Internet

Návštěvníku, vítej v rubrice internet. Novinky ze světa internetu, co hýbe světem? Snažíme se být u všeho první a přinést zajímavé zprávy právě z tohoto odvětví. Nebo se spíše zaměřuješ na mobilní hardware, mobilní software či smartphony? Nechybí ani rubrika o tabletech s Androidem či systémem Apple iOS. Můžete také nahlédnout do sekce tiskových zpráv společností, které také agregujeme. Hezký den přeje FreeBit.cz!

Google zveřejnil seznam telefonů s nejlepším požitkem z YouTube

Jak se již v nadpisu můžete dočíst, Google ve čtvrtek vypustil do oběhu seznam telefonů (smartphonů), u kterých podle jejich zkoumání funguje aplikace YouTube nejlépe. Co si pod tím máme jako laici představit? Vysvětleno nám to bylo asi takto. Jedná se o seznam mobilních zařízení, která podporují nejmodernější kodeky, podporují 4K přehrávání a podporují opravdu vysoké FPS (snímky za sekundu).

Google zveřejnil seznam telefonů s nejlepším požitkem z YouTube
Google zveřejnil seznam telefonů s nejlepším požitkem z YouTube

YouTube v kombinaci s technologií nové generace

Tyto smartphony dokáží poskytnout nejlepší zkušenosti ve službě YouTube v kombinaci s technologií nové generace, výkonu videa a spolehlivosti. Díky podpisovému zařízení si můžete vychutnat živá HDR videa, 360° video a rychlé načítání videoklipů – to vše při použití menší šířky pásma a datového toku.

Chcete-li se kvalifikovat jako podpisové zařízení, musí telefon podporovat vysoký dynamický rozsah, vysokou frekvenci snímků, spolehlivý výkon DRM, dekódování 4K a použití videokodeků nové generace. YouTube pracovalo s výrobci, aby ověřilo, zda tato zařízení splňují nebo překračují naše očekávání týkající se výkonu. Zajímavé je, že v tomto seznamu nenaleznete ani jedno zařízení od Apple a všech 19 na seznamu níže běží pod operačním systémem Android. Tak tohle jednání se jeví jako nekalá Googlí hra? Kde je třeba iPhone X?

Najdete v seznamu i svůj telefon?

Samsung Galaxy Note9, Sony Xperia XZ2 Premium, HTC U12+, OnePlus 6, LG G7 ThinQ, Xiaomi Mi 8, Sony Xperia XZ2 Compact, Sony Xperia XZ2, Nokia 8 Sirocco, Xiaomi Mi Mix 2S, Samsung Galaxy S9, Samsung Galaxy S9+, Google Pixel 2, Google Pixel 2 XL, Huawei Mate 10 Pro, Samsung Galaxy Note8, LG V30, Samsung Galaxy S8 a Samsung Galaxy S8+.

Zdroj: devicereport.youtube.com

Zkušenosti s hazardní hrou Drakemall, jak jsem o peníze přišel?

Hazardní hry tu jsou už hodně dlouho. V tomto článku se však zaměříme na hru Drakemall.com, která přišla mezi české YouTubery a pohltila svět. Pozor však na její hraní. Jedná se o nekompromisní hazard, kde můžete přijít o své peníze. První zmínka se objevila u českých YouTuberů, kteří si zahráli za sto dolarů a vyhráli Ajfony a MacBooky. Kdyby to Apple věděl – jak moc je velké lákadlo. My se však podíváme na zkušenosti a hlavně na to, jak si tento magazín Drakemall oblíbil. Jednoho dne mě o tom napadl napsat článek. Jak to vůbec funguje a co je za touto online hazardní hrou.

Web Drakemallu v Googlu a Seznamu?

Google mě má rád, to už vím a tak jsem se pěkně umisťoval na keywordy „Drakemall“ na Googlu. Vyhledávání je samozřejmě přes anonymní okno abych svým profilem na Googlu neovlivňoval výsledky vyhledávání. Pěkná druhá pozice. A co Seznam? Na Seznamu také druhé místo. Navíc český Seznam ani neindexuje oficiální web. Blokovaný index?

Zkušenosti s hazardní hrou Drakemall, jak jsem o peníze přišel?
Zkušenosti s hazardní hrou Drakemall, jak jsem o peníze přišel?

Samozřejmě, že padaly výhry za dolar

Od Drakemallu mi však přišel email, že by u mě na webu měli zájem o reklamu. Napsal jsem opravdu nesmyslnou částku a oni kývli. Chtěli objasnit, o co se vůbec jedná a že potvrzují, že se opravdu jedná o hazard. Pak však přišla hra za reálné peníze. Šel jsem na web, kde jsem se zaregistroval mailem, který neměli. Vložil jsem 100 USD a začal hrát. Je pravda, že tam výhry opravdu padaly. Vyhrál jsem poukázku 150 USD k Victoria’s Secret. Říkám si fajn, jdu hrát dále.

  • Adresa společnosti: 10412, Pohja pst, Estonia, Tallinn.
  • Telefonní číslo: +44 1418460019

Samozřejmě, že padaly výhry za dolar. Ovšem, poté jsem vyhrál bezdrátový reproduktor a řekl jsem si dost, nechám si výhru poslat. To však nastal kámen úrazu. Web Drakemallu mi nechtěl potvrdit doručovací adresu. Avšak, potvrdilo se, že se jedná o dětskou chybu webu. Říkám si, fajn. Počkám. Nechal jsem si reproduktor poslat viz. screen níže (cirka 60 USD). Podívejte se však na datum, ještě dnes nemám reproduktor doma. Druhá věc je ta, že mě nikdo neověřil, zda mi 18 let vůbec je. Tuto hru tak může hrát jakékoliv dítě.

Zkušenosti s hazardní hrou Drakemall, jak jsem o peníze přišel?
Zkušenosti s hazardní hrou Drakemall, jak jsem o peníze přišel? (Screen výhry)

Track kód je z webu track24.net?

Podle trackovacího kódu byl odeslán 6.7.2018 po mé urgenci na zadavatele reklamy, jinak si myslím, že by reproduktor vůbec nedorazil. Takže si to shrneme, track kód je z webu track24.net. O jeho pochybnosti by se dalo spekulovat, pokud máte nějaké informace, můžete je prosím postovat do komentářů níže. Vypadá to, že balíček bude putovat z Aliexpressu.

Možná se by dala podle Whois (GDPR?) dohledat nějaká spojitost s Drakemallem? To nevím, ale určitě už jsou na světě lidé, co se o této společnosti dozvěděli a hledali něco více. Pokud máte nějaké zkušenosti, určitě je napište dolů do komentářů, tímto článkem tak můžeme pomoci i ostatním. Podle trackovacího kódu jsem zjistil, že se zboží už nachází v ČR. Dne 27.7.2018 bylo doručováno ale ve schránce nic nebylo. Počkám na pondělí, zda se něco změní. O dalších informacích budu informovat. Skoro po dvou měsících nemám výhru doma a pokud bych se o ni u zadavatele reklamy nepřihlásil, určitě bych se načekal. Nedočkal. Pokud máte i jiné informace nebo jste nedostali výhru, určitě to napište do komentů. Díky!

Sítě páté generace. 5G se nejspíše blíží rychleji, než si myslíme

Sítě páté generace tedy 5G se nejspíše blíží rychleji, než si myslíme. Poslední dobou je o této technologii slyšet stále více a více. Nástup 5G sítí je netrpělivě očekáván, protože s příchodem této generace sítí přijde zlomová revoluce, která změní internet, tak jak ho známe.

Mobilní data mají budoucnost, bude však drahá?

Internet je nesdílnou součástí nás všech a s jeho používáním máme stále větší a větší nároky. Potřebujeme stále rychlejší a stabilnější připojení. S příchodem sítí páté generace se toho dočkáme a na hodně dlouhou dobu dopředu nebude potřeba nic měnit. 5G by mělo postupně nahradit momentálně stále silné 3G a nejrozšířenější 4G pokrytí. Tyto dvě generace neplánují tedy odchod do důchodu, ale budou nás doprovázet stále, nicméně jejich provoz bude značně omezován, až bude jejich vliv téměř nulový. To právě tehdy, kdy dosáhneme dokonalým pokrytím sítí 5G.

Sítě páté generace. 5G se nejspíše blíží rychleji, než si myslíme
Sítě páté generace. 5G se nejspíše blíží rychleji, než si myslíme

Co nové sítě 5G přinesou do běžného provozu?

Datové přenosy desítek megabitů za sekundu pro desítky tisíc uživatelů. Datové přenosy stovek megabitů za sekundu pro městské oblasti. Gigabit za sekundu zároveň pro větší množství pracovníků na jednom patře. Několik set tisíc současných připojení k bezdrátovým senzorům. Přenosová efektivita, značně zlepšená oproti 4G. Zlepšení celkového pokrytí. Zvýšení efektivity signálu. Razantní snížení odezvy oproti 4G.

Sítě 5G se blíží, T-Mobile zprovoznil první mobilní 10 Gbit/s linku

Jak jsme již zmiňovali, lidé potřebují stále rychlejší a rychlejší internet. Stahujeme a nahráváme stále více a více a mobilní sítě jak je známe, už pomalu nestíhají. Nemluvě o přemrštěných cenách, které se stále drží vysoko. S příchodem páté generace se rychlost zvedne ze začátku na 1 Gbit/s, s tím, že postupným předpokladem je navyšování až na několik desítek Gbit/s. Zároveň s tímto příchodem slibují lepší odezvu, pokrytí a přenosovou efektivitu.

Operátor O2 jako první testuje frekvenci 3,7 GHz v živém provozu: 5G

Pro standardního uživatele by tedy přechod na nejmodernější síť znamenal pouze samá pozitiva. Rychlejší a stabilnější internet a neomezené datové tarify. K této problematice se vyjádřilo již několik zemí, nicméně kdo ví. Čeští operátoři, se určitě budou pokoušet držet zuby nehty, aby mohli z lidí dolovat, dokud dávají, jak je tomu doteď. A kdy můžeme postupný přechod očekávat? Možná se budete divit, ale bude to dříve, než si myslíte! Největší náskok v tomto má právě Severní Amerika (USA), která plánuje první země napojit již v roce 2018.

Operátor Vodafone v České republice otestoval technologii 4,5G

Okolo roku 2022-2023 je v plánu, že na sítích páté generace zde bude běžet více než polovina všech zařízení. Co se týče Evropy, zde se hovoří o největším rozkvětu v roce 2020. Někteří evropští operátoři již dokonce testují provoz svých vysílačů. Další články a informace naleznete v odkazech.

YouTube si došláplo na Youtubery. 3x strajk a jdete o dům dál

Pokud sledujete YouTube scénu, pak jste si určitě za poslední dobu všimnuli, že se něco děje. Spousta známých i neznámých youtuberů dostává postihy nebo jsou jim dokonce bez milosti mazány kanály. A proč se to vlastně děje? Google zpřísňuje pravidla a upravuje podmínky pro svůj partnerský program.

YouTube se tím snaží zajistit jednu prostou věc. Jednak chtějí, aby peníze šly pouze těm tvůrcům, kteří si to opravdu zaslouží a z druhé strany je zde samozřejmě i jejich osobní zájem. Inzerenti si totiž stěžují, že se jejich reklama zobrazuje i na kanálech a videích, jejichž tvorba nesla extrémistický nebo urážející obsah. A Google si samozřejmě jen tak nenechá své inzerenty odejít a proto se jim přizpůsobují, jak jen jde.

Pokud jste vy sami Youtubeři, nebo vás jen zajímá, co můžete a co ne, připravili jsme si pro vás celkový výpis toho, čeho byste se měli na YouTube vyhnout.

YouTube si došláplo na Youtubery. 3x strajk a jdete o dům dál
YouTube si došláplo na Youtubery. 3x strajk a jdete o dům dál

Škodlivý a nebezepečný obsah

Jelikož obrovská spousta diváků na youtube jsou děti, pak je toto pravidlo velmi důležité. Děti rády zkoušejí a napodobují to, co někde vidí a právě proto je zde toto pravidlo. Je zakázáno publikovat videa, které nabádají jiné uživatele k rizikovému jednání. Tedy k takovému, které by mohlo vyústit k nějakému zranění. Jako příklad zde uvádějí například návody na výroby bomb či zbraní, užívání tvrdých drog nebo hraní násilných a nebezpečných her.

Sexuální obsah nebo nahota

Již od samotného vzniku YouTube byl tento druh videí zakázán a nic se na tom nezměnilo ani dnes. Pornografický a sexuálně explicitní obsah tady nepatří a je bez milosti mazán. Tento druh obsahu nesmíte publikovat ani za předpokladu, že jste na videu vy sami nebo váš blízký.

Explicitní a násilný obsah

Násilná videa s krutými až nechutnými záběry zde také nemají co dělat. Extrémní záběry s cílem šokovat nebo vyhledávat senzaci na tento portál rovněž nepatří a jsou mazána. Jedinou výjimkou, kdy jsou násilné scény povoleny, je pouze tehdy, pokud jsou součástí dokumentů nebo zpráv. A i zde je dbán velký ohled na to, aby měli vaši diváci dostatečně dost informací a pochopili danou situaci správně.

Obtěžování a kyberšikana

Rovněž na portále YouTube není povoleno nahrávat jakákoliv videa, nebo komentáře, které jakkoliv urážejí ostatní účastníky. Je zde sice tolerována jistá hranice, ale ta se nesmí překročit! Rovněž se do této kategorie počítá i problematika osobních údajů. Je striktně zakázáno ve videu jakkoliv s těmito údaji nakládat. Pokud na nějaké takové video, či komentář narazíte, pak jej můžete buďto ignorovat, nebo nahlásit.

Vyhrožování

Tato problematika se bere opravdu vážně a je zakázáno v jakékoliv podobě. Zde se už nehraje na nějaké napomínání nebo upozornění, ale uživatelé, kteří budou jakkoliv ve své tvorbě propagovat výhružky dostanou ihned permanentní BAN. Dávejte si tedy striktně pozor na to, abyste ve vaší tvorbě nepoužívali výhružky, zastrašování, jakékoliv narušování soukromí či dokonce obtěžovali ostatní uživatele. Těm, kteří poruší toto pravidlo, nepřijde žádné upozornění nebo výstraha. Za porušení je trvalý a permanentní zákaz a je vám ihned odňat přístup na YouTube.

Problematika autorských práv

Toto je neustále omývané téma, a abyste předešli porušení tohoto pravidla, pak musíte brát zřetel na to, že veškerý obsah, který použijete, musí být váš. Nesmíte tedy používat ani hudební nebo filmové podklady, ke kterým nevlastníte autorská práva. Pokud na takovéto video Youtube narazí, pak bude bez milosti smazáno.

Videa na YouTube hýbou světem. Ovlivňují Youtubeři vaše děti?

Ano pravidel a nařízení je zde opravdu spousta. Když si vše vezmeme kolem a kolem, pak pokud by je každý dokonale dodržoval, pak by na Youtube bylo asi o polovinu méně obsahu, než doteď. A možná i proto ty méně závažné výkyvy od pravidel Google toleruje a řeší pouze na udání. Nicméně pokud to takhle půjde dál, pak se asi budeme muset rozloučit s nějakým svobodným internetem a budeme cenzurování ze všech stran. Je to dobře nebo špatně? Myšlenku a názor už necháme na vás.

Videa na YouTube hýbou světem. Ovlivňují Youtubeři vaše děti?

YouTube hýbe světem internetu? Výstižnější by bylo říct, že Youtubeři hýbou světem. Když se řekne slovo YouTube, většině dnešní mládeže se hned ve spojitosti s tím vybaví pojem Youtuber, zatímco jen malé procento dospělých ví, co tohle slovo přesně znamená. Jste mezi těmi, kdo neví, o co jde? Nevadí, dnes se vše dozvíte. YouTube hýbe světem!

Tento internetový server vznikl v roce 2005, kdy jej založili zaměstnanci PayPalu a v roce 2006 ho zakoupila společnost Google. Během 13 let své existence se stihl stát nejpopulárnějším systémem sdílení videí na světě a neodmyslitelnou součástí internetového dění. Pro mnohé se stal prakticky náhražkou televize, protože zde najdete snad úplně vše, od hudebních klipů přes video návody jak něco vyrobit či uvařit až po videa stvořená jen tak pro zábavu. Ze začátku nikdo netušil, že si bude vydělávat tvořením příspěvků na tuto sociální síť a bude to jeho práce na plný úvazek.

Videa na YouTube hýbou světem. Ovlivňují Youtubeři vaše děti?
Videa na YouTube hýbou světem. Ovlivňují Youtubeři vaše děti?

Kdo jsou to vlastně Youtubeři?

Youtuberem se stane každý, kdo nahrává videa na YouTube. Většinou se to snaží pojmout zábavnou formou, aby se k nim lidé s radostí vraceli. Jsou to v podstatě internetoví baviči. Lidé pak hodnotí jejich výtvory pomocí tlačítek „Like“ a „Dislike“, někteří k videu navíc napíší komentář. Někomu se daří zaujmout lidi natolik, že tento koníček přeroste v jeho hlavní příjem. Existuje spousta lidí, kteří se živí publikováním příspěvků na tento server a mají za to nemalé peníze. V současnosti nejznámějším československým youtuberem je GoGoManTV, kterého momentálně na jeho kanálu sleduje přes 1,7 miliónů diváků. Většina jich je samozřejmě z Česka a Slovenska.

Možná se vám tohle číslo zdá vysoké, ale když se podíváme na účet s nejvíce fanoušky na celém světě, není to až tak moc. Dlouhodobě se drží na první příčce video bloger, který si říká PewDiePie. Ten má dnešním dnem na svém účtu již 63 miliónů fanoušků z celého světa. Pojďme si rozdělit tyto internetové baviče do kategorií podle videí, která přidávají.

Jaké máme typy Youtuberů?

  • Video blogger (vloger) – vytváří videa na jakákoliv témata, někdy jsou poučná a obohacující, jindy jen pro zabavení.
  • Beauty vlogerka – natáčí návody o líčení a kosmetice a dělá hauly, což jsou videa o oblečení, které si koupila nebo dostala.
  • Let’s player – hraje počítačové hry a snaží se je vtipně komentovat.
  • Streamer – většinou je zároveň taky let’s player, vysílá živě, kde převážně hraje hry a komunikuje s chatem, kam lidé píší a on tak může reagovat během sekund na jejich vzkazy a dotazy.
  • Prankster – točí „pranky“, což jsou videa, kde provádí sociální experimenty, nebo se snaží dělat vtípky na druhé osoby.
  • Booktuber – publikuje příspěvky o knihách a čtení.

Špatný vliv na děti?

Tohle je neustále omílaným tématem rodičů, kteří si stěžují, že Youtubeři negativně ovlivňují jejich děti. Samozřejmě, je zde spousta nevhodných výtvorů pro děti, ale jsem názoru, že by rodiče měli trochu kontrolovat to, na co jejich dítě kouká, když je na internetu. Není chyba video blogera, že se malé dítě nekontrolovatelně pohybuje na YouTube a sleduje videa nevhodná pro jeho věkovou kategorii. Tohle by si měli lidé uvědomit. Google poslední měsíce obecně bojuje proti těmto videím a pravidla pro komunitu dostávají velmi ostrý řád. Nejeden účet byl zabanován. Viď Majku (Mike Pán). Video-tvůrci se bojí „strajků“ (Strike – napomenutí pro porušení zásad komunity), které dostávají i na starší videa.

Jednoduchá cesta k získání více odběratelů versus vyskakovací reklamy

4 jednoduché cesty k získání více odběratelů. Vyskakovací reklamy – otravné, rušivé intersticiální reklamy, které vám ani nedovolí klidně a pokojně prohlížet stránku.

Hovoříme teď o reklamách, které vám překryjí celou obrazovku a v lepším případě vás nechají pracně hledat způsob, jak je vypnout, v horším vám nedopřejí ani to. V 90. letech, když se poprvé objevily vyskakovací reklamy třetích stran, to netrvalo dlouho, než se ozvali nespokojení návštěvníci. To je důvod, proč se ihned začaly instalovat programy na jejich zablokování – aby uživatelé měli možnost získat pozitivní zkušenost a internet se dal pohodlně prohledávat.

Pak ale proběhl velký návrat. Začalo to u blogerů. A kupodivu došlo k pozitivním výsledkům – ze 40 odběratelů za den vzrostl jejich počet na víc, než 350.

Blogeři nebyli jediní, kteří zaznamenali velký úspěch

Jiné sítě, užívající vyskakovací reklamy, hlásily pozitivní vzrůst v počtu odběratelů téměř o 1000 %. To samozřejmě nedává smysl. Jak mohou vyskakovací reklamy fungovat tak dobře? Nejsou snad už z principu otravné a rušivé?

Vyskakovací reklamy – otravné, rušivé a intersticiální reklamy
Vyskakovací reklamy – otravné, rušivé a intersticiální reklamy

Nakonec se ukázalo, že až tak dobře nefungují. Většina z těchto nových „odběratelů“ jen jednoduše napsala falešná jména a emailové adresy, aby se konečně dostala na stránku. Ve výsledku byly vyskakovací reklamy stejně otravné, jako vždycky. Naštěstí se Google rozhodl zasáhnout a postarat se o to, že problémy s těmito reklamami nebudou už dlouho trvat.

Jak se Google snaží zničit všechny vyskakovací reklamy

Po prohlášení, že intersticiální reklamy poskytují špatnou zkušenost v porovnání se stránkami, které jich nevyužívají, se společnost rozhodla, že změna už je skutečně potřeba.

V lednu 2017 zveřejnili systém penalizace stránek, které obsahovaly následující:

Vyskakovací reklamu, která zakrývá hlavní obsah téměř okamžitě, jakmile ho vyhledávač na stránku přesune či v průběhu prohlížení stránky. Zobrazení samostatné vyskakovací reklamy, kterou musí uživatel vypnout ještě před tím, než se dostane do hlavního obsahu. Využití rozložení stránky, které používá podobný princip, jako samostatná intersticiální reklama, ale originální obsah je znepřístupněn v pozadí. S tímto oznámením potvrdila společnost Google své priority, tedy zážitek a zkušenost uživatele. Google tím odkázal vyskakovací reklamy do záhrobí, kam patří.

Míra konverze versus důvěra

Jeden z hlavních argumentů pro použití vyskakovacích reklam je, že data jsou důkazem jejich skutečné účinnosti. Což ale zdaleka není všechno.

Dobrým vysvětlením může být názor Emmy Siemasko:

„Vyskakovací reklamy jsou jen marketingovým trikem, ne skutečnou strategií. Mohou sice nějaký čas fungovat, ale v dlouhodobém měřítku vám jen poškodí pověst, jméno, značku a cokoliv, co se snažíte prodat.“ Její teorie pokračuje tím, že poukazuje na to, kolik věcí nám data související s úspěchem intersticiálních reklam naopak nedokážou sdělit:

  • Kolik potencionálních čtenářů jste ztratili?
  • Kolik lidí uvedlo falešnou emailovou adresu?
  • Jak to afektuje vaši návštěvnost?
  • Jsou vaši odběratelé naštvaní?
  • Poškodilo to vaši reputaci a jméno?
  • Kolik skutečných prodejů tyto vyskakovací reklamy způsobily?

Tohle je důležitý bod:

Vyskakovací reklamy mohou zvýšit počet odběratelů v krátkém časovém úseku, ale za cenu důvěry ve vás a vaši společnost. Je to skutečně jednoduché – pokud nedokážete odběratele zaujmout, k ničemu vám není. Pokud to shrneme, můžeme doufat, že díky penalizacím Google a vedlejším účinkům nakonec většina lidí dojde k tomu, že použití vyskakovacích reklam není cestou k získání více odběratelů. Tak jak nad nimi zvítězit?

4 cesty k získání více odběratelů

Vytvořte kvalitní, užitečný a neskutečně dobrý obsah

Pokud si chcete zajistit dlouhý seznam zaujatých odběratelů, není nic důležitějšího, než vytvořit kvalitní a nadčasový obsah. V případě, že nemáte zájem poskytovat zajímavý obsah, jen mrháte svým časem. Marketingový ředitel KissMetrics, Sean Work, zmiňuje toto téma ve svém příspěvku Nine Ingredients That Make Great Content:

„Vytvoření kvalitního obsahu je na každém z nás. Můžete se rozhodnout, že na úkor své práce a svého času vytvoříte užitečný obsah, která vám vybuduje úspěšnou značku a jméno. Nebo si zvolíte jednodušší cestu, sepíšete pár ubohých článků a budete čekat, že se něco stane. To ale nikam nevede. Budete jen plýtvat svým časem a energií.“

Upgrady obsahu

„Vylepšení obsahu“ je rozhodně bonus, který je pro každý blog unikátní a poskytuje čtenářům dodatečné a užitečné informace. Jako příklad uvedeme taktiku použitou Kimem Roachem v BuzzBlogger. Po přečtení celého článku se dostanete k návodu, který vám umožní vytvořit to, o čem článek pojednával. Výsledkem bylo zvýšení počtu odběratelů o 4,82%, jen s pomocí této malé změny. V tom je síla vylepšeného obsahu.

Optimalizujte Call-to-actions

Optimalizace CTA je další cestou k získání více odběratelů. Většině dělá problém správně poznat, kam svá CTA umístit. Pokud je necháte na konci svého obsahu, nikdy neuděláte chybu. Když už si někdo skutečně přečte celý příspěvek na vašem blogu, evidentně má zájem o to, co mu předáváte. Podle nedávných studií Google pomáhá k získání odběratelů i umístění uvnitř obsahu. Podle společnosti jsou CTA nejvíce viditelné jen mírně nad obsahem. Vytvořením kvalitních CTA a jejich umístěním na tyto pozice si můžete zajistit o několik dalších odběratelů více.

Využijte HelloBar

HelloBar je nástroj zdarma, který pomáhá vlastníkům webových stránek snadno získat odběratele. Sítě jako je Buffer vděčí HelloBar za 33% z celkových přihlášených odběratelů. Sice to vypadá, že se jedná o něco podobného, jako jsou vyskakovací reklamy, Google prohlásil, že nebude penalizovat majitele stránek, které využívají intersticiální reklamy zodpovědně.

Pár příkladů, které Google akceptuje:

  • Oznámení o cookies.
  • Omezení věkové kategorie, potvrzení věku
  • Banner, který využívá omezené množství prostoru.
  • HelloBar je podobný třetímu z těchto případů a je možné ho upravit podle individuálních potřeb.

Místo používání vyskakovacích reklam se soustřeďte na své čtenáře. Pokud chcete čtenáře zaujmout a získat si jejich důvěru, ihned zahoďte všechny vyskakovací reklamy. Se strategiemi uvedenými výše si snadno získáte více odběratelů a zároveň budete mít víc, co nabídnout.

Jak psát obsah na web? Proč potřebujete obsahovou strategii?

Proč potřebujete obsahovou strategii? Jedna z nejcitovanějších vět, kterou v marketingovém prostředí můžete slyšet, je výrok Billa Gatese „Obsah je král“. Aby ale mohl jako správný král vládnout, musí být vytvářen strategicky a s rozmyslem. Chrlit kvanta obsahu, který nikoho nezajímá, je zbytečně vynaložená energie pro vás, i pro lidi, kteří se náhodou prokliknou na vaše stránky a nenajdou tam nic, co by je zajímalo.

Pro koho píšu a jak?

Před tvorbou obsahové strategie si musíte uvědomit, kdo jsou ti lidé, kteří mají chodit na váš web, číst váš blog, vaše tipy nebo dostávat váš newsletter. A věřte, že věk, pohlaví nebo místo bydliště rozhodně nejsou jediná podstatná kritéria. Zajímejte se, jaké má vaše cílová skupina potřeby, co řeší za problémy nebo na jaké influencery dají. Jestli nebudete psát užitečný text pro lidi, ale obecný text pro vyhledávače, pravděpodobně si nepomůžete ani u jednoho z nich. Nicneříkající texty už nejsou žádné terno.

Pro koho píšu obsah na web? Proč potřebujete obsahovou strategii?
Pro koho píšu obsah na web? Proč potřebujete obsahovou strategii?

Podle cílového publika nastavte i tón komunikace. Mladí lidé obvykle nejsou zvědaví na přílišnou formálnost, ocení humor i nadsázku. Dobře zvolený tón komunikace může firmě pomoci dokreslit a budovat svou image. Když začnete tvrdit, že jste super cool společnost s oblečením pro teenagery, nestanete se jí ze dne na den a rozhodně tato fráze nestačí k tomu, aby vás tak teenageři ve svých očích opravdu viděli.

Soulad strategií paralelně

Důležité je, aby obsahová strategie zapadala do celkové strategie firmy a pomáhala jí naplňovat podnikovou vizi. Rozpor firemní kultury a identity s obsahem, který prezentuje svým zákazníkům nevyvolává zrovna dvakrát velkou důvěru ve značku. Nezapomínejte také na to, že jakákoli strategie je živý dokument, a nikoliv zákon navždy tesaný do kamene. Je třeba zapracovávat nové poznatky z praxe a přehodnocovat současné nastavení cílů.

Řešte online-marketing komplexně

Marketing je obor, který je jako spojená nádoba. Všechno souvisí se vším a jednotlivé činnosti na sebe vzájemně působí a prolínají se. Ruku v ruce s tvorbou obsahové strategie jde třeba optimalizace webu pro vyhledávače (SEO) nebo user experience design webu (UX) či UI (User Interface), který se snaží hledat a vytvářet pro zákazníky co nejlepší a nejpřívětivější uspořádání webu. Určitě se vám už stalo, že pro vás byl nějaký web tak nepřehledný, že jste s ním neztráceli čas a raději jste odešli. V tomhle případě není ani sebelepší obsahová strategie zaručená spása a recept na úspěch.

Výzva dospělosti. Jak napsat kvalitní bakalářskou práci?

Jak napsat kvalitní bakalářskou práci? Psaní závěrečné práce je pro většinu studentů pořádný oříšek. Zároveň je to velká výzva, kterou je třeba překonat pro dokončení studia na VŠ.

Obzvlášť psaní bakalářky vám dá pěkně zabrat. Oproti diplomové či disertační práci je bakalářka kratší, méně náročná na obsah a nemusí obsahovat váš vlastní výzkum. Proč je tedy psaní bakalářky náročnější? Jedná se totiž o vaši první velkou práci, kterou kdy napíšete a než práci dokončíte, čeká vás spousta přepisování a oprav. Abyste se vyhnuli zbytečným chybám, přinášíme vám návod, jak takovou bakalářskou práci sepsat.

Ještě než začnete

Na úplném začátku před vámi stojí dva důležité úkoly. Zaprvé musíte najít učitele, u kterého budete práci psát. Tady je třeba být dostatečně rychlý a s výběrem nemeškat. Ihned na začátku třetího ročníku si vyberte obor, ze kterého budete psát a k němu příslušného vedoucího. Pokud tak neučiníte, může se stát, že vám bude obor i učitel přidělen a vy se budete muset s tématem smířit. Pokud tedy máte vybraného profesora, je na čase vybrat téma. Téma totiž můžete navrhnout vy sami, pokud se však vašemu školiteli nebude líbit, budete muset téma změnit. Vždy se snažte vybrat téma, které zajímá vás samotné.

Výzva dospělosti. Jak napsat kvalitní bakalářskou práci?
Výzva dospělosti. Jak napsat kvalitní bakalářskou práci?

Mám téma, co dál?

Pakliže máte vhodné téma, je na čase podniknout další krok. Tím je naformátování práce dle norem vaší univerzity. Tyto normy jsou většinou dostupné na internetu či v knihovně a vy je musíte řádně prostudovat. Týkají se především formální stránky práce jako jsou odstavce, řádkování, číslování stránek, číslování kapitol a podobně. Je to zkrátka návod, jak by měla vaše práce vypadat a vy jej musíte respektovat. Ještě před vlastním psaním textu nastavte vše potřebné tak, abyste se tím nemuseli zdržovat na konci ročníku.

Mám vše nastaveno, můžu již psát?

Ve své podstatě ano. Ještě si však dobře promyslete strukturu vašeho díla. Bakalářská práce by měla mít okolo 4 kapitol, počet stránek je pak dán v závislosti na vaší univerzitě (většinou okolo třiceti). Představte si, že píšete bakalářskou práci na téma prasečí chřipka. Pak by vaše práce mohla mít následující kapitoly: Původci onemocnění, Příčiny, Projevy a Léčba. Názvy kapitol je dobré konzultovat s vaším vedoucím. Než začnete psát, je dobré přečíst si některé nevědecké články o vašem tématu, které jsou k dispozici na internetu a v češtině. Tyto články vás vnesou do základní problematiky a vy budete více v obraze.

Zdroje a citace

Pokud víte přesně o čem psát, tak s chutí do toho! Vaší hlavní oázou informací budou vědecké články, které najdete na internetu. Dostat se k nim může být poněkud složité. Můžete využít volně dostupné vědecké databáze, jako je Googlescholar či Researchgate. Tam najdete pouze omezené množství informací a nejspíše vám tyto databáze nebudou stačit. Druhou možností jsou placené databáze, ke kterým však máte přístup zdarma, jelikož je platí vaše univerzita. Příkladem těchto databází je Web of Science, Sciencedirect a ProQuest. K těmto databázím se dostanete skrze vaší školní knihovnu či v pohodlí vašeho domova přes vzdálený přístup.

Tipy na studijní kanály. Odkud čerpat informace pro školní práci?

Teď můžete konečně začít psát (úvod a závěr nechte na konec). Nezapomeňte, že každý odstavec by měl být řádně odcitován. Citace slouží k ověření pravdivosti informací a také k projevení vděku, respektu a úcty autorům. Citace rozhodně nevytvářejte ručně, nýbrž využijte některý ze speciálních citačních generátorů. Nejlepším takovým generátorem v Česku jsou citace.com, které poskytují službu CitacePro, která je asi tou nejlepší na trhu u nás, jelikož se řídí dle normy ČSN ISO 690. Citujte ihned a vše. Nic neodkládejte, nemuselo by se vám to vyplatit. Celé znění citace vkládejte na konec vašeho dokumentu. Také se s vaším vedoucím domluvte, jaké vyžaduje odkazy na citace v samotném textu. Někteří chtějí čísla, jiní zase jména autorů s roky vydání.

Co nedělat

  • Nečerpejte ze skript, nevědeckých článků a učebnic.
  • Nekopírujte texty doslovně (především u česky psaných článků, ale těch bude minimum).
  • Neodkládejte citování v textu.
  • Nepište práci v průběhu zkoušek (pokud to není nutné).
  • Nekopírujte cizí práce.
  • Pokud danou informaci nenajdete po alespoň půl hodině hledání, už se s ní dále nezabývejte.
  • Nepoužívejte články starší 15 let (pokud se však nejedná o kapitolu z historie).

Psaní rozhodně neodkládejte na poslední chvíli. Ideální je začít již zimním semestru třetího ročníku, ve kterém byste měli napsat alespoň půlku práce. V průběhu psání komunikujte s vaším školitelem, abyste práci napsali dle jeho požadavků. Zároveň tím ukážete, že vám není práce lhostejná a máte zájme o studium. Než pošlete váš výtvor na konečné zkontrolování, vše si alespoň 2x znovu přečtěte. Jistě odhalíte nedostatky a chyby, které jste předtím neviděli.

Moderní média. Jaká je úloha filosofie při práci v médiích?

Jaká je úloha filosofie při práci v médiích? Přinášejí každodenní novinky ze světa, utvářejí názory, ovlivňují myšlení mas a jednotlivců, vyvolávají emoce, sestavují iluzi světa kolem nás předkládanou pomocí pečlivě zvolených slov, obrazů a zvuků.

Úvod – moderní média

Moderní média mají v dnešní době nesmírný význam. Přinášejí každodenní novinky ze světa, utvářejí názory, ovlivňují myšlení mas a jednotlivců, vyvolávají emoce, sestavují iluzi světa kolem nás předkládanou pomocí pečlivě zvolených slov, obrazů a zvuků. Hlavní složkou mediální zprávy je informace, která se stala nejhodnotnějším zbožím. Média přenáší informace pomocí důkladně vybraného způsobu a v detailně upravené formě ke spotřebitelům a konzumentům mediálního obsahu tak, aby zanechaly co největší – kýžený – dopad, ať už se jedná o zprostředkování zábavy, odborné informace, vyvolání zájmu či emoce, nutkání k nákupu, přiklonění se k názoru a podobně.

V dnešním světě je předním cílem médií oslovení co největší skupiny – publika – a přenesení co největšího počtu informací v co nejkratším čase. Hovoříme tak o mediích masových, mezi jejichž hlavní charakteristiku patří zprostředkovaná jednostranná komunikace k širokým masám, kde zprostředkovatelem je odborná mediální organizace či instituce. Masová média mají hlavní a klíčový podíl na zajišťování komunikace ve veřejné sféře, a přispívají tak – mimo výše uvedené – k rozvoji, proměnám a nastolování kultury, sdílených hodnot, symbolů, významů a výkladů světa.

Moderní média. Jaká je úloha filosofie při práci v médiích?
Moderní média. Jaká je úloha filosofie při práci v médiích?

Filosofie a média

Filosofie médií se začala formovat ve druhé polovině dvacátého století jako odpověď na otázky, které přinesl rozmach komunikačních technologií. Filosofové, kupříkladu Walter Benjamin, Marshall McLuhan, Vilém Flusser nebo Günther Anders, se začali zabývat vlivem nových komunikačních kanálů, obsahem přenášených informací a jejich efektů na publikum.

Filosofie médií zkoumá média a mediální produkty jak z pohledu logiky a etiky, tak z pohledu lingvistického. Pracuje s úvahami o jazyce, písmu a myšlení obrazem, zkoumá použití různých materiálů a technik. Pojednává o vztazích mezi formou a látkou, smyslem a smysly. Klade otázky ohledně vztahu mediálna a estetična, reflexe, racionální argumentace a diskuze, hledání pravdivého poznání, pravdivého zobrazování světa a kritiky běžné mediální a umělecké praxe.

Etika v médiích

Filosofická etika je vědou o morálním jednání a zkoumání morálky, nazývá se také přímo teorií morálky a usiluje o zdůvodnění morálky jako takové. Hledá odpovědi na otázky co je dobré, jak a proč je vhodné jednat a konat a co je to ctnost.

Při konfrontaci s etickým dilematem se pomocí konkrétních etických nástrojů snažíme danou situaci analyzovat a na základě výsledků posoudit, které jednání se zdá být nejvhodnějším. Při posuzování zohledňujeme naší vlastní roli a postavení, vliv daného konání na lidi kolem nás, zvažujeme, zda je konání cnostné a morální. Pochopení a poznání etických nástrojů je důležité pro zvládnutí etických dilemat zejména v případě, kdy problém řešíme v profesním životě a naše rozhodnutí tak bude mít dopad na ostatní, v mediálním světě recipienty informace, tedy publikum. Takovýto čin je pak ideálně mravně dobrý, shodný s rozumem a výsledkem svobodné vůle.

Etika se dělí na další disciplíny, z nichž pro tuto práci důležité jsou etika mediální a žurnalistická. Tato odvětví etiky, která se rozvinula v devatenáctém století s rozmachem tisku a ve dvacátém s nástupem digitálních médií vyžadujících vlastní speciální etické kodexy, čerpají z řady filosofických principů, z klasických křesťansko-židovských hodnot, Aristotelových myšlenek o ctnosti a zlaté střední cestě a poznatků mnoha dalších filosofů, kupříkladu Immanuela Kanta nebo Johna Milla.

Žurnalistická etika

Mezi odvětví etiky patří také etika profesní, která vytváří pravidla a normy popisující jednání zástupců specifických povolání z etického hlediska. Jedná se tak o etiku normativní neboli preskriptivní – předepisující – a deontologickou. Mezi nejznámější příklad profesní etiky patří bezesporu Hippokratova přísaha, slib v minulosti skládaný lékaři zahrnující základní etické principy jejich povolání a kladoucí důraz nekonání ničeho, co by bylo z lékařského hlediska škodlivé a nesprávné.

Žurnalistická etika patří mezi nejlépe a nejpodrobněji popsané odvětví profesní etiky, a to zejména proto, že je základní esencí pro žurnalistické kodexy, tedy psané i nepsané normy používané v každodenní novinářské praxi. Etický žurnalistický kodex je souhrnným dokumentem upravujícím pravidla žurnalistické práce a jeho dodržování je základním stavebním kamenem tohoto povolání. Kodexy slouží jako vodítka pro novináře při vytváření mediálního obsahu a usnadňují rozhodování v každodenních etických otázkách. Jednotlivé redakce, mediální organizace i státní instituce disponují vlastními etickými kodexy, jejichž dodržování hraje velkou roli jak z důvodů právních, kdy kodex upravuje křehké vztahy na pomezí etiky a porušení práva (například ochrana osobních údajů ve zprávě o trestním řízení), tak z důvodů prezentace redakce či instituce samotné, která si dodržováním žurnalistických kodexů zakládá na dobrém jméně a pověsti. Takovou institucí je kupříkladu Česká televize, jejíž Kodex byl schválen Poslaneckou sněmovnou Parlamentu České republiky a stanovuje „zásady naplňování veřejné služby v oblasti televizního vysílání závazné pro Českou televizi a její pracovníky.“¹

Preambule Kodexu České televize přímo zdůrazňuje, že ačkoli pojem „kodex“ je tradičně chápán ve svém etickém rozměru a povoluje určitou míru obecnosti pojmosloví, daný Kodex je soubor konkrétních právně vymahatelných norem a jejich nedodržení či porušení bude sankciováno. Syndikát novinářů České republiky, dobrovolné profesní sdružení novinářů, vypracoval Etický kodex novináře, soubor norem závazný pro členy Syndikátu a k jehož dobrovolnému dodržování vyzývá všechny novináře v České republice bez ohledu na jejich členství v Syndikátu.

Mezi etické problémy, se kterými se novináři denně potýkají a o kterých Etický kodex novináře pojednává, patří bezesporu způsob získání informací. Je povoleno pořídit záznam skrytou kamerou nebo jiným nahrávacím zařízením i bez předchozího informování nahrávané osoby, ale její zesměšnění už za neetické považováno je. Stejně tak Kodex pojednává o narušování soukromí, zejména v případě známých osobností, obětí trestních činů či účastníků trestního řízení a presumpce neviny. Rozebírá také klamání a s ním spojené zneužití postavení novináře v případech, kdy se žurnalista vydává za jinou osobu, aby tímto způsobem získal potřebné informace, nebo využívá svého postavení k projevení osobních názorů.

Kodex zmiňuje také úplatky, které se však liší od darů a posouzení, co úplatkem je a není, je ošemetným problémem.

Velmi důležitým bodem je vyváženost informací a nestrannost, nejzákladnější a nejstarší cíle mediálního zpravodajství objevující se již v devatenáctém století. Nevyváženost informací znamená upřednostňování určitých témat či osob nebo skupin a naopak nedostatečné informování o zbytku problému nebo dalších aktérech projednávané situace. Nedostatečné informování má velmi často za následek modelování názorů veřejnosti, zveličování části problému či protěžování určitých osob nebo skupin a naopak zastírání nebo zlehčování částí dalších a neinformování o jiných aktérech. Důležitým bodem kodexu je také zákaz plagiátorství, který se objevuje ve většině kodexů jednotlivých zpravodajských institucí či agentur. Pod plagiátorství se řadí také zprávy z neověřených zdrojů či záměrné neuvádění zdrojů informací.

Americká Hutchins Commission on Freedom of the Press (Hutchinsova komise pro svobodu tisku), založená filosofem Robertem Hutchinsem a Henrym Lucem během druhé světové války, sestavila základní etická pravidla pro média, mezi které mimo jiné patří, že: Média by měla poskytovat pravdivé, kompletní a rozumné informace, měla by sloužit jako fórum pro výměnu komentářů a kritiky a měla by recipientům předkládat pravdivý obraz společnosti, o které pojednává, včetně jejích postojů a názorů.

Propaganda

Zkreslování obrazu společnosti nebo přímo záměrná manipulace s informacemi na zakázku zadavatele pro účely ovlivnění recipientů mediálních zpráv se nazývá propaganda. Termín propaganda je v liberálně – demokratickém světě vnímán velmi negativně, a to hlavně kvůli propagandistické činnosti politických režimů, zejména totalitních. Ve Spojených státech se termín propaganda stal poměrně nepopulárním již po skončení první světové války jako důsledek masivní vládní propagandy pro podporu válečných tažení proti nepřátelskému Německu.

Druhá světová válka a praxe byrokratického socialismu takzvaného sovětského typu způsobily, že se slovo propaganda – jakožto ovlivňování mínění – stalo velmi kontroverzním i pro zbytek světa, a muselo být nahrazeno termínem novým. Autorem nového pojmenování se stal Edward Bernays, první teoretik vztahů s veřejností, který slovo pro propagandu našel nový vhodnější název public relations.

Public relations a média jsou v úzkém vztahu a žurnalista je v současném public a zejména media relations hlavním partnerem PR specialisty. Většina mediálních zpráv předkládaná publiku či čtenářům je uměle vytvořená, založená na symbióze novinářů a zaměstnanců PR, nejčastěji v osobách tiskových mluvčí nebo pracovníků tiskových oddělení organizací a institucí. Jedná se o oboustranně prospěšnou, výhodnou a tradiční spolupráci.

PR specialisté dodávají zaměstnancům médií náměty a obsah denních zpráv, uměle vytvořených informací zajišťujících prospěch firmám, pro které PR specialisté pracují. I přes nový název public relations se stále jedná o propagandu, tentokráte nikoli válečnou, nýbrž propagandu firmy, instituce, produktu nebo názoru. Je na jednotlivém novináři, aby výchozí zprávu zpracoval podle nejlepšího svědomí a za dodržení etického kodexu, ať už se jedná o kodex jeho přímého zaměstnavatele nebo Etický kodex novináře doporučovaný Syndikátem České republiky.

Závěr

Práce v médiích přináší překvapivě značné prolínání s filosofií a jejími dalšími disciplínami, zejména etikou. Pracovník médií, ať už novinář, redaktor či střihač připravující zpravodajský výstup, se denně potýká s problémy shrnutými v etických kodexech jeho zaměstnavatelů a dalších institucí a pokládá si otázky, nad kterými se zamýšleli filosofové již před stovkami let. Je to, co dělám, správné? Je to rozumné a dává to logický smysl? Je mé konání morální? Neovlivňují mnou vytvořené mediální výstupy mylně názory recipientů? Předkládají pravdivé zobrazení situací a světa? Zohledňují i další názory, nereflektují mé osobní zájmy a nediskriminují ty odlišné?

Zdroje

FTOREK, Jozef. Public relations jako ovlivňování mínění: jak úspěšně ovlivňovat a nenechat se zmanipulovat.

TROJAN, Michal. Média a etika.

SANDBOTHE, Mike. Pragmatic Media Philosophy: Foundations of a New Discipline in the Internet Age.

POLÁKOVÁ, Eva a Zuzana MASARYKOVÁ. Etika mediálnej komunikácie v on-line prostredí.

HODOVSKÝ, Ivan. Úvod do etiky.

Nakupování online v e-shopu se vyplatí. Pozor však na „slevy“

Nakupování online v e-shopu se vyplatí. Každý kdo má doma počítač a internet, nebo chytrý mobilní telefon či tablet, tak nakupuje online v e-shopu. Nakupování tak nikdy nebylo jednodušší a dokonce můžeme nakupovat online i potraviny. Internet je neomezená škála možností, díky velké konkurenci se prodejci předhánějí se zbožím, kdo bude nejlevnější.

Nakupujeme online v e-shopu

Nakupování v e-shopu za skvělé ceny je umění, protože každý má své oblíbené e-shopy, kde rád nakupuje. Ale málo kdo si porovnává zboží v jiných eshopech. Právě proto než nakoupíte, podívejte se ke konkurenci a případně si přečtěte recenze o produktu, abychom nekupovali zajíce v pytli.

Pokud si zboží zakoupíte a řádně otestujete, napište i Vy vlastní recenzi, protože pomůžete dalším kupujícím s výběrem zboží. Dokonce některé e-shopy nabízí za hodnocení produktů benefity jako jsou věrnostní body, dárek nebo peníze zpět z nákupu.

Nakupování online v e-shopu se vyplatí. Pozor však na "slevy"
Nakupování online v e-shopu se vyplatí. Pozor však na „slevy“

Srovnávače cen na internetu

Na internetu je mnoho srovnávačů cen. Pokud tedy nechcete ručně projíždět e-shopy s nejlepšími cenami, pak je dobré si zadat název produktu do srovnávače a zobrazí se TOP 10 e-shopů, s nejlepšími cenami. Díky tomuto systému se zvyšují prodejcům zisky a rovněž mají nabídky na aukčních portálech. Nakoupit rovnou můžete i ve srovnávači cen, dnes to již většina systémů tuhle možnost nabízí, ale mají omezený výběr zboží. Pečlivě vybírejte, v kterém e-shopu budete nakupovat, protože rozhodující může být i cena poštovného.

Cashbacky – kup a něco doszaneš zpět

Velice populární je právě systém cashback, díky tomu získáváte peníze zpět nákupu nebo budete mít výhodnější ceny než, pokud bychom nakupovali normálně přes e-shop. Tento systém nabízí dokonce i různé benefity, jako dárky k nákupu nebo také za přivedení nového člena získáte peníze. Výplaty v těchto systémech probíhají od řádu pár stovek korun. Pokud nakupujete často online, tak se vám nakupovat přes tento systém rozhodně vyplatí.

Nenechávejte peníze ležet na zemi

Velké e-shopy se skutečně vyplatí sledovat pravidelně, protože výhodnost nákupů nemá prostě hranici. Větší e-shopy nabízí různé mimořádné akce nebo taky soutěže a dokonce i bez cashback systému Vám vrátí peníze zpět z nákupu. Využijte v období Vánoc také nakupování bez poštovného a sledujte slevové akce jako je Black Friday, Letní Vánoce nebo jednou za čas narazíte i na výprodej se slevami až 80%!

Pokud navštívíte kamennou prodejnu a porovnáte ceny v e-shopu, tak zjistíte, že mohou mít odlišné ceny než na prodejně. Právě proto nakupujte přes e-shop, i pokud bychom si měli zvolit osobní odběr na prodejnu. Protože skutečně se to vyplatí.

Jedná velká rada na závěr. Prodejci však i po slevě chtějí vydělat. Dobře se tedy zamyslete nad tím, jestli danou věc opravdu potřebujete na najdete pro ni ve svém životě využití.