro přesné pozice se dívejte přes anonymní okno. Předejdete tak personifikovanému vyhledávání. Článek má aktuálně 26 444 shlédnutí – co je jeho sdělením? Určitě informovat o ceně mobilního telefonu iPhone 7 od Apple. Co je jeho výhodou, s čím vstupoval do vyhledávání? Jednalo se o unikátní informace o ceně iPhonu 7. To byl účel, účel toho informovat uživatele o tom, na co se ještě neptají. Jen tak máte možnost získat vysoké umístění v SERPu. Unikátnost, rychlost, předvídání a content. Kde se nám ale ztrácí to úplně nejdůležitější? No? Co je to? No přece náš PageRank.

Google PageRank je stále králem, kdo si myslí opak?

Pokud si myslíte, že už umřel, není to pravda. Je tu stále, brouzdá si na vlně internetu jako pán a má se čile k světu. Pokud vezmeme dalších 300 hodnotících faktorů, králem je stále PageRank od Sergeje Brina a Larryho Page. No jasně, mnozí namítnou, stejně už GPR není vidět. To je ale omyl, on nikdy nebyl vidět – jen jeho toolbarová hodnota GTPR. Kterou Google vypl, aby zabránil spekulacím a prodejům odkazů. Pojďme se ale ještě maličko vrátit k Search Console.

Metriky? Nemetriky? První slovní metrika je samozřejmě dotaz. Na dotaz vrací Google výsledek. Další metrikou je celkový počet zobrazení v SERP. Pak následuje průměrné CTR, na konec průměrná pozice.

Data za posledních 90 dnů, ne celých, přecházelo se také na HTTPS (11.1.-18.3.2017)

Za dva měsíce v SERP skoro milion shlédnutí, co se stalo?

V SERPu se web zobrazil 970 813 krát, počet kliků na odkaz 37 161 krát. Další údaje naleznete samozřejmě na screenu. Míra prokliku, click-through rate. Nejedná se samozřejmě o efektivní hodnoty. Téměř milion zobrazení a necelých 40 000 prokliků není mnoho. Hodnoty kazí klíčové slovo YouTube a Instagram. Google mě začal mít dost rád a tyto slova tvoří přes 550 000 zobrazení v SERP. Kolik by vás stála reklama pro 1 000 000 lidí? Mě ani korunu. Možná čas. Pokud děláte dobře onpage, SEO a offpage, vyhledávače to ocení. Jak na to ale zareagují uživatelé? Z grafu je viditelné, že si klíčová slova zkouší jako žáka v lavici. Sledujte červenou křivku, kde se jedná o slovo YouTube s celkovým počtem zobrazení 530 000, ale bohužel jen s 566 prokliky a průměrnou pozicí 3,2.

No nezní to báječně? Oslovit milion lidí jen svou prací? Na Facebooku by vás stálo takové promo přes 110 000 korun. Kolik tedy zaplatíte firmě, která to je schopna udělat z SERPa? Poďte diskutovat, pojďte pomoci začínajícím webmasterům. Jsem na správné vlně? Díky za jakoukoliv zpětnou vazbu.

Dnes je možné vše. Jak koupit followery na Instagramu nebo Facebooku?

Ten pocit, když přijdete na Instagram profil známé osobnosti a víte, že jste doma. Mezi svými, mezi lidmi, co se zajímají o tutéž osobu, jako vy. Občas to však nemusí být pravda. V dnešním světě se dá koupit prakticky cokoliv, sdílení na Facebooku, followeři na Instagramu, ale i další aktivity na sociálních sítích. Myslíte si, že to není pravda? Tak to rozhodně čtěte dále. Probereme si dvě služby, které pomohou při sběru lajků a odběrů na Facebooku, ale i na Instagramu. V tomto článku se přemístíme do šedé zóny internetu. Čtení na vlastní riziko.

Ověřeně neověřené, lehké pochyby na Buycheapestfollowers.com

První ze služeb je buycheapestfollowers.com, 1000 followerů zde můžete koupit za 9 dolarů. 45 000 instagramových sledujících pak vyjde na 329 dolarů (8 400 Kč). Kolik utratíte na jednoho followera si samozřejmě jednoduchým výpočtem můžete spočítat. Za vyšší příplatek nebo vyšší tarif si můžete sledující filtrovat dle lokality nebo dle toho, jak moc jsou uživatelé služby reální. A to je právě ten problém. Většina lidí v tomto systému si založí profil jen proto, aby mohli zdarma followers na Instagramu nasbírat sami. Tedy, za peníze dostanete pouze falešný účet, který byl založen je pro to, aby mohl zdarma v systému čerpat kredity a vyměnit je za další fake účty.

Dnes je možné vše. Jak koupit followery na Instagramu nebo Facebooku?

Chci to rychle, na ty to případy je zde služba Addmefast.com

Druhá z ověřených služeb pro sběr a získání followerů je web addmefast.com. Jedná se o free výměnnou službu, kde své lajky a sledovaní můžete proměnit za lajky a sdílení svych stránek na Facebooku. Tato služba umožní Facebook lajky, sdílení, sledující, like na příspěvek nebo sdílení příspěvku. Na Instagramu pak sledování nebo lajk na fotku. Můžete také využít like na YouTube video, nebo shlédnutí videa. V tomto systému se jede na body od 0 do 10. Jedná se o aukci. Tedy, nejvíce Instagramových nebo Facebook účtů získáte s nejvyšší cenou, v tomto případě s nejvyšším počtem bodů. 5000 bodů v tomto systému stojí 635 Kč. Pokud tedy půjdete do aukce s nejvyšším počtem bodů, získáte cirka 500 folowerů. Je zde možnost si připlatit a získat až 380 000 followerů za 25 400 Kč.

Jak koupit followery na Instagramu nebo Facebooku?

Rada nad sociální zlato, nakupovat nebo nenakupovat followery?

Tak, a teď přichází velké rozuzlení této situace. Jak se zviditelnit? Koupit a nebo nekoupit sledující na Instagramu nebo Facebooku? Jako se dnes v kulturistice používají steroidy, tak se používají v sociálních médiích tyto weby. Velké číslo prostě vypadá hezky. Náš mozek je naučený vnímat velké číslo jako něco důležitého, stejně jako vnímáte pokutu od strážníků. Nad malou mávnete rukou, u velké se mozek pozastaví. Neříkám, že je nakupování followers čiré jako studánka v lese, ale? Jako každá taková služba má i své nevýhody. Většina účtů je mrtvých, nebo bude. Reálně tak prakticky svůj obsah nedostanete dále. V tomto případě se může zdát, že je nákup prakticky ztrátou času a vyhozených peněz. Jedině, co zůstane, je číslo počtu sledujících. I to však časem může klesat.

Abychom nebyli negativní, napíšeme zde i pár reálných zkušeností, jak přilákat živé followery. Můžeme začít?

Používejte hashtagy: Followme, love, instagood, me, selfie, fashion, like4like, cute, summer, tbt, photooftheday, follow, eyes, nice, beautiful, happy, girl, czechgirl, czechboy, l4l, instacollage, picoftheday, christmas, instadaily či like. Hashtag specifikuje téma u může dobře selektovat uživatele.

Mějte hezké fotky: Pokud sdílíte zajímavý obsah, své sledující si určitě najdete. Používejte filtry, studie doložily, že se fotky s filtry prostě líbí. Je to také tím, že jsou zajímavé a pestré pro oko. Pište poutavé texty. Sdílejte fotky pravidelně, ale ne příliš často.

Sledujte a reagujte: Najděte si stránku s výpisem nejpopulárnějších fotek na Instagramu. Některé z nich označte likem. Tyto profily mají spoustu followerů a je možné, že vás někteří z nich začnou v brzké době sledovat. Používejte i výpis z hashtagů, můžete tak cílit na tématické followery.

Čas sdílení hraje roli: Nejlepší čas pro sdílení fotek na Instagramu je ve středu mezi 17:00 a 18:00, nebo v pondělí odpoledne. Nejlepší čas je také po obědě. Plné žaludky. Shoutout? Reklama cizího účtu pomocí zmínky v příspěvku. Druhá strana to může opětovat a zpětně vám tak může také udělat reklamu.

Podělte se do komentářů, zda jste narazili na další služby nabízející lajky a sledování. Máte další zkušenosti? Co si o tomto tématu myslíte?

Product placement jako ve filmu, Apple a tak trochu jiná reklama

Sponzorovaná videa dnes hrají velkou roli. Stejně tak filmy, které osloví velké masy lidí. Product placement je dnes zbraní těch nejostřejších markeťáků z Markeťákova. Trend skryté reklamy je patrný i u Applu, kde většina studentů ve filmech vlastní nějaký Apple. Svítící loga na přednáškách to jen potvrzují. Tématicky skrytou reklamu najdete ve filmech, seriálech, videohrách, ale i v zábavních pořadech. Napadá mě však otázka, neměla by být tato forma reklamy striktně označena? Data? BusinessWeek hlásí, že se umístění produktů Apple zvýšilo o 45 procent mezi lety 2009 a 2011, a že ovocné logo ukázali režiséři v 40 procentech filmů v americké produkci. Paradoxem je, že umístění produktů nestojí ani korunu. Na rozdíl od některých jiných výrobců, Apple odmítá zaplatit za umístění produktu. Karma?

Strana MacBooku Pro 2016 skrývá rychlé porty
Product placement jako ve filmu, Apple a tak trochu jiná reklama

Mediální product placement upravuje na evropské úrovni směrnice 2007/65/ES o audiovizuálních mediálních službách. Skrytá reklama je přitom směrnicí obecně zakázána, ale je umožněna ve filmech, seriálech, sportovních a zábavných televizních pořadech. S product placementem se můžeme setkat třeba ve filmu Devátá brána, kde je reklama na cigarety Lucky Strike. Najdeme jej třeba i v českých filmech. Účastníci zájezdu – autobusy Vega Tour, přípravek na erekci ArginMax. Za zmínku stojí také Lego Movie a Captain America, ve kterém se objevila krátká scéna z Apple Storu. Pokud budete sledovat film a na pozadí scény se objeví nějaký z řetězců, s největší pravděpodobností se jedná opět o dílo product placementu. Prakticky se dá říci, že náš každý druhý film osloví nějakou reklamou. A aby toho nebylo málo, dle statistik každý člověk uvidí denně až tisíc reklam.

A pokud se vrátíme k Applu. S novým produktem od Applu vždy přijde ten správný hajp, který naburcuje ke komentáři nejednoho trolla. Emoce jsou u této firmy na denním pořádku. Bylo tomu tak i u nového iPhonu, ale také u nového MacBooku Pro. Nové technologie a absence 3,5mm jacka přinesla svou daň. A ono to nezní tak špatně, třeba v recenzi na iPhone 7 Plus. Nové stroje mají své kouzlo, jak je u Applu zvykem. Sice na poslouchání hudby budeme potřebovat redukci, to snad oželíme. A jak jsou na tom nové recenzované MacBooky Pro? Profidesigneři čekali něco jiného ale zdá se, že se nový Touch Bar mezi uživatele dostane. Apple v tomto vsází na nové technologie a dotyk, uživatel musí mít kooperaci se zařízením. To je ta pravá Apple politika. Product placement je tím, co dělá jablíčkáře v USA jablíčkáři. To správné gro a emoce prodávají.

Jak na internetové výdělky pro začátečníky v grafických pracích?

I grafický začátečník si může vydělat tvorbou a úpravou grafiky. V tomto článku prozradíme, jak na to. Co vše budete pro vytvoření grafiky potřebovat, jaký PC hardware koupit a zmíníme placené programy, ale i programy zdarma. Začátky jsou těžké ale s tímto článkem se pokusíme je zlehčit na možné minimum.

Základní ovládnutí grafického editoru, buďto si připlatíme, nebo zkusíme něco zdarma

Na začátku si musíme zvolit grafický editor. Volba záleží na tom, co vlastně budeme chtít dělat a také na tom, jaké máme finanční možnosti. Pokud nemáme žádnou specifickou volbu (kterou může být například editování fotografií, editování videí, tvorba webdesignu a další), můžeme zvolit neutrální grafický editor, ve kterém toho můžeme udělat nejvíc. Podle financí si pak můžeme vybrat kvalitu editoru. Pokud chceme hodně kvalitní a propracovaný editor, budeme si muset připlatit. Nemusíte ale zoufat, pokud nechcete nic investovat, jsou k sehnání i editory zdarma, které nemají tolik funkcí, do začátku ale určitě postačí.

Jak na internetové výdělky pro začátečníky v grafických pracích?

Po zvolení vhodného editoru je potřeba ho alespoň v základní formě ovládnout a naučit se ho používat. K tomu jsou vhodné návody a tutoriály, kterých je na internetu velmi mnoho. Velmi užitečné jsou také video-návody na Youtube. Na začátku věnujte čas samotnému editoru. Osahejte si základní funkce a prozkoumejte co nejvíce editor. Pak se zaměřte na zdokonalování se v samotné tvorbě grafiky. Okoukávejte práce jiných grafiků a zkuste je napodobit. Tím se velmi rychle naučíte tvořit kvalitní grafiku.

Placené: Adobe Illustrator – Indesign – Photoshop, CorelDRAW, Affinity
Zdarma: GIMP, SketchUP, Inkscape, Pixlr, Zoner Callisto FREE

Tvorba prvotních referencí, zkuste něco vyjímečně zdarma, poté si nechte 100% platit

Po ovládnutí grafického editoru a zvládnutí základní tvorby grafických prvků a úprav je potřeba vytvořit si pár referencí. Při hledání zakázek je ukázka vaší práce velmi klíčová. Zkuste si tedy sednout k editoru a vytvořit kvalitní a líbivou práci. Tato práce bude ve většině případů ještě nezaplacená, věřte ale, že se vám snaha a čas věnovaný referenci mnohonásobně vyplatí.

Jaký zvolit hardware svého počítače nebo notebooku? Jaký monitor?

Důležité je si vybrat „mašinu“, na které budete grafiku tvořit. Mnoho profesionálních lidí produkuje grafiku pouze na Apple Mac produktech. Díky displejům s technologií Retina si zákazník odnese věrný design, který splní jeho očekávání. Pokud se soustředíte na platformu Windows, je nutné si pořídit kvalitní monitor s věrným podáním barev. Kvalitní monitor s kvalitní maticí se dá koupit klidně i za 30 tisíc korun. PC výkon není nutný, pokud se tedy nepřemístíte do 3D grafiky. Tam už vyšší výpočetní a grafický výkon budete určitě potřebovat.

Získání první zakázky je směr, jak dopadnou poptávky je jen na vás

Pokud již ovládáte editor a máte co ukázat, je na čase najít si první zakázku. K tomu je zase vhodné použít internet. Na internetu se střetává nabídka s poptávkou. Poptávek na grafiky je na internetu velké množství a získat zde zakázku není zase tak moc těžké. Zkuste navštívit grafická fóra, ve kterých je jistá část věnována právě obchodu a získávání zakázek. Dále použijte Google a zkuste dobře zformulovat dotaz na poptávku grafiky. Nalezené potenciální zákazníky kontaktujte a nabídněte jim svoje služby. Nezapomeňte uvést ukázku své práce. Dříve nebo později získáte svoji první zakázku, nové zkušenosti a také finanční ohodnocení. Najít si další zakázku už pro vás nebude tak náročné a postupně si vybudujete jméno a celou síť stálých zákazníků.

Jak výhodně nakoupit smartphone či jinou elektroniku přes internet?

Nákupy přes internet prožívají momentálně velký rozkvět. Obrat v internetových prodejích tomu napovídá. Vznikají nové internetové obchody a nakoupit se dá opravdu vše. Oblečení, věci do domácnosti, nemovitosti, auta, nové technologie, jídlo, pití a další. Výhodou je doručení až do domu, kdy se vyhnete cestě do obchodu a zbytečným zdlouhavým frontám, velký výběr sortimentu a mnohdy i výhodnější ceny. A jak tedy nakupovat bezpečně a výhodně v internetových obchodech?

Srovnávejte si prodejní ceny, u některých výrobků můžete ušetřit i stokoruny

To je asi jasná rada. Dnes existuje spousta portálů na srovnávání cen. Projděte si různé obchody a hledejte nejvýhodnější cenu. Je bezpečné zjistit si cenu výrobku i v kamenném obchodě. Pokud se vám na internetu zdá cena až příliš nízká, není dobré riskovat. Pro podvodníky je internet doslova rájem. Určitě si domů nechcete přinést balík, ve kterém najdete pouze cihlu. Jedna na barák prostě nestačí.

Jak výhodně nakoupit smartphone či jinou elektroniku přes internet?

Obchod si ověřte, předejdete tak problémům s následnou reklamací

Další věc související s bezpečností. Sledujte hodnocení obchodů a čtěte recenze. Ideální je nakupovat přes stránky, se kterými máte vy nebo vaši známí už nějakou zkušenost. Někdy stačí jen malý překlep webové adresy a v domnění, že nakupujete na oficiálních stránkách prodejce, brouzdáte po dobře připraveném podvodném webu. Zboží nakonec nemusí dorazit a peníze se v takových případech vymáhají opravdu těžce.

Platba a převzetí, u eshopů si ověřte platby a první nákup řešte přes dobírku

Další důležitou věcí je výběr platby. Pokud máte s obchodem dobré zkušenosti, nemusíte se bát platit převodem předem. Pokud jste však na stránkách prvně, je mnohem lepší platit až při samotném převzetí. Můžete si produkt v klidu prohlédnout a pokud vám nebude cokoliv vyhovovat, nemusíte zaplatit a věc převzít. Další výhodou je, že hodně internetových obchodů nabízí poslání do prodejny. Tam si můžete výrobek vyzvednout a zase, pokud se vám nebude něco zdát, nemusíte za něj zaplatit.

Obchodní podmínky si řádně přečtěte, v některých eshopech se můžete divit

Na každých stránkách si raději přečtěte obchodní podmínky. Nejdůležitější informací je reklamační řád. Obchody si diktují vlastní podmínky a zatímco je někde reklamační doba 2 roky, někde se může lišit. To však ošetří spotřebitelský zákon – jak vyřešit rychle reklamaci. Výhodné je, že některé obchody s oblečením nabízejí tu možnost, že když vám věci nesednou, můžete je bez problémů poslat zpět a peníze se vám vrátí. Věci ale samozřejmě nesmějí být nijak poškozené. Proto je také dobré si je prohlédnout hned při setkání s kurýrem. Mnohdy se obchod vzdává své zodpovědnosti po převzetí a vy pak nemůžete dělat nic.

Myslete, selský rozum vždy zvítězí!

Poslední a nejpraktičtější rada je myslet. Nekupujte věci, které se vám zdají až nesmyslně levné a nenechte se napálit! Nákupy přes internet dokáží člověku opravdu ušetřit spoustu času, nervů i peněz, ale jen, pokud nakupujete bezpečně.

YouTube Wars: Zápas Pstruh vs. Psychopat Bejr na živo v oktagonu

Kam až může dosáhnout textová válka mezi dvěma lidmi, kteří působí na YouTube? Pojďme se na to v tomto článku podívat. Zápas mezi Pstruhem a Psychopatem Bejrem natáčí a zastřešuje Swaglift, který má aktuálně cirka 48k odběratelů. Druhým z protagonistů je Youtuber Pstruh, který na svém kanálu oslovuje 43k lidí a Psychopat Bejr pak 91k uživatelů YouTube scény. Nebudeme zabíhat do pravidel celého zápasu, ale do toho, jak internet potažmo videoscéna může přejít do pěstního souboje.

Určitě víte, že se do takových témat moc nepouštíme, ale tohle je internetová scéna, jež se přesunula do oktagonu. Je potřeba se nad tím zamyslet. Pokud se objeví první, mohou samozřejmě následovat i další protagonisté. Vše se dělá kvůli shlédnutí na svých kanálech? Nebo proto, že už se kanály nebo zúčastnění nemají kam posunout? No, posuďte sami. Virál, který Swagliftu může přinést spoustu peněz. Tímto videem osloví nejen fanoušky obou zúčastněných stran, ale také další magazíny a portály.

Youtube Wars: Zápas Pstruh vs. Psychopat Bejr na živo v oktagonu (screen: YouTube video)

Pomluvy, narážky, osobní internetové napadání, napadání rodinných příslušníků, to vše se odehrávalo mezi dvěma aktéry. Co vše se mezi nimi odehrálo se však nikdy nedozvíme, ale většinu určitě najdete mezi jejich videi. Kam až může přetéci rivalita na YouTube kanálech? Kdo další se postaví do ringu? Za vším mohou stát peníze. Ale i to, očistit sebe, nebo své blízké. Kdo vyhrál a jak to vše dopadlo si můžete pustit zde na videu:

Zamyšlení na konec? Co vše se může ještě objevit? Česká nátura, závist? Lidé jsou různí a na internetu si nemusí sednout. Kdo však říká, že to i tak musí být v reálném životě? Neosobní kontakt může vyvolat právě tyto emoce a je dobré se na to zaměřit do budoucna. Mohou vzniknout online psychiatři, kteří by právě tyhle spory na internetu mohli řešit, online, ale i osobní schůzkou. Jaký pohled na to máte vy?

Film 50 odstínů temnoty je online, navazuje na starší odstíny šedi

Film 50 odstínů šedi je již za námi, přichází však velký comeback v podobě novodobého filmu s novým režisérem. Jamie Dornan a Dakota Johnson se vracejí jako Christian Grey a Anastasia Steeleová ve filmu 50 odstínů temnoty (2017). Film bude dostupný na DVD, Blu-Ray discích a online. Romantický film opět nabízí bohatého muže, který má zalíbení v postelové dominanci. Druhý díl navazuje na nevšední sexuální praktiky a jednostranné potěšení. Odstínů šedi nebude padesát, nyní se budeme muset spokojit s temnotou. Nově je film 50 odstínů temnoty dostupný online na Youtube, film aktuálně přichází také do kin v České republice.

Co náš čeká v druhém dílu: Druhý filmový díl erotického románu o temných touhách, které dřímou v každém z nás. Poté co Anastasia Steeleová na vlastní kůži pocítí, jak temná jsou tajemství Christiana Greye, opouští ho. Přese vše, co se mezi nimi stalo, však na něj stále nemůže zapomenout. Když jí tedy Christian předloží novou smlouvu, nemůže odolat a vrací se k muži, kterého vášnivě miluje.

Postupně odhaluje všechna tajemství a zjišťuje, že jeho padesát odstínů šedi je temnějších, než si kdy dovedla představit. A zatímco Christian bojuje se svými démony, ona musí učinit nejdůležitější rozhodnutí ve svém životě. Velmi úspěšný román, který se ve světě zařadil mezi bestsellery a i u nás se jistě, stejně jako první díl, stane jedním z nejprodávanějších titulů.

Dalších pár vět o filmu jako takovém (50 odstínů šedi): Studentka literatury Anastasia (Dakota Johnson) je podle vlastních slov nezajímavá a nudná „šedá myš“ s nízkým sebevědomím, pravý opak tajemného podnikatele Christiana Greye (Jamie Dornan), kterého přišla vyzpovídat pro článek do studentského časopisu. Přestože se ji Grey svým chladným a odměřeným chováním snaží odradit, má ho plnou hlavu, což ještě prohloubí jejich opakovaná pracovní setkání. Bez ohledu na to, že ji varuje, jak je komplikovaný a ve zlověstných náznacích mluví o svém specifickém vkusu, není Anastasia jeho přitažlivosti schopná odolat.

Recenze: Skoropevná mobilní síť na doma i na chatu od Vodafonu

Internet vládne světem. Mobilní, pevný ale i sdílený internet pomocí Wi-Fi hotspotu je denní rutinou každého z nás. Dnes si už pomocí internetu objednáte i rohlíky domů. Každý z operátorů si je této skutečnosti vědom a FUP v mobilním průmyslu hraje poměrně velkou komoditu. V této recenzi se však podíváme na pevnou, ale prakticky i mobilní technologii. Vodafone nabízí na chatu, ale i do domácnosti internet pomocí mobilní sítě. Mapa pokrytí je poměrně hustá, vyzkoušíte ho?

Užívejte si internet naplno. Stahování 8 Mb/s, odesílání 4 Mb/s a v noci neomezenou rychlostí. Ve většině případů vaše surfování nijak neomezujeme. Při prohlížení webových stránek, sociálních sítí, přijímání a odesílání e-mailů nebo třeba při internetovém volání (Skype, Google Hangouts apod.) vám internet vždy poběží maximální rychlostí. Tak zní první slova na stránkách společnosti.

Wi-Fi síť na doma i na chatu od Vodafonu (Huawei LTE CPE B310)

Jak se účtují data, co obnáší FUP a co data čeká po jeho překročení?

Jak surfovat a mám nějaká omezení? Pokud si budete prohlížet email, brouzdat na internetu, ale i volat, Vodafone data neomezuje. Pokud však budete internet používat na stahování filmů, torrentů – čeká na vás limit 30 GB. Jeho čerpání lze ověřit klasicky ve službě Můj Vodafone. Po dosažení limitu stahovaných dat prý mohou rychlost stahování i odesílání dat omezit na 256 kbit/s. Stahování a odesílání datových souborů velkých objemů se počítá do FUPu. Společnost však informuje, že k omezení rychlosti nemusí dojít, pokud je kapacita sítě v dané lokalitě dostačující.

Získali jsme ocenění za nejrychlejší 4G LTE síť od serveru DSL za rok 2016. Průměrná rychlost stoupla na 30,3 Mb/s, což je 15% nárůst oproti roku 2015

I tak bude 30 GB limit stačit většině uživatelů, kteří jsou zvyklí mít doma internet s pevným připojením. Za data po překročení 30 GB vám samozřejmě nebudeme účtovat nic navíc. V čase od 0:00 do 6:00 hodin můžete s Připojením bez kabelu+ stahovat a odesílat data bez omezení rychlosti, záleží jen na kapacitě sítě.

Modem splňuje moderní standardy, co mu ale chybí je 5 GHz norma IEEE 802.11ac

Wi-Fi modem Huawei LTE CPE B310, tedy aktuálně dodávaný modem, je zařízení, které kromě modemu obsahuje celou domácí bránu, včetně směrovače a firewallu. Podporuje všechny technologie a pásma, na kterých běží náš 4G LTE i 3G internet. Zařízení je přenosné, můžete jej zapojit do zásuvky doma, na chatě nebo třeba v kanceláři. K Wi-Fi modemu můžete připojit až 32 zařízení přes bezdrátovou síť, další přístroj pomocí ethernetového kabelu. Modem lze jednoduše a pohodlně spravovat jak přes mobilní aplikaci Huawei HiLink, která je dostupná pro operační systémy Android i iOS, tak klasicky přes webové rozhraní na stránkách Vodafonu. Návod, jak modem nainstalovat a zprovoznit naleznete v tomto jednoduchém návodu na Youtube.

Připojte se k modemu přes Wi-Fi nebo síťovým kabelem a zadejte do prohlížeče adresu http://192.168.8.1

K tomuto modemu však máme malou vítku, nesplňuje standard Wi-Fi v normě IEEE 802.11ac, budete se muset spokojit pouze s IEEE 802.11b/g/n. Tyto sítě jsou poměrně zarušené vzhedem k velkému počtu zařízení. Pokud se budeme bavit o vlajkovém zařízení, co společnost nabízí, standard 5 GHz pásma by měl být již agregován. S tím souvisí i cena, která odpovídá produktům již 5 GHz standard obsahující. Na síti se modem choval stabilně, avšak ranní provoz s rychlostí 70 Mbps brzdil právě zmíněný Wi-Fi modul.

Naměřené rychlosti mobilního internetu – den, noc a zatíženo HD streamem z Youtube (Plzeň):

Naměřená rychlost od 24:00 do 06:00 – Down 56 Mbps (max. 70 Mbps, Wi-Fi), UP 47 Mbps
Naměřená rychlost přes den – linka Down 7.7 Mbps, UP 3.9 Mbps (Wi-Fi)
Naměřená rychlost při streamu HD videa z Youtube – Down 6.7 Mbps, UP 3.8 Mbps (Wi-Fi)
Naměřená rychlost po kabelu po 24:00 – Down 126 Mbps, UP 46 Mbps (LAN)

Technické specifikace modemu Huawei LTE CPE B310:

  • Rozměry: 126 x 181 x 36 mm
  • Hmotnost: 226 gramů
  • Standardy Wi-Fi: 802.11 b/g/n
  • Podpora externí antény
  • Balení: modem, ethernetový kabel, napájecí adaptér, manuál

Smlouva? Podmínky? Cena? Co na co máte právo a závěr

První zelený operátor je nakloněný zákazníkům. Věříme, že budete spokojeni, proto vám dáváme záruku 30 dnů na vrácení modemu a odstoupení od smlouvy k datovému tarifu. Zboží můžete vrátit bez udání důvodu, a to osobně v prodejně nebo prostřednictvím České pošty. Cena měsíčního paušálu je 449 Kč včetně DPH, cena modemu je rozložena do splátek 24x 100 Kč (při podepsání 1 Kč za modem). Bez smlouvy modem vyjde na 3 777 Kč, cena měsíčního „paušálu“ bez smlouvy pak 554 Kč. Modem si můžete vyzvednou na více jak 117 prodenách po celé České republice.

Zkušenosti s tímto modemem jsou víceméně kladné, splní vše, co od něj očekáváte. Pokud jste nenáročný uživatel s občasným brouzdáním na internetu, a chcete sdílenou síť přenášet, třeba na chatu, určitě si modem spolu ze službou zamilujete. Nevýhodou pro náročnější uživatele může být pomalý standard Wi-Fi (zarušené 2,4 GHz pásmo), limitní datový balíček, což se u mobilního modemu dá očekávat. Za zapůjčení děkujeme společnosti Vodafone.

Jak nastavit HTTPS na svém webu? Poradíme, na co si dát pozor

Chcete plusové body v Googlu? Tak to tento článek bude určitě pro vás. Novým trendem po AMP se stává zabezpečený protokol pro webstránky – HTTPs (Hypertext Transfer Protocol Secure). Co vše dělá a kolik stojí, rozvedeme dále. První věc, na kterou si při přechodu na zabezpečenou verzi musíte dát pozor, je struktura celého webu. Po přechodu z HTTP se prakticky celý web mění. Respektive, URL (internetové adresy) již pod nezabezpečeným protokolem „nenajdete“. To je nutné u webu ošetřit. Celý problém vyřeší trvalé přesměrování 301 (301 Moved Permanently).

Trvalé přesměrování řekne robotovi, adresa HTTP://freebit.cz je již trvale dostupná na HTTPs://freebit.cz. Stránky bez S prakticky existují, ale pro crawlera jsou již na nové URL adrese, a to HTTPs. Toto přesměrování respektuje většina vyhledávačů – jak Google tak Seznam. Oba vyhledávače oficiálně potvrdili (Google již v roce 2014), že se nový přechod na šifrované spojení promítne do výsledku vyhledávání. Priorita Seznamu je taková, že signál přidá do faktoru 0.16, což se může zdát jako malé číslo, ale není. Hodnotících signálů je cirka 300.

Jak nastavit HTTPS na svém webu? Aktivita Googlebota, přechod 12.1.2017

Pozor na všechny adresy, co při přechodu ověřit?

Přechod musí zahrnout všechna data na webu, potažmo na FTP účtu. Do přechodu je nutné zahrnout jak www, tak „ne www“ stránky na subdoméně (protože https://freebit.cz není to samé, jako https://www.freebit.cz, jedná se o dvě různé internetové adresy – URL). Musíte přesměrovat HTTP kódem 301 i obrázky, JavaScripty, CSS, multimédia či PDF. Obrázky, data a jiné prvky na webu. Musíte upravit canonical URL, aby nevznikalo zacyklení stránek. Standardně se nasazuje SSL certifikát s technologií SNI s dostupností pod IPv4 i IPv6. Kód pro oživení bezpečného certifikátu zapíšete do .htaccess – RewriteRule (.*) https://%{SERVER_NAME}/%$1 [R=301,L], jedná se o trvalé přesměrování. Pozor však na administraci, může se stát, že v okamžik redirektu nebude dostupná. Mohou se objevit další problémy s migrací na HTTPs protokol.

Screen: Seznam.cz se s indexací na HTTPS zřejmě taky popral
Jednotka ve vyhledávání v ČR indexuje celkově rychleji HTTPS na webech – screen Google.cz

Kolik mě bude přechod na protokol HTTPS stát?

Pokud si myslíte, že převod webu na HTTPS bude něco stát, jedná se ve většině případů o omyl. Přechod na SSL certifikaci domény nestojí nic (maximálně trochu času), pokud tedy využijete bezplatný certifikát Let’s Encrypt. Je zdarma, za služby spojené se zeleným adresním řádkem si však budete muset ročně připlatit až 15 tisíc korun (bez DPH). V těchto případech se můžeme bavit i o kompatibilitě v prohlížečích. Větší internetové eshopy, banky, emailové služby a další si musí samozřejmě připlatit. Malé a středně rozdáhlé weby však nenáročný přechod zvládnou sami.

Pokud na webu máte citlivá data, nebo je vyžadujete

Přechod na zabezpečený SSL certifikát se doporučuje pro bankovní weby, a weby, které manipulují s daty platebních karet. Pokud zadáváte své platební údaje na stránky, které nemají „zelený adresní řádek“, vystavujete se riziku ztrátě dat a informací. S největší pravděpodobností můžete přijít i o finance na účtu své banky. Pokud však máte blog, který nesbírá citlivá data, používáte ho pouze pro prezentaci osoby, zabezpečený certifikát zřejmě nebude nutný. Do budoucna se však s plným zabezpečením počítá.