Internet

Návštěvníku, vítej v rubrice internet. Novinky ze světa internetu, co hýbe světem? Snažíme se být u všeho první a přinést zajímavé zprávy právě z tohoto odvětví. Nebo se spíše zaměřuješ na mobilní hardware, mobilní software či smartphony? Nechybí ani rubrika o tabletech s Androidem či systémem Apple iOS. Můžete také nahlédnout do sekce tiskových zpráv společností, které také agregujeme. Hezký den přeje FreeBit.cz!

Jak sledovat Oktagon 15 online? Tahákem je Vémola a Végh

Jak sledovat MMA zápasy Oktagonu 15 online? Blíží se zápas století Oktagon 15, kde se utká špičkové československé duo Vémola a Végh. Jak být u toho, ať už naživo nebo prostřednictvím obrazovky a na co se můžete těšit? Kde se bude show pořádat? Galavečer se odehraje v pražské O2 aréně, a to v sobotu 9. listopadu 2019. Zápas začíná v 18:00 hodin.

Kdo a proti komu v rámci galavečera nastoupí?

Hlavním tahákem celého zápasu je jednoznačně tuzemská MMA hvězda první velikosti Karlos „Terminátor“ Vémola. Proti němu pak v kleci nastoupí slovenský bojovník číslo jedna Attila „Pumukli“ Végh. Hlavní karta zápasů se dle organizátorů může měnit.

Půjde doslova o zápas století a bezesporu o nejočekávanější zápas letošního roku. Střetnou se v něm dvě přední jména tohoto sportu. V této bitvě půjde o všechno, vítěz prakticky dosáhne absolutního vrcholu na poli československého MMA. Oba bojovníky lze již teď označit za legendy. Proti sobě totiž stanou první Čech UFC a šampion americké organizace Bellator. Dalším mediálním lákadlem může být zápas Petr Benko vs. Jakub Štáfek.

Vémola a Végh
Tahákem je Vémola a Végh. #oktagon

Jak koupit lístky?

Prodej lístků byl zahájen oficiálně 19. června od 9 hodin a jak v průběhu času potvrdili sami organizátoři, zájem o vstupenky je vzhledem k vysoké prestiži celé akce enormní. Pro celou akci bylo rezervováno 19 600 míst. Oficiálním distributorem je síť Ticketportal.

Lístky není možné si rezervovat, spuštěn byl pouze přímý online prodej. Vstupenky je možné zakoupit také v prodejní síti. Ticketporal pak důrazně varuje před nákupem z jiných neoficiálních zdrojů s ohledem na to, že pak v žádném případě nemůže distributor garantovat jejich pravost.

Hlavní karta Oktagonu. (Zdroj: oktagonmma.cz)

Ceny vstupenek na Oktagon 15

Ceny běžných vstupenek se pohybují v rozpětí 990 Kč až 4 990 Kč. Zájemci si také mohou zaplatit exkluzivní balíčky služeb, s nimiž můžete získat třeba exkluzivní pohled do zápasového zázemí:

  • VIP Gold za 9 990 Kč
  • VIP Platinum za 24 990 Kč
  • VIP All In za 34 990 Kč

Nárok na vstup do vyhrazených sektorů má držitel průkazu ZTP/P (pouze vozíčkáři) a jeho doprovod. Cena vstupenky činí 990 Kč + 1 Kč za doprovod.

Kde můžete livestream sledovat?

Kdo nemůže být u zápasu naživo, určitě ho zajímá, jak a kde se dá jedinečná show sledovat u obrazovek. Předpokládá se nejen rekordní návštěvnost přímo v O2 aréně, ale také rekordní sledovanost.

Dostupný přenos ze zápasu bude na O2 TV Sport. Pokud patříte právě mezi vyznavače MMA, nejlépe uděláte, jestliže si zakoupíte balíček Sport Pack. Pochopitelně na O2 TV uvidíte živé vysílání. Sportovní přenos lze sledovat na počítači, případně také prostřednictvím aplikace v mobilním telefonu.

U obrazovek se můžete na bojovníky těšit tradičně také na Oktagon.tv (v podobě PVV tedy Pay-Per-View), kde také proběhne livestream. Ten budete muset zaplatit. Na Slovensku dostanou diváci možnost spatřit svého favorita rovněž na internetové televizi JOJ.

Bude možné sledovat Oktagon i zdarma?

S největší pravděpodobností ano. Tuto možnost dá divákům sázková kancelář Tipsport, kde lze sledovat přímé přenosy teoreticky i zdarma. Vyžaduje se, abyste se registrovali, pak můžete prvních sedm dní využívat její služby bezplatně. Případně si můžete vsadit, pokud si totiž v posledních 30 dnech podáte tiket za minimálně 30 Kč, sledování máte zajištěno za víceméně symbolickou sumu.

Dočkáme se odvety?

O atraktivní zápas půjde bezesporu, ať vyhraje kterýkoli z fighterů. A pozor, vzhledem k tomu, co mají oba aktéři napsáno ve smlouvě, je vysoká šance, že se může show zopakovat. Napovídá tomu klauzule o odvetě, která dává poraženému šanci na to vyzvat opětovně svého přemožitele. Obě hvězdy tak v kleci s vysokou pravděpodobností milovníci MMA uvidí ještě jednou.

Kouzla a čáry. Jak být vidět ve výsledcích vyhledávání?

Jednoho dne se rozhodnete, že si založíte vlastní webové stránky. Poohlédnete se po redakčním systému a začnete tvořit svůj vlastní web. Nebude to jednoduché. Konkurence bude velká – pokud se tedy zaměříte na obecné téma. Až si postavíte svůj vlastní web a začnete na něj tvořit obsah, zjistíte, že se na webstránky z vyhledávání dostávají lidé. Lidé, co něco hledají.

A teď to začíná. Buďto děláte web pro své vlastní blaho. Nebo děláte web, protože si pomocí internetu chcete vydělat peníze. Můžete provozovat svůj blog, magazín, e-shop nebo prezentaci své osoby.

Co je zdarma o co ne?

Až vám na web začnou chodit lidé, zjistíte pomocí Google Analytics nebo webserverové statistiky, odkud lidé chodí a kam. Je fajn mít vlastní blog pro určitou cílovou skupinu ale pokud si webem chcete vydělávat, musíte webu dopřát vyšší návštěvnost. Jsou jen dvě možnosti. Buďto si uživatele zaplatíte, nebo použijete člověka, který rozumí SEO a budete spoléhat na úspěch. Obě dvě možnosti mají něco do sebe.

Dobře nastavená efektivita. Facebok reklama (klik za 0,37 Kč)

Placená návštěvnost je okamžitá. Zaplatíte si reklamu na Facebooku, Instagramu nebo pomocí PPC reklam a návštěvnost roste. Jenže to stojí peníze. Buďto je máte a nebo se budete muset spokojit s tím, že si psaním návštěvníky přivedete sami. Slovo zdarma je v tomto případě převedeno na čas. Buďto máte čas na tvorbu obsahu nebo si prostě zaplatíte.

SEO je prakticky zdarma. Pokud si ho tedy děláte sami včetně obsahu na webu. Nepotřebujete SEO konzultanta. Stačí, když si podrobně přečtete pokyny SEO optimalizace pro vyhledávače. Od toho můžete začít a dále se zlepšovat pro posuny ve výsledcích vyhledávání. Optimalizace pro vyhledávače totiž není žádná věda a zvládne ji opravdu každý. Musíte v tomto případě porozumnět lidem, které chcete na webu pomocí vyhledávání mít.

Obsah je královna s korunou?

Bez kvalitního obsahu na svém webu nebudete mít velké šance. Jak poznáte kvalitní obsah? Jaká kritéria splňuje obsah, který má vyhledávač rád? Obsah můžete tvořit několika způsoby. Textová podoba, video, obrázek nebo zvuk (tabulky, infografika, GIF). V tom nejlepším případě ve svém prvním článku budete mít vše. Text je důležitý pro vyhledávače, protože mu nejlépe rozumí. Video je zase snadná forma předání informací. To vše pak tvoří celek kvalitního obsahu.

Dříve se řešila hustota klíčových slov v textu. Dnes je vše jinak. Google je chytřejší než webmaster a tak to klidně může zůstat. Své algoritmy pro vyhodnocování relevantního výsledku má Google vypilované skoro k dokonalosti. Pozná strojový text a uvidí, když se odkazy snažite ovlivňovat výsledky vyhledávání.

Odkazy jsou stále klíčem k úspěchu

Prakticky celý internet je postavený na zpětných odkazech. Je to něco jako doporučení. Z negativně napsaného článku se může odkaz jevit jako negativní, nicméně tomu tak není. Stejně tak, jako je negativní reklama také reklamou. Na odkazování je postavený PageRank a to je jedna z metrik pro vyhodnocování pozice v Googlu. Ano, v řetězci algoritmu není sám. Je tam dalších 300 faktorů, které ovlivňují pozice v SERP (výsledky vyhledávání).

Říkáte si, co tam asi tak může být, že? Tak třeba stáří domény, počet komentářů pod článkem, je slovo v nadpisu H1 (popřípadě kde), vedou na článek odkazy (jsou relevantní), délka obsahu (počet slov), obsahuje text chyby, píše na webu jen jeden redaktor, je klíčové slovo v prvním odstavci, je vyplněný ALT u obrázku, rychlost webstránek, PageRank (toolbarový už není vidět), z webu se ihned vrací do Googlu pro jiný klik na výsledek, je článek sdílený na sociálních sítích, responzivní design, AMP verze pro telefony, PWA verze aplikace a málo obsahu nebo duplicitní obsah.

Ještě mi jich asi 280 chybí, tak se můžete podělit do komentářů o to, co za další by mohl Google považovat za hodnotící faktor.

Aktuální obsah je lepší než popel

Google hodně dbá na aktuální obsah. Pokud aktualizujete starší článek o nové informace – získáváte zlatého bludišťáka. Je to pozitivní faktor. Aktuální obsah se také umisťuje do Google Zpráv a tam ho lidé mohou lépe najít. Může vám rapidně pomoci s návštěvností webu. Google přešel na tzv. Mobile-First Index, což má za následek to, že je indexace obsahu zvýhodňovaná nejdříve pro telefony. Na to navazuje AMP verze webu nebo responzivní webstránky.

Hledané téma kondice baterie v Google Zprávách

Na obrázku je vidět (nahoře), jak vypadají Google Zprávy. Tyto informace se promítají také na další agregátory obsahu a do aplikace. Obrázek dole obsahuje Hlavní události na webu. Může se zobrazovat ve výsledcích vyhledávání na obecné ale i konkrétní dotazy. Na dotaz FreeBit.cz to vrací poslední publikované články na magazínu.

Hlavní události na magazínu FreeBit.cz

Konec je sladký

Pojďme si to vše na konec pěkně shrnout. Až publikuješ článek na svém blogu, hned ho sdílej na sociální sítě. Pochlub se na tématickém fóru o tomto článku. Vytvoř na něj zpětné odkazy a nech pracovat lidi. Třeba ho někdo bude dále sdílet a ty získáš další zpětné odkazy. Pokud ho neukážeš světu, lidé se o něm dozví pouze pomocí vyhledávače. Můžeš si zaplatit placenou propagaci – to jsme ale zase u těch peněz. Dobře si však pamatuj, že se zpětné odkazy nekupují.

Můžete je ale získat za pomoci linkbaitingu. Jak na to? Vytvořte článek, který šokuje nebo o kterém si myslíte, že rozproudí diskuzi. Můžete také vytvořit článek, který na někoho útočí (až agresivně). Váš nový obsah může být až zábavný nebo hravý. Může být přínosný pro konkrétní uživatele. Odpoví na konkrétní dotaz, který rozvede a nabídne řešení. Může být také aktuální až čerstvý (přímo z pekárny). Buď virální!

Ochrana dětí a dat na videoserveru YouTube

S postupem času začínají internet ovládat mnohem mladší děti, než tomu bylo kdykoli v minulosti. Jejich orientace na webových stránkách je dokonalá. Kromě zlepšování ve školních předmětech informatiky, tráví u počítače mnoho času i doma.

Problém nastává, když rodiče přestanou sledovat aktivitu svých dětí na sociálních sítích a také na YouTube. YouTube kanál byl od počátku svým obsahem určen pro osoby starší 13 let. Postupem času uživatelé začali přidávat videa, jejichž obsahem byly pohádky a podobná různá témata. Díky tomu se na YouTube začali objevovat mnohem mladší uživatelé.

Někdy YouTube používají i malé děti, které jsou ponechány bez dozoru, aby je rodiče na chvilku zabavily. Děti samozřejmě nikdy nezůstanou na jedné stránce, protože si pohádky chtějí neustále přepínat. Aby se tak zabránilo klikání na nevhodné obsahy, přichází YouTube s aktualizací, která se má zaměřit právě na obsah určený dětem.

youtube web logo
Ochrana dětí a dat na videoserveru YouTube. #youtube

Jaké nastanou pro uživatele změny?

Aktualizace samozřejmě nenastala přes noc. Její zaběhnutí bylo oznámeno začátkem září a bude trvat minimálně následující čtyři měsíce, během kterých bude postupně docházet ke změnám. Vše probíhá i za aktivní spolupráce rodičů, kteří chtějí své děti chránit. Každé video s dětskou tématikou, které uživatel nahraje, bude pečlivě kontrolováno, je-li obsah opravdu vhodný pro mladší diváky.

Videa s dětskou tématikou tak budou omezeny na nezbytně nutné pro podporu provozování služby. Dále u těchto obsahů budou zcela zastaveny personalistické reklamy, a také nebude možné videa jakkoli komentovat.

Doporučována služba YouTube Kids

Máte-li dítě, které chcete nechat bez dozoru koukat na YouTube, je společností doporučována služba YouTube Kids, která zajišťuje zcela vhodný obsah dětem, které jsou mladší 13 let. Tato služba je  značně populární, vzhledem k počtu sledujících, i přesto se ji YouTube snaží ještě rozšířit pro další rodiče. Bylo tak investováno mnoho peněz do propagace, která probíhá za pomoci kampaně, rozšířené po celém YouTube kanále.

Aby v tvorbě videí na Youtube nebyl nikdo omezen, vychází společnost vstříc i každému rodinnému tvůrci, který přispívá značnou řadou videí. Tito tvůrci mají, již zmiňované čtyři měsíce, aby se přizpůsobili novému režimu. Během této doby s nimi bude YouTube jakkoli spolupracovat a poskytne jim případné zdroje k pochopení nastávajících změn.

Největší novinka a zároveň inspirace a příležitost, je poskytována na kvalitní dětská videa, která budou originální, promyšlená a pomohou rozvoji dětí na YouTube nebo YouTube Kids napříč celým světem. Společnost zřídila fond, který je v současné době ve výši 100 milionů dolarů a během následujících tří let bude vyplacen aktivním uživatelům, kteří splní stanovené podmínky pro videa určená pro děti.

Možnosti sledování internetové televize zdarma

Běžný příjem televizního vysílání za pomoci klasické antény umístěné na střeše se pomalu stává historií. Velký počet domácností nyní sází na možnosti, které poskytují nejmodernější chytré televize, a mimo jiné i internetové připojení.

Mnoho televizních stanic poskytuje možnost, že se diváci mohou dívat na jejich kanály právě díky této celosvětové internetové síti. Lidé, kteří nemají doma žádný televizní přístroj nebo jsou například na cestách, poskytovatelé tak dávají těmto lidem šanci sledovat jejich oblíbené seriály a filmy přes počítač, tablet nebo dokonce mobil. Jak již bylo řečeno, stačí mít pouze dostatečné rychlé připojení k internetu.

Ačkoliv je pravda, že pokud chcete sledovat prémiové stanice, které nemáte možnost zdarma sledovat i díky klasickému pozemnímu vysílání (nyní se přechází na DVB-T2), musíte si za ně zaplatit. Většinou se tyto částky pohybují v cenách několika stovek korun a zaplatíte si je na jeden měsíc nebo jeden rok. Typický příkladem těchto kanálů je proslule HBO, Eurosport, AXN nebo Cinemax.

Možnosti sledování internetové televize

Variant, jak sledovat internetovou televizi zdarma je několik. V tomto článku se dozvíte o jaké možnosti se jedná. Kam tedy zajít na televizi pomocí internetu?

Software

Nejjednodušší cestou, jak se dostat k základnímu seznamu TV programů, na které se můžete bez omezení dívat na monitoru svého notebooku, tabletu nebo mobilu je bezpochyby instalace nezávislého programu. Jakmile jej nainstalujete, vyberete lokaci pro televizní programy a zajistíte stabilní připojení k internetu bez kolísání downloadu (stahování dat), máte vyhráno.

V seznamu si vyberete požadovaný kanál a sledujete jej jako na obyčejném televizním přijímači. Na spoustě internetových stránkách poskytující software pro počítače zdarma si můžete najít jakýkoliv program. I obchody nabízející vybavení vašich mobilních přístrojů nabízejí mnoho freewarových alternativ. Stačí jen hledat, porovnávat funkce a číst recenze, jak jsou lidé spokojeni s daným programem.

Multimediální přehrávač

U využití programů na počítači ještě chvíli zůstaneme. Mnoho multimediálních přehrávačů, které běžně používáte ke sledování duchaplných videí nebo filmů, či hudby podporuje možnost sledování televize díky zadání specifické IP adresy kanálu.

Vzhledem k tomu, že se jedná o starý způsob sledování TV přes počítač, většina IP adres již nefunguje nebo byla pozměněna. Jedná se o namáhavé hledání cest ke stanicím a následně otravné vkládání této informace přímo do přehrávače. Světe div se, několik adres stále funguje.

Známým vzorem tohoto přehrávače je třeba „VLC Player“. Na internetu si najděte seznam IP adres známých televizních stanic, zkopírujte si požadovanou adresu do schránky počítače, spusťte VLC Player, klikněte na „Média“ > „Otevřít síťový proud“ a sem vložte adresu. Potvrzením tlačítka „Přehrát“ zahájíte spojení s adresou příslušného kanálu.

Například oblíbená Česká televize má adresu „http://81.201.52.159:11077“ nebo hudební Očko „http://81.201.52.159:9030“. Jak již bylo zmíněno, spíše počítejte s tím, že tato metoda nebude fungovat, neboť je velice zastaralá.

Webové stránky

Osvědčenou metodou, jak sledovat filmy a seriály na internetu je samozřejmě návštěva oficiálních stránek televizního kanálu. Třeba online vysílání televize Prima najdete na jejich oficiálních stránkách, tedy iPrima.cz. Hudební kanál Očka můžete nalézt na Ocko.tv. Další video-obsah je možný sledovat v databázi na České televizi – iVysílání.

Ovšem mnoho lidí si nerado individuálně vyhledává jednotlivé stanice zvlášť – je lepší, když je celý seznam někde pohromadě. Ze své zkušenosti mohu doporučit web spustit.cz, kde je seznam známých českých televizních kanálů, jenž poskytují vysílání online.

Alternativní televizní kanály

Běžnými stanicemi, které můžete sledovat na televizním přijímači to rozhodně nekončí. Existuje mnoho českých streamovacích míst, o kterých jste ani možná neslyšeli. Seznam TV, Voyo, O2 TV apod. Můžete také využít internetovou televizi a zpětné shlédnutí za pomoci HbbTV (červené tlačítko na ovladači vašeho televizoru). Pozor však, pokud vám nefunguje HbbTV, ujistěte se, že se funkce zapnutá v nastavení televizoru.

Tato místa jsou plná filmů a seriálů, na které se můžete dívat, a oproti běžnému vysílání si je můžete kdykoliv pozastavit, přeskakovat nebo si užívat sledování bez jakýkoliv reklam. Je však nutné podotknout, že tyto televize nejsou většinou ke sledování zdarma. Za jejich speciální funkce musíte platit měsíční nebo roční poplatky.

youtube web logo

Vítejte v YouTube Fashion. Trendy v módě

Módní weby, blogy a instagramové profily se v dnešní době těší velké oblibě zejména u mladé populace. Módu na sociálních sítích sledují miliony uživatelů. Není tedy divu, že se YouTube rozhodlo vyčlenit samostatnou kategorii právě pro módu a styl.

Všechny módní trendy, tipy a inspirace na jednom místě – YouTube Fashion byl spuštěn již na začátku září a najdete ho na adrese YouTube.com/Fashion.

Na co se v YouTube Fashion můžete těšit?

YouTube slibuje příspěvky těch největších hvězd módního průmyslu, a také oblíbená módní videa na která jsou uživatelé YouTube zvyklí. Každá jednotlivá kategorie YouTube Fashion je napěchovaná zajímavými módními příspěvky.

Vítejte v YouTube Fashion. #youtube

Nechybí ani sekce pro krásu, kde můžete shlédnout spoustu inspirativních tutoriálů. Můžete se těšit na videa těch největších profesionálů v oboru, představitelů luxusních značek a vážených influencerů. Shlédnout můžete módní přehlídky těch nejluxusnějších světových značek. To vše vám kanál YouTube Fashion nabídne.

Kde vznikl nápad na vytvoření kanálu Fashion?

Derek Blasberg, ředitel YouTube Fashion, se nechal slyšet, že poslední době YouTube zaregistroval velký nárůst Youtuberek zabývajících se krásou a rovněž také těch módních. Dle statistik jejich počet vzrostl v posledních čtyřech letech až šestkrát. Stejně tak se zvyšovaly počty sledujících i počty samotných zhlédnutí, které sahají až do miliard.

Proto byl zrozen nápad zasvětit část YouTube jen módě a umožnit všem uživatelům mít videa o módě a kráse na jednom místě pěkně pohromadě. Blasberg ale dodává, že nejde jen o sjednocení obsahu. Cílem bylo také propojit komunitu nadšenců do krásy a módy s profesionály v oboru. Chtěl, aby se lidé od sebe navzájem inspirovali. A to se YouTube Fashion rozhodně povedlo.

Na která slavná jména na YouTube Fashion narazíme?

V sekci Creators se budete moci těšit například na Camilu Coelho, Jenn Im na módní přehlídce Fendi v Římě, Ingrid Nilsen na cenách CFDA s Chanel, a rozhodně ani nebudou chybět stylové výzvy Safiya Nygaard. V kategorii Beauty Today zase najdete novinky ze světa krásy. Zajímavý obsah pro vás připraví Jackie Aina a Huda Beauty.

Nepřehlédněte ani Industry Collaborations, kde se dozvíte, k jakým módním fúzím dochází. Najdete zde nejnovější informace například o spolupráci Louis Vuitton, Emmy Chamberlain a Dolan Twins. Nechybí ani jména jako jsou Dior, Wengie, Merrell Twins, Dulceida nebo Juanpa Zurita a jejich dech beroucí módní přehlídky.

Inspirace, krása a móda na jednom místě

Tvůrci YouTube Fashion se zkrátka snaží svým divákům přinést inovativní a exkluzivní videa ze světa krásy a módy. YouTube Fashion má být inspirativním místem plné nejnovějších trendů v oblékání a líčení. Blasberg slíbil, že v příštích měsících přivede na YouTube Fashion více mezinárodních tváří, aby byl obsah ještě zajímavější.

facebook logo velke

Jak vytvořit účet na Facebooku bez zbytečných komplikací

Jak vytvořit účet na Facebooku bez zbytečných komplikací a jednoduše se do něj přihlásit? Pomocí tohoto jednoduchého návodu už nebudete muset řešit kde a jak se na Facebook přihlásit. Vše najdete zde – můžete se tedy do vytvoření účtu pustit krok po kroku.

V záplavě existujících sociálních sítí jste zajisté nepřehlédli tu největší a nejpopulárnější z nich – Facebook. Původně ji autoři zamýšleli pouze jako malou studentskou sí, ale postupně se rozrůstala. V dnešní době ji využívají miliony lidí po celém světě. Jestliže se mezi ně chcete také zařadit, následující návod vám poradí, jak si založit účet.

facebook registrace a prihlaseni
Jak vytvořit účet na Facebooku. #facebook

Vše začíná v jednoduchém registračním formuláři. Nejprve se vás zeptá na vaše jméno a příjmení. Abyste se mohli stát členy této sociální sítě, budete navíc potřebovat i funkční emailovou adresu. Patříte-li mezi internetové nováčky a žádnou doposud nedisponujete, můžete si ji zřídit zdarma prostřednictvím služeb jako například Gmail, Yahoo Mail nebo Hotmail. Pokud preferujete české poskytovatele, zkuste Seznam.

Mezi další povinné položky registračního formuláře patří vaše pohlaví a datum narození. Pro dokončení registrace budete potřebovat vymyslet své přístupové heslo. Nezapomínejte v tomto okamžiku na zásady bezpečnosti. Vytvořte si úplně nové heslo, které nepoužíváte pro žádnou jinou službu. Dbejte na to, aby se skládalo z malých a velkých písmen a zároveň obsahovalo alespoň jednu číslici.

Registraci provedete zde

Ve chvíli, kdy vyplníte všechna pole formuláře tak, jak jsme si to ukázali výše, můžete jej odeslat. Jestliže jste se nedopustili žádné chyby, zobrazí se vám žádost o potvrzení vašeho emailu. Registraci provedete pomocí tohoto návodu:

Jak vytvořit účet na Facebooku:

  1. Přejděte na www.facebook.com/r.php.
  2. Zadejte své jméno, e-mail nebo číslo mobilního telefonu, datum narození a pohlaví.
  3. Klikněte na Zaregistrovat se.
  4. Pokud chcete dokončit vytváření účtu, je potřeba potvrdit e-mail nebo telefonní číslo.

Pro dokončení registrace tedy musíte přejít do své emailové schránky, vyhledat v ní příslušnou zprávu a kliknout na potvrzující odkaz. Pokud by vám během následujících minut nic nepřišlo, zkontrolujte si složku „spam“. Často se totiž stane, že emailový server některé důležité zprávy omylem vyhodnotí jako nevyžádanou poštu.

Poté zbývá jen poslední krok. Objeví se jednoduchý průvodce, jenž vám pomůže začít používat všechny nabízené funkce. Nejvíce ze všeho pravděpodobně oceníte nástroj pro usnadnění vyhledávání vašich přátel, kteří se již na Facebooku nacházejí.

V Bratislavě se uskuteční galavečer Oktagon 14. Bude zítra online?

Je to opět tady. Galavečer Oktagonu v Bratislavě se uskuteční již zítra, to je 14.9.2019 – tuto sobotu se můžete těšit na svátek MMA. Kdy se koná Oktagon 14 a kde bude jeho dějiště?

Oktagon 14 se uskuteční, jak již pomalu začíná být v případě slovenské zastávky zvykem, na zimním stadionu Ondreje Nepely v Bratislavě. Oficiální udávaná kapacita tohoto stadionu činí úctyhodných 10 110 míst a očekává se opět atakování jejího naplnění.

Jak sledovat Oktagon 15 online? Tahákem je Vémola a Végh

Dnem konání tohoto prestižního MMA turnaje bude sobota 14. září 2019. Začátek je stanoven na 18:00, kdy začne probíhat bohatý doprovodný program, jenž bude čítat celkem 8 zápasů. Start duelů z hlavní karty je naplánován na 20:00. Oktagon 14 online bude opět dostupný pomocí služby PPV (Pay Per View), živě na stadionu, a nebo na O2 TV Sport (livestream O2 TV bude vysílat pouze hlavní kartu).

V Bratislavě se uskuteční galavečer Oktagon 14. Budete zítra online?
V Bratislavě se uskuteční galavečer Oktagon 14. Budete zítra online?

Těmi vůbec nejočekávanějšími zápasy večera budou:


Velterová váha

Samuel “Pirát” Krištofič (11-3-0)

Místní rodák, který na minulém Oktagonu v Bratislavě knokautoval svého brazilského soupeře Andersona Dinize už po 29 vteřinách! V tomto duelu se ale nic podobného neočekává, proti němu totiž bude stát mnohem silnější soupeř.

vs.

Robert “Diamantový Čávo“ Pukač (14-5-1)

I druhý z bojovníků pochází ze slovenského hlavního města. Pukač je sice o 3 roky mladší než jeho protivník, ale má více odzápaseno, v posledních střetnutích se mu navíc nesmírně dařilo. Je tedy mírným favoritem zápasu.


Bantamová váha

Tomáš Deák (19-9-1)

Zápasník, jenž nebyl jeden čas daleko od UFC, se po téměř roční usilovné přípravě vrací zpět do oktagonu. Bude zajisté chtít navázat na svou již 5 zápasů trvající šnůru výher.

vs.

Filip Macek (21-14-1)

Stejnou sérii má aktuálně na svém kontě i jeho titulový vyzyvatel a současná česká jednička této váhové kategorie Filip Macek. Jeho největší zbraní jsou submise, na něž právě pět předcházejících duelů úspěšně ukončil.


Pérová váha

Ľudovít “Lajoš“ Klein (14-2-0)

Teprve 24letý supertalent slovenského MMA svou pozitivní bilancí 14 výher a jen 2 porážek děsí soupeře. Netají se touhou dostat se do UFC.

vs.

Joao Rodrigues (37-17-2)

Tento zápas bude soubojem generací, neboť tomuto Brazilci je 38 let, tedy o 14 více než Kleinovi! Rodrigues však bude jasným outsiderem, jeho výhra by byla obrovským překvapením.


Karta bojovníků. Zimní stadion Ondera Nepelu. Oktagon 14
Karta bojovníků. Zimní stadion Ondera Nepelu. Oktagon 14


Na hlavní kartě bude chybět jedno zápasnické utkání. Ilja Škondrič se na zápas připravoval ale bohužel, jeho oponent náhle zápas zrušil (CUK). Bohužel ho zrušil i další náhradník (Ivan Vičic). Uvidíme, zdali ještě manažeři Oktagonu seženou vhodnou náhradu za oba borce.

Jak sledovat Oktagon 14 pomocí livestreamu?

Pro ty, kteří nebudou mít možnost se osobně přijít podívat 14. září (v sobotu) na stadion Ondreje Nepely, zde existuje možnost sledování Oktagonu 14 prostřednictvím online livestreamu. K tomu vám stačí jen zavítat na stránky organizace Oktagon a zaplatit 6,99 eur (přibližně 180 Kč). V den pořádání akce bude cena za livestrem o něco vyšší.

youtube web logo

Algoritmy automatizovaně smažou na YouTube přes sto tisíc videí

YouTube pohání nové vylepšené algoritmy, které zachycují nemravná nebo škodlivá videa. Všichni dobře víme, že se na video-portálu občas objeví zavádějící nebo škodlivý obsah. YouTube se s tímto obsahem dalo do boje už před několika lety. Nový škodlivý obsah má ale problém – inzerenti budou spokojeni.

V důsledku probíhající práce na vylepšení automatizovaných algoritmů video-server snížil o 80 % shlédnutí na obsah, který je poté odstraněn kvůli porušení zásad komunity. V kostce se za posledních 18 měsíců snížil počet zhlédnutí videí, které jsou později odstraněny. Nové algoritmy odstranily více jak dvojnásobek komentářů, které porušovaly zásady. Automatizovaně bylo odstraněno přes 100 000 videí a 17 000 kanálů na YouTubu.

Výkyvy v číslech po odstranění jsou částečně způsobeny odstraněním starších komentářů, videí a kanálů, které byly dříve dostupné. V dubnu 2019 interní sekce YouTube oznámila, že pracuje na aktualizaci zásad obtěžování, včetně obtěžování tvůrců. V příštích měsících se video-portál podělí o pokrok v této práci. Na algoritmy navazuje i Content ID – tedy speciální algoritmus určující ve zvukové nebo video stopě porušení autorských práv.

Algoritmy automatizovaně smažou na YouTube přes sto tisíc videí
Algoritmy automatizovaně smažou na YouTube přes sto tisíc videí

Používání automatizovaných algoritmů k označení závadného obsahu

YouTube interně definovalo zásady a spoléhá na kombinaci lidí a technologií (automatizovaných algoritmů). Pro přesnější označení se někdy používá HASH (digitální otisky stopy). Jedná se o zachycení kopie již nahraného souboru. U některého obsahu, jako jsou obrázky sexuálního zneužívání dětí (CSAI) a videa o náboru teroristů, přispívají do sdílených průmyslových databází hashů, aby zvýšili objem obsahu, který algoritmické stroje mohou při nahrávání zachytit.

V roce 2017 YouTube rozšířilo technologie strojového učení, aby pomohlo odhalit potenciálně porušující obsah a odeslat jej k lidské kontrole. Strojové učení je vhodné k detekci vzorců, které pomáhají najít obsah podobný (ale ne úplně stejný) jako obsah, který byl již odstraněn. A to ještě předtím, než je na video-portálu veřejný. Tyto systémy jsou zvláště účinné při označování obsahu, který často vypadá stejně – jako je spam nebo obsah pro dospělé.

Stroje mohou také pomoci označit nenávistné výroky a další porušující obsah, ale tyto kategorie jsou velmi závislé na kontextu a zdůrazňují důležitost lidského přezkumu pro konečné rozhodnutí. Více než 87 % z 9 milionů videí, které YouTube odstranilo ve druhém čtvrtletí roku 2019, bylo poprvé označeno automatizovanými systémy.

Do těchto automatizovaných detekčních systémů významně YouTube investuje a týmy inženýrů je neustále aktualizují a zlepšují každý měsíc. Například aktualizace systémů detekce nevyžádané pošty ve druhém čtvrtletí roku 2019 vedla k více než 50 % nárůstu počtu kanálů, které byly odstraněny kvůli porušení zásad týkajících se spamu.

Odstraňování obsahu ještě před jeho zobrazením

Softwarový inženýři se snaží zajistit to, aby obsah, který porušuje pravidla serveru YT, nebyl před odstraněním celý prohlížen nebo dokonce zobrazen. Vylepšení v automatizovaných systémech označování spamu nebo škodlivého obsahu pomohlo detekovat a zkontrolovat obsah ještě předtím, než je označen komunitou YouTube. Server zaměřující se na sdílení obsahu rovněž uznává, že nejlepším způsobem, jak rychle odstranit obsah, je předvídat problémy dříve, než se objeví.

V lednu roku 2018 interní pracovníci spustili zpravodajský tým, který monitoruje zprávy, sociální média a zprávy uživatelů. Je nutné zjistit nové trendy obklopující nevhodný obsah, a snažit se zajistit, aby je týmy byly připraveny je řešit dříve, než se stanou větším problémem. YouTube je nadále odhodláno snižovat publikaci videím, která porušují zásady komunity. V celé společnosti Google pověřili přes 10 000 lidí detekováním, kontrolou a odebíráním obsahu, který porušuje zásady video-serveru.

Oktagon 14 bude opět online. Krev, pot a slzy v podání českého UFC

Galavečer největší československé organizace Oktagon se po svém třináctém pokračování na pražské Štvanici přesouvá po krátké přestávce zpět na slovenské území. Na Oktagonu 14 se z pohledu českého diváka představí možná o něco méně známější jména, ale nenechte se zmást, fighteři to jsou všechno nesmírně kvalitní! Diváci se tak mohou opět těšit na parádní souboje v typické osmiúhelníkové kleci.

Kdy se koná a kde bude jeho dějiště?

Oktagon 14 se uskuteční, jak již pomalu začíná být v případě slovenské zastávky zvykem, na zimním stadionu Ondreje Nepely v Bratislavě. Oficiální udávaná kapacita tohoto stadionu činí úctyhodných 10 110 míst a očekává se opět atakování jejího naplnění.

Dnem konání tohoto prestižního MMA turnaje bude sobota 14. září 2019. Začátek je stanoven na 18:00, kdy začne probíhat bohatý doprovodný program, jenž bude čítat celkem 8 zápasů. Start duelů z hlavní karty je naplánován na 20:00.

Oktagon 14 bude opět online. Krev, pot a slzy v podání českého UFC
Oktagon 14 bude opět online. Krev, pot a slzy v podání českého UFC

Jaké zápasy nás na Oktagonu 14 čekají? Kromě zmiňovaných osmi doprovodných zápasů čeká na fanoušky bojových umění dalších šest soubojů z hlavní karty, včetně jednoho titulového, což dohromady dává málo kdy vídanou porci čtrnácti zápasů.

Z doprovodného programu stojí rozhodně za zmínku finálový duel bojovnic z reality show “Projekt Y” a zápas jediného borce na Oktagonu 14 se zkušenostmi z UFC Jeremyho „Grizzlyho“ Kimballa s mladičkým Němcem Timem Feuchtem. V hlavní části programu se pak střetnou Ilja Škondrič a Ivo Cuk (polotěžká váha), Martin Buday a Daniel Dittrich (těžká váha), a Igor Daniš s Danielem Hromkem (velterová váha).

Těmi vůbec nejočekávanějšími zápasy večera budou:


Velterová váha

Samuel “Pirát” Krištofič (11-3-0)

Místní rodák, který na minulém Oktagonu v Bratislavě knokautoval svého brazilského soupeře Andersona Dinize už po 29 vteřinách! V tomto duelu se ale nic podobného neočekává, proti němu totiž bude stát mnohem silnější soupeř.

vs.

Robert “Diamantový Čávo“ Pukač (14-5-1)

I druhý z bojovníků pochází ze slovenského hlavního města. Pukač je sice o 3 roky mladší než jeho protivník, ale má více odzápaseno, v posledních střetnutích se mu navíc nesmírně dařilo. Je tedy mírným favoritem zápasu.


Bantamová váha

Tomáš Deák (19-9-1)

Zápasník, jenž nebyl jeden čas daleko od UFC, se po téměř roční usilovné přípravě vrací zpět do oktagonu. Bude zajisté chtít navázat na svou již 5 zápasů trvající šnůru výher.

vs.

Filip Macek (21-14-1)

Stejnou sérii má aktuálně na svém kontě i jeho titulový vyzyvatel a současná česká jednička této váhové kategorie Filip Macek. Jeho největší zbraní jsou submise, na něž právě pět předcházejících duelů úspěšně ukončil.


Pérová váha

Ľudovít “Lajoš“ Klein (14-2-0)

Teprve 24letý supertalent slovenského MMA svou pozitivní bilancí 14 výher a jen 2 porážek děsí soupeře. Netají se touhou dostat se do UFC.

vs.

Joao Rodrigues (37-17-2)

Tento zápas bude soubojem generací, neboť tomuto Brazilci je 38 let, tedy o 14 více než Kleinovi! Rodrigues však bude jasným outsiderem, jeho výhra by byla obrovským překvapením.


Oktagon 14 bude opět online
Oktagon 14 bude opět online. Karta zápasníků

Kde sehnat vstupenky a kolik stojí?

Jedinou možností, jak si lze legální cestou opatřit lístky na akci oficiálně pojmenovanou OKTAGON 14: Bitva o trůny, představuje jejich nákup na webu slovenského Ticketportalu. Ceny vstupenek startují již na částce 19 euro (necelých 500 Kč), vyšplhat se však mohou až na 499 € (skoro 13 tisíc Kč) v případě VIP míst přímo u klece. Nejvíce sedaček je prodáváno za 55 € (cca 1 500 Kč).

Jak sledovat Oktagon 14 online?

Pro ty, kteří nebudou mít možnost se osobně přijít podívat 14. září na stadion Ondreje Nepely, zde existuje možnost sledování Oktagonu 14 prostřednictvím livestreamu. K tomu vám stačí jen zavítat na stránky organizace Oktagon a zaplatit 6,99 eur (přibližně 180 Kč). V den pořádání akce bude cena za livestrem o něco vyšší.

Živý přenos bude přenášet i lineární televizní stanice, konkrétně JOJ Plus. Ovšem při jejich sledování budete ochuzeni o celý doprovodný program, ten bude k vidění výhradně na výše zmiňovaném livestreamu (PPV). Pokud vám stačí pouze hlavní karta a máte předplacenou službu O2 TV Sport – víte, co máte dělat.

Tři služby, kde jednoduše vytvořit email. Návod krok po kroku

Tři ověřené služby, kde jednoduše vytvořit e-mailovou schránku. E-mailová adresa je dnes již nezbytností. Svým majitelům umožňuje využívat internetových služeb v mnohem větším rozsahu než bez ní. Mezi tyto služby patří například nákup, prodej, půjčky i inzerce online.

Pomocí e-mailu se jednoduše registrujete/přihlásíte k používání služeb online, které vás zajímají (např: odběr newsletteru), zároveň si díky němu můžete založit účet na sociálních sítích, stát se členem různých komunit a využít spoustu dalších zajímavých možností, které e-mailová adresa nabízí.

Mezi primární funkci e-mailové schránky však patří příjem a odesílání elektronických zpráv a souborů. Je mnoho způsobů, kde je možno si vlastní e-mail vytvořit snadno a zdarma. Přihlásit se do mailu dnes zvládne opravdu každý a tím pádem odpadá posílání dopisů.

Tři služby, kde jednoduše vytvořit e-mail. Návod krok po kroku
Tři služby, kde jednoduše vytvořit e-mail. Návod krok po kroku

Gmail od Googlu

Gmail je bezplatná e-mailová služba provozovatele vyhledávače Google, umožňující vytvoření e-mailu na pár kliknutí. Stačí následovat pár jednoduchých kroků:

  • do adresního řádku zadat: gmail.com,
  • vpravo nahoře kliknout na: Vytvořit účet,
  • ve zobrazeném formuláři vyplnit: Jméno, Příjmení, Uživatelské jméno, Heslo,
    a to dle pokynů, které jsou u formuláře vypsány; poté je potřeba kliknout
    na možnost Další vpravo dole,
  • v následujícím formuláři je povinné vyplnit: datum narození a pohlaví. Ostatní položky jsou dobrovolné; poté je potřeba kliknout na možnost Další vpravo dole,
  • zobrazí se Ochrana soukromí a smluvní podmínky. U těch je potřeba zaškrtnout políčka souhlasu se smluvními podmínkami a zpracováním vámi uvedených údajů,
  • poté stačí už jen kliknout na Vytvořit účet a v dalším okně na Potvrdit.

Služba Gmail se po vaší registraci automaticky spustí a pod schránkou zobrazí návod k jejímu využití. Hned na začátku se tak můžete dozvědět, jak se svou schránkou pracovat.

Seznam.cz

Další možnost pro vytvoření bezplatné e-mailové schránky nabízí nejnavštěvovanější český portál Seznam. I zde je tvorba e-mailu snadná:

  • do adresního řádku zadat: seznam.cz,
  • vpravo nahoře (pod obrázkem psa) kliknout na: Založit nový e-mail,
  • ve zobrazeném formuláři vyplnit: Uživatelské jméno, Heslo, Rok narození, Pohlaví a zaškrtnout políčko Souhlasím s podmínkami užití; poté je potřeba kliknout na možnost Registrovat,
  • v dalším okně kliknout na: Pokračovat na zabezpečení,
  • přejete-li si zabezpečit vaši e-mailovou schránku telefonním číslem nebo vašim druhým e-mailem, který aktivně využíváte, můžete je do formuláře uvést; pakliže se pro toto zabezpečení nerozhodnete, kliknete na: Nemám zájem o zabezpečení telefonním číslem. A v dalším kroku kliknete na: Nemám zájem o zabezpečení
    e-mailovou adresou. Zaškrtnete políčko: Uvědomuji si riziko, ale účet zabezpečit nechci. Následně kliknete na Pokračovat do Seznamu.

Nyní do své e-mailové schránky nebudete přesměrováni automaticky. Je proto potřeba v pravém horním rohu kliknout na možnost Přihlásit, kde je potřeba uvést své uživatelské jméno, heslo a kliknout na možnost Přihlásit.

Seznam.cz nabízí i službu Email Profi
Seznam.cz nabízí i službu Email Profi

Budete přesměrováni do e-mailu, kde jako první možnost Seznam nabízí nastavení informačních sdělení. Pro rychlý přesun do vaší schránky jen kliknete v levém horním rohu na tlačítko Zpět do Emailu. Seznam.cz nabízí i službu Email Profi, u které si můžete zaregistrovat svou vlastní doménu, aby email vypadal seriózně a vzbuzoval důvěru.

Centrum.cz

Třetí možností k jednoduchému vytvoření e-mailové schránky je také přes český internetový portál Centrum. Postup je obdobný jako u předchozích možností:

  • do adresního řádku zadat: centrum.cz,
  • v pravém horním rohu kliknout na: Založit nový e-mail,
  • ve formuláři vypsat: nový e-mail, heslo a odškrtnout políčko se souhlasem s podmínkami používání služeb Economia, a.s. Odškrtnutí políčka se souhlasem odesílání obchodních sdělení je dobrovolné. Poté kliknout na Pokračovat,
  • v dalším kroku je nutné uvést telefonní číslo a nechat si zaslat aktivační kód, který přijde na váš mobil. Kód se zadává v dalším kroku. Poté už jen stačí kliknout
    na možnost Založit nový e-mail,
  • pro ověření, je ještě třeba vybrat z obrázku, co je vyžadováno (např: semafor, auta apod.) a poté kliknout na tlačítko Ověřit. Automaticky budete přesměrováni
    do vaší e-mailové schránky,
  • následně vyplníte jednotlivá pole formuláře, která nejsou povinná, ale odvíjí se
    od nich kapacita schránky. Čili čím víc polí vyplníte, tím více úložného prostoru budete mít ve schránce.

Synchronizace do mobilního telefonu

Jednou z výhod dnešních chytrých telefonů je především možnost využití široké škály aplikací, nabízejících nejrůznější funkce. Díky aplikacím Gmail, Email.cz a Centrum.cz mail můžete svou schránku spravovat z vašeho mobilu, ať už jste online nebo offline.

  • Email.cz – možnost správy libovolného počtu e-mailových schránek; využití pro operační systémy Android, Apple i Windows.
  • Centrum.cz mail – pro všechny uživatele schránky registrované na cenrum.cz, atlas.cz nebo volny.cz; využití pro operační systém Android.
  • Gmail – možnost využít správy schránek nejen u Gmailu, ale také adresy od jiných poskytovatelů.

Služba Gmail je však nejbohatší, co se synchronizace týče. Kromě správy elektronické pošty si díky ní můžete synchronizovat kontakty, využívat kalendář, spravovat google disk a jiné. Je jen na vás a vašich potřebách, která z uvedených možností splňuje kritéria k jejich naplnění.

Další tip? Bezplatný e-mail a kalendář v Outlooku (známé řešení od Microsoftu). Budete mít k dispozici všechno, co potřebujete, abyste byli maximálně produktivní a neustále ve spojení – doma, v terénu a všude jinde. Jaké řešení na maily používáte vy?