All in

Vítej v rubrice všech novinek na IT magazínu. Novinky a jejich sběr, na webu naleznete nové příspěvky, články a recenze v podobě novinek ze světa IT, hardware, mobilního software, mobilních telefonů (smartphone) či nositelného zařízení. Nechybí ani rubrika o tabletech s Androidem či systémem iOS. Můžete také nahlédnout do sekce tiskových zpráv, které také agregujeme. Zajímáte se o novinky, které jsou pevně spjaty s internetem?

Vodafone blokuje reklamu na stránkách šířící nenávist a falešné zprávy

Společnost Vodafone dnes oznámila nová globální pravidla, která mají zamezit zobrazování její reklamy na webových stránkách, které vytváří a šíří projevy nenávisti (hate speech) a falešné zprávy (fake news). Níže uvádíme aktualizované znění pravidel pro transparentnost a integritu reklamy. Součástí těchto nových pravidel, která vstupují k dnešnímu dni v platnost, je i definice pojmů „hate speech“ a „fake news“, které společnost Vodafone používá pro posouzení, zda na konkrétní webovou stránku nebo účet na sociální síti umístit reklamu. Pravidla společnosti pro síťový přístup k těmto zdrojům informací se nijak nemění.

Kontext: trh digitální reklamy

Rapidní růst digitální reklamy v posledních deseti letech otevřel velkým značkám jako je Vodafone spoustu nových příležitostí, jak na internetu přímo oslovit spotřebitele i firemní zákazníky. Reklamní agentury a velcí poskytovatelé digitálního reklamního prostoru jako Google a Facebook postupně vyvinuli automatizované reklamní technologie, které pomocí algoritmů vybírají vhodné reklamy pro konkrétní demografické kategorie uživatelů internetu a dynamicky je zobrazují na konkrétních webových stránkách a kanálech na sociálních sítích. Reklama tak jde za uživatelem bez ohledu na to, co si na internetu prohlíží.

Vodafone zpřístupňuje na sítích VoLTE pro iPhony od Applu

Automatizovaná reklama je sice velmi účinný nástroj, protože zadavatelům reklamy umožňuje cílit své investice na konkrétní segmenty trhu téměř na jakékoli webové stránce, ale v některých výjimečných případech může vést k nechtěným a potenciálně škodlivým situacím, např. když se reklama zobrazí vedle urážlivého obsahu. Automatizovaná reklama se navíc může stát zdrojem příjmů pro subjekty šířící nenávist a falešné zprávy. Značky jako Vodafone tak riskují, že budou propagovány i v kontextu obsahu, který je v zásadním rozporu s jejich firemními hodnotami a přesvědčením a zároveň budou bez vlastního přičinění financovat autory problematického obsahu.

Vodafone blokuje reklamu na stránkách šířící nenávist a falešné zprávy

Generální ředitel skupiny Vodafone Vittorio Colao k tomu říká: „Hate speech a fake news jsou fenomény, které podkopávají principy respektu a důvěry, které drží naši společnost pohromadě. Mezi základní hodnoty značky Vodafone patří rozmanitosti a inkluze. Také je pro nás velmi důležitá integrita demokratických procesů a institucí, které se fake news často snaží poškodit. Nehodláme tolerovat situaci, kdy může být naše značka spojována s tímto druhem urážlivého a škodlivého obsahu.“

Globální pravidla skupiny Vodafone

Skupina Vodafone již zavedla řadu pravidel zaručující transparentnost a integritu v zadávání reklamy na všech trzích světa. Jedno z těchto pravidel např. výslovně zakazuje zneužívání stávajících obchodních vztahů s médii k ovlivňování článků či reportáží, které pojednávají o produktech, službách nebo aktivitách skupiny Vodafone a jejích poboček. Toto pravidlo jasně uvádí, že „Vodafone a jeho zástupci nesmí vyhrožovat stažením reklamy z médií, která Vodafone kritizují, ani jakkoli naznačovat, že by rozhodnutí o dalším zadávání reklamy či o zvýšení výdajů na reklamu v konkrétní publikaci mohlo záviset na pozitivním obrazu společnosti v dané publikaci“.

Nová pravidla zakazující spojování značky s projevy nenávisti a falešnými zprávami budou implementována formou tzv. whitelistu s pomocí nástrojů pro kontrolu obsahu prostřednictvím globální sítě agentur (v čele s WPP) a společnostmi Google a Facebook. Tyto nástroje garantují, že propagace značky Vodafone bude umisťována pouze na webových stránkách a kanálech na sociálních médiích s velmi nízkou pravděpodobností škodlivého obsahu. Účinnost tohoto pravidla bude skupinou Vodafone a její sítí reklamních agentur pravidelně vyhodnocována, aby webové stránky a kanály na whitelistu byly skutečně v souladu s pravidly a aby jejich výčet nebyl ani příliš široký, ani příliš úzký.

Uvádíme zde znění nových pravidel

Zamezení reklamy na webových stránkách a kanálech šířících projevy nenávisti a fake news
Skupina Vodafone, třetí strany jednající jejím jménem a její dodavatelé reklamních služeb (mimo jiné včetně společností Google a Facebook) musí přijmout všechny nezbytné kroky a zajistit, aby se reklama značky Vodafone nezobrazovala na webových stránkách a kanálech na sociálních sítích, které obsahují projevy nenávisti a falešné zprávy. Jedná se o webové stránky a kanály, jejichž hlavním smyslem je šíření obsahu, který: záměrně ponižuje ženy nebo zranitelné menšiny („projevy nenávisti“ – hate speech); nebo
prezentuje jako pravdivé informace (nikoli jako satiru nebo osobní názor) zprávy, které nelze ověřit ze spolehlivého přímého zdroje (nebo které jsou takovému spolehlivému přímému zdroji nepravdivě připisovány), a u kterých by rozumný člověk došel k závěru, že jsou publikovány za účelem zmást čtenáře/diváka („falešné zprávy“ – fake news).

Poznámka: „webovými stránkami a kanály“ se rozumí všechny sociální sítě, digitální a tištěné publikace a vysílací kanály, webové stránky, aplikace, programy a média; „reklamou“ se rozumí všechny formy propagace značky včetně reklamy, reklamních článků, sponzorství a společného marketingu; a tato závazná pravidla platí pro všechny značky společnosti Vodafone, jejích dceřiných společností, joint-venture podniků a podřízené značky.

Výše uvedené definice projevů nenávisti a falešných zpráv se vztahují na celý kanál nebo webovou stránku. Pro použití pravidla je rozhodující, zda je převládajícím účelem dané stránky nebo kanálu komunikace a sdílení tohoto druhu škodlivého obsahu. Webová stránka nebo kanál, na kterém se objeví obsah naplňující definici projevu nenávisti nebo falešné zprávy, ale kde většina obsahu výše uvedenou definici nesplňuje, nesmí být zařazen do kategorie médií, která si zaslouží vyřazení z mediálního whitelistu z důvodu projevu nenávisti/falešné zprávy. Smyslem výše uvedených pravidel je chránit integritu značek skupiny Vodafone a jejích dceřiných společností. Vztahují se výhradně na omezení zadávané reklamy. Nikdy nesmí být použity jako důvod pro omezení přístupu našich zákazníků (ani jiných uživatelů) k tomuto obsahu. Právo našich zákazníků (a ostatních uživatelů) dle vlastního uvážení vytvářet, sledovat a sdílet jakýkoli legální obsah musí být zachováno. Podrobné informace o Principech svobody projevu společnosti Vodafone naleznete v PDF.

iPhone 8 mění design i technologie, jaká bude jeho cena?

Nové „Ajfony“ 8 klepou na dveře mobilního průmyslu, vše podstatné odhalí WWDC17. McEnery Convention Center nyní obepínají transparenty, kalifornské místo je děním toho největšího, co se na této planetě může odehrát. Letošní Keynota se ponese v novém duchu (ale i v tom starém). WWDC 2017 se bude konat ve městě San Jose v Kalifornii. Je to poprvé od významného roku 2002, takže se vše vrací na místo, po dlouhých 15 letech.

O tom, že se nové iPhony 8 na trhu objeví již za několik měsíců se spekuluje na všech internetových magazínech. První rendery pomalu ale jistě sklízí úspěchy, ale jak na tom bude novinka s cenou? To vše si shrneme právě v tomto článku věnovanému ceně nových iPhonů od Applu. Průměrná tržní cena iPhonu 7 v 128 gigabajtovém provedení se na českém trhu pohybuje kolem 23 500 Kč. Z toho můžeme jistě usoudit, že se prodejní cena osmé generace „Ajfounů“ bude pohybovat o něco výše, než předešlé sedmičkové modely. Ty naopak s cenou půjdou o něco dolů, jak je tomu u „výběhových“ smartphonů zvykem.

WWDC 2017
iPhone 8 mění design i technologie, jaká bude jeho cena? (WWDC17)

Každopádně musíme vzít v potaz to, že se starší modely (iPhone 5s či iPhone SE) neprodávají zrovna levněji. 32 gigabajtová varianta modelu 5s se prodává za přibližně 7 000 Kč. Telefony jsou v nabídce od září 2013, což by je na trhu s mobilní elektronikou mohlo pasovat do role starého železa. Velkým překvapením je 128GB varianta iPhonu SE, kterou můžete v českých storech zakoupit za přibližně 13 500 Kč. Nový iPhone 8 by měl dle našich prvotních výpočtu stát 22 190 Kč v 32 gigabajtové variantě. Cena 128GB provedení by se mohla vyšplhat až k cenovce 25 390 korun. 256GB varianta cenově vyjde na 28 590 Kč. iPhone 8 Plus v 32GB pak bude stát 25 490 Kč, 128GB 28 990 Kč a 256GB 31 990 Kč.

V potaz můžeme brát i to, že se s velkou pravděpodobností na trhu objeví i iPhone 7s či iPhone 7s Plus ve stejném designu. Nový design, nové technologie a další klíčové vlastnosti nabídne Apple iPhone 8. Z USA se také dostávají nové informace o tom, že společnost již dva roky pracuje na svém přenosném bezdrátovém reproduktoru. I tohoto produktu se můžeme za pár dnů dočkat. S bezdrátovými AirPods to moc dobře nedopadlo. Sluchátka za téměř 5000 Kč moc velký úspěch neměly, nejen díky své ceně, ale i díky dostupnosti pro český trh.

UP Core je nejmenší čtyřjádrový x86 mikropočítač na světě

Jedna deska, jeden procesor. UP Core, nejmenší čtyřjádrový jednopásmový počítač x86 je na světě. Má za cíl překlenout propast mezi počítači s jednou deskou a počítačovými moduly. Je to polovina velikosti smartphonu a lze jej rozšířit nebo skládat tak, aby rozšířil základnu funkcí. V omezeném rozměru 56,5 x 66 mm se skrývá až 4GB RAM nebo čtyřjádrový procesor od Intelu. Buďte připraveni zažít neomezené možnosti s novým mikropočítačem UP Core.

UP Core
UP Core je nejmenší čtyřjádrový mikropočítač x86 na světě

Co nabídne přesně ve své specifikaci? K dispozici je procesor Intel Atom x5-Z8350 QuadCore 1,44/1,92 GHz, který je dodáván s 2GB nebo 4GB RAM, 32GB/64GB eMMC 5.0, 2x USB 2.0, USB 3.0, HDMI, DSI / eDP, 2 x MIPI-CSI s podporou fotoaparátu 2 MPx a kamery 8MPx, WiFi 802.11 b/g/n, Bluetooth 4.2. Deska funguje samostatně se sadou monitorů HDMI, klávesnice, myši a napájecího zdroje. Díky tomu jste připraveni surfovat na internetu nebo pracovat na svých úlohách na plné verzi systému Windows 10, Linux a Android – stejně jako na svém osobním počítači. Díky své miniaturní velikosti jej můžete jednoduše dát do kapsy. Dostačující výkon tak máte vždy při sobě.

Na spodní straně UP Core je 100pinový vysokorychlostní rozšiřovací konektor I/O s UART, SPI, 2 x USB HSIC, PCI Express, GPIO, Intel Sensors Hub, SDIO a 5V Power. To umožňuje uživatelům rozšiřovat funkce a snadno vytvářet vlastní rozšiřující desky. Tým UP představil dvě rozšiřující desky – rozšiřující desku A [BRKH01] a rozšiřující desku B [BRKL01].

Rozšiřující deska A nese vysokorychlostní porty, jako jsou PCI-Express, GbLAN a USB3.0, zatímco rozšiřující deska B porty s nízkou rychlostí, jako jsou RS-232/422/484, I2C, I2S a GPIO. Můžete si vybrat jednu ze dvou desek nebo je uložit pod počítač UP Core. Rozšiřující deska s vysokorychlostním portem musí být vždy první pod UP jádrem, pokud hodláte použít až 3 rozšiřující desky. Skvělá zpráva je, že bude společnost zveřejňovat schémata rozšiřujících desek pro veřejnost. Všichni uživatelé tak mohou využívat těchto existujících návrhů, aby si vytvořili vlastní rozšiřující desky.

Google Android je stále děravý, nový systém Android O to má změnit

Operační systém Android působí na poměrně velkém trhu s mobilními telefony. Jeho podíl je velký. A to díky dostupnosti a prodejní ceně zařízení, který tento operační systém vlastní. Pokud si kupujete smartphone s operačním systémem Google Android, je nutné si připlatit. V některých situacích to ale také neplatí. Telefony s Androidem sice od výrobce obdrží aktualizace, ale za rok na ně již nečekejme. Je nutné se opět koupit další model, nástupce.

Aktualizace na Androidu jsou dost velký problém a proto lidé sáhnou na bezpečnější systémy, které nabízí například manažerské BlackBerry (BlackBerry OS) nebo Apple (iOS). Zelený robot se špatně aktualizuje, je mnoho modelů, operátorů nabízející smartphony, ale i samotná lenost výrobců je aktualizovat. Sliby se dost často mění na spekulace a nový systém se nedostaví. To vše by měl napravit nový Android O (Oreo).

Google Android
Google Android je stále děravý, nový systém Android O to má změnit

Ve výčtu se podívejte na telefony, které mají poslední bezpečnostní aktualizace:

  • BlackBerry: PRIV
  • Google: Pixel XL, Pixel, Nexus 6P, Nexus 6, Nexus 5X, Nexus 9
  • LG: LG G6, V20, Stylo 2 V, GPAD 7.0 LTE
  • Motorola: Moto Z, Moto Z Droid
  • Oppo: CPH1613, CPH1605
  • Samsung: Galaxy S8+, Galaxy S8, Galaxy S7, Galaxy S7 Edge, Galaxy S7 Active, Galaxy S6 Active, Galaxy S5 Dual SIM, Galaxy C9 Pro, Galaxy C7, Galaxy J7, Galaxy On7 Pro, Galaxy J2, Galaxy A8
  • Sharp: Android One S1, 507SH
  • Sony: Xperia XA1, Xperia X
  • Vivo: Vivo 1609, Vivo 1601, Vivo Y55

Co je nového v zatím posledním Google Androidu O?

OS Android O představuje řadu nových funkcí a rozhraní API, které lze ve svých aplikacích používat. Zde je jen pár nových věcí, proč se můžete pokusit o první náhled pro vývojáře:

Omezení pozadí: na základě práce, kterou jsme zahájili v Nougatu, Android O klade velkou prioritu na zlepšení životnosti baterie uživatele a interaktivního výkonu zařízení. Aby to bylo možné, nastavili jsme další automatické limity na to, co aplikace mohou dělat na pozadí, ve třech hlavních oblastech: implicitní vysílání, služby na pozadí a aktualizace polohy. Tyto změny usnadní vytváření aplikací, které mají minimální dopad na zařízení a baterii uživatele. Limity pozadí představují významnou změnu v systému Android, takže chceme, aby se s nimi každý vývojář seznámil. Podrobné informace naleznete v dokumentaci k omezením výkonu pozadí a limitům umístění pozadí.

Kanály oznámení: Operační systém Android O také zavádí oznamovací kanály, které jsou nově definované kategoriemi pro obsah oznámení. Kanály umožňují vývojářům dát uživatelům jemnou kontrolu nad různými druhy oznámení – uživatelé mohou blokovat nebo měnit chování jednotlivých kanálů individuálně, nikoli řídit všechny oznámení společně.

Kanály oznámení umožňují uživatelům ovládat kategorie oznámení.

Android O také přidává nové vizualizace a seskupování oznámení, která uživateli usnadňují orientaci, aby viděli, co se děje, když mají příchozí zprávu.

Rozhraní API automatického vyplňování: Uživateli systému Android se již nabízí řada správců hesel, které umožňují automatické vyplňování přihlašovacích údajů a opakovaných informací, což usnadňuje nastavení nových aplikací nebo zjednodušení transakcí. Nyní děláme tuto práci snadněji v ekosystému tím, že přidáváme podporu platformy pro automatické vyplňování. Uživatelé mohou vybrat aplikaci pro automatické vyplňování, podobně jako způsob, jakým zvolí aplikaci pro klávesnici. Aplikace pro automatické načítání ukládá a uchovává uživatelská data, například adresy, uživatelská jména a dokonce i hesla. U aplikací, které chtějí zpracovat automatické vyplňování, přidáváme nové API k implementaci služby Automatické načítání.

PIP pro sluchátka a nové funkce pro vytváření oken: Na telefonech a tabletech je nyní k dispozici zobrazení obrazu v obraze (PIP), takže uživatelé mohou nadále sledovat video, když odpovídají na chat nebo na auto. Aplikace se mohou vrátit do režimu PiP z obnoveného stavu nebo v pozastaveném stavu, kde jej systém podporuje – a můžete určit poměr stran a sadu vlastních interakcí (například přehrávání / pozastavení). Mezi další nové funkce pro vytváření oken patří nové překryvné okno aplikací, které lze použít místo okna upozornění systému, a podpora více disků pro spuštění aktivity na vzdáleném displeji.

Zdroje písem ve formátu XML: Fonty jsou nyní plně podporovaným typem prostředků v systému Android O. Aplikace mohou nyní používat písma v rozvrženích XML, stejně jako definovat rodiny písem v XML – deklarovat styl písma a váhu spolu se soubory písem.

Adaptivní ikony: Pro lepší integraci s uživatelským rozhraním zařízení nyní můžete vytvářet adaptivní ikony, které systém zobrazí v různých tvarech na základě masky vybrané zařízením. Systém také animuje interakce s ikonami a používá je v spouštěči, klávesové zkratky, Nastavení, dialogy pro sdílení a na obrazovce přehledu.

Zdroj: developer.android.com

15 skvělých důvodů, proč letos navštívit pražské WebExpo 2017

Ještě zvažujete, jestli se i letos vydat na WebExpo? Prozradíme vám prvních 15 skvělých důvodů, proč si WebExpo 2017 nenechat ujít!

Irene Pereyra (US) – Spoluzakladatelka designérského studia Anton & Irene, která vedla strategie a UX iniciativy pro klienty jako jsou USAToday.com, EA nebo RedBull. Její projekty získaly ocenění v The webbys a Cannes. Irene učí, jak zjednodušit digitální svět pro koncového uživatele.

Anton Repponen (US) – Další mozek ze studia Anton & Irene a pravděpodobně nejvlivnější kreativní ředitel digitálního průmyslu. Anton je zastáncem UX, strukturovaného designu a do detailu propracovaných řešení. Každé slovo, které vyřkne, budete hltat!

Guillermo Rauch (US) – Spolutvůrce Next.js, hyper-specialista na JavaScript a realtime web. Nejspíš budete znát jeho projekt socket.io, jeden z nejpopulárnějších JavaScriptových projektů na GitHubu, který je implementovaný do mnoha různých programovacích jazyků a rozhraní.

WebExpo 2017
15 skvělých důvodů, proč letos navštívit pražské WebExpo 2017

Erika Hall (US) – Spoluzakladatelka Mule Design, která se věnuje dopadu designu na offline svět a také kritickému myšlení. Autorka knihy Just Enough Research patří mezi špičkové světové řečnice – všichni designéři se mají na co těšit!

Mike Amundsen (US) – Ředitel API Architecture a API Academy, který šíří osvětu o možnostech API jak pro zákazníka, tak pro firmy. Jeho kniha Building Hypermedia APIs with HTML5 and Node bývá často citovaným zdrojem při budování adaptabilních distribuovaných systémů.

Scotty Allen (US) – Hacker, podnikatel a dobrodruh, který vyrobil svůj vlastní iPhone ze součástek, které nakoupil na trhu v Číně. Ukáže nám všem, co se skrývá uvnitř pro nás často nepostradatelného zařízení a podělí se o aplikace, bez kterých v Číně nedokáží žít.

Philip Bonhard (UK): Jaké je tajemství úspěchu start-upů z bankovního sektoru? Phill nám odhalí, jak pomocí customer-centric technologie způsobily start-upy revoluci v tak tradiční oblasti jako je bankovnictví.

Saskia Videler (BE): Saskie není jen odbornicí na obsahovou strategii, ona je doslova content aktivistka! Ukáže nám, jakým výrazným způsobem může dobře zvolený obsah ovlivnit vnímání celého produktu.

Joe Macleod (UK): Joe je jedním z největších světových odborníků v oblasti životního cyklu zákazníků. Zaměřuje se na Closure Experiences u digitálních produktů a služeb. V přednášce nás ohromí ukázkami strategií, které zvyšují engagement zákazníků.

Jan Řezáč (CZ): Jeho motto mluví za vše – I weby mají pravidla. Jan je uznávaným odborníkem v oblasti UX, má hluboké know-how v oblasti obsahu a funkčnosti webových stránek. Ví se o něm, že všechno testuje a výsledky používá jako součást selektivního procesu.

Honza Kvasnička (CZ): Expert na zvyšování konverzního poměru a také specialista na návrh a testování webových aplikací, které jsou nejen uživatelsky přívětivé, ale zároveň splňují výkonnostní parametry. Spolu s Honzou Řezáčem pořádal v ČR velmi úspěšné školení na téma strategického webdesignu.

Markéta Kabátová (CZ): Markéta neustále bojuje za efektivnější PPC kampaně, už několik let pořádá nejodbornější PPC akci v ČR. Ve Webnode vybudovala mezinárodní marketingový tým, v Googlu měla pod palcem exportní klienty. Bude mluvit o tom, proč vidí budoucnost PPC temně.

Pavel Ungr (CZ): Jeden z nejznámějších SEO expertů a inbound marketing specialistů v České republice. Pavel pomáhá firmám jako nezávislý poradce v oblasti SEO strategií, kromě toho je také lektorem v projektu Googlu – Digitální garáž.

Tomáš Metz (CZ): Architekt a senior developer, který se s námi podělí o své obrovské know-how o Elm – funkcionálním jazyku pro vývoj webu. Tomáš nám na příkladech ukáže, proč zrovna Elm nabízí efektivnější a spolehlivější nástroje pro vývoj aplikací.

Vladislav Iliushin (CZ): Správně implementovaný bezpečnostní systém chrání značky, produkty i naši práci. Vladislav, QA Engineer ve společnosti Avast, bude mluvit o tom, jak snadno se můžeme stát obětí hackerů, jak chránit svou značku před možnými útoky a podělí se také o tipy pro kontrolu škod v krizové situaci.

Potřebujete ještě další argumenty? Letošní ročník zase o trošku povyroste – napočítali jsme celkem 80 známých řečníků a těšíme se na 2 000 účastníků z celého světa. Nové tváře budeme postupně zveřejňovat na webu. Přijede vás víc? Řekněte si o slevu. Od skupiny 4 osob od nás dostanete 10% slevu na každou vstupenku. Je vás 6 nebo více? Pak je to rovnou 20 % dolů. Taková malá ráda na závěr. Vstupenky bývají vyprodané poměrně rychle. Tak to nepropásněte.

Soutěž: Vyhrajte smartphone Doogee X5 Max Pro s Androidem!

Pojď si zahrát! Společně se společností Doogee jsme si pro vás připravili zajímavou soutěž o mobilní telefon Doogee X5 Max Pro, který shodou okolností i testujeme a připravujeme recenzi. Dostali jsme dva kusy a proto se o jeden z nich podělíme. Tak proč si nezasoutěžit, že? Ve zkratce se jedná o smartphone, který nabídne 5″ HD displej, 2GB operační paměti, 8 MPx fotoaparát, 16 GB úložiště a velkou baterii o kapacitě 4000 mAh.

Co pro výhru musíte udělat? Je to jednoduché…

Soutěž: Pro výhru telefonu musíte udělat jen jedno, navštivte naši Facebookovou stránku, kde se objeví post o soutěži. Stačí na příspěvek dát lajk a jednoduše napsat, proč právě vy máte mobilní telefon vyhrát! Z komentářů vybereme jeden, který telefon Doogee X5 Max Pro vyhraje. Ve zkratce, stačí jeden komentář a lajk. Smartphone může být právě váš! Soutěž bude probíhat od 1. června do 11. června 2017 (konec v 24:00). Výherce bude kontaktován den po ukončení soutěže na našem Facebooku.

Doogee X5 Max Pro
Soutěž: Vyhrajte smartphone Doogee X5 Max Pro s Androidem!

Pravidla soutěže, podmínky pro výhru.

Pořadatelem soutěže je „www.FreeBit.cz – Mobilně laděný IT magazín“ spolu s českým zastoupením společnosti „Doogee – LOGIK s.r.o. prostřednictvím divize elektro má exkluzivní zastoupení značky mobilních telefonů Doogee“, tj. výhra je postavena na darovací smlouvě mezi výhercem a pořadatelem.

Pořadatel nenese žádnou odpovědnost za škody, které může výhra Výherci způsobit, případně dalším osobám, které přijdou do styku s výhrou. Pořadatel si vyhrazuje právo Soutěž pozastavit, změnit, ukončit bez udání důvodů, a to v případě pokud dojde k závažným neočekávaným událostem nebo událostem ovlivněných vyšší mocí. V takovém případě nemá Soutěžící nárok na jakékoli odškodnění či vypořádání.

Pořadatel nenese žádnou zodpovědnost za případné škody způsobené selháním systémů a programového vybavení, které nemají původ v úmyslném jednání Pořadatele. V takovém případě si Pořadatel vyhrazuje právo soutěž pozastavit, změnit, ukončit bez udání důvodů. Soutěžící nemá nárok na jakékoli odškodnění či vypořádání.

A pokud jste to dočetli až sem, podívejte se také na fotku telefonu, který můžete vyhrát v této jednoduché soutěži. Čekáme na vás na naší Facebookové stránce!

Stačí jeden lajk, kometář a smartphone Doogee X5 Max Pro s Androidem může být doma!
Soutěž startuje. Vyhrajte smartphone Doogee X5 Max Pro!

Asus na Computexu 2017 – prémiové ZenBooky a výkonné VivoBooky

ASUS představil na veletrhu Computex v rámci své tiskové konference nové modely notebooků z řad ZenBook a VivoBook. Uveden byl ZenBook Flip S, aktuálně nejtenčí konvertibilní notebook na světě. ASUS ukázal také ZenBook 3 Deluxe a ZenBook Pro, které kombinují tenké tělo s vysokým výpočetním výkonem. K dalším novinkám patří stylové notebooky VivoBook S15 a VivoBook Pro 15, které zaujmou vedle výkonu i přívětivou cenou. Nově představené řady notebooků ASUS nabízejí podporu mnoha nových funkcí Windows 10 včetně Windows Ink, Windows Hello, Cortana nebo Modern Standby, které pomáhají zvýšit produktivitu a poskytují vysoký uživatelský komfort.

ASUS ZenBook Flip S UX370

ZenBook Flip S (UX370) – nejtenčí konvertibilní notebook

ASUS ZenBook Flip S je aktuálně nejtenčím (a zároveň jedním z nejlehčích) konvertibilních notebooků na světě. S profilem tenkým pouhých 10,9 mm a hmotností 1,1 kg v sobě kombinuje eleganci s pohodlím a všestranností displeje otočného o 360°. Speciální kloub ErgoLift disponuje dvoustupňovým mechanismem, který zvedne a nakloní klávesnici do polohy vhodné pro psaní ve chvíli, kdy je displej vyklopen v úhlu 135°.

ZenBook Flip S pracuje na operačním systému Windows 10, může být vybaven procesorem až Intel Core i7-7500U či rychlým 1TB PCIe SSD diskem. Aby se ZenBook Flip S nepřehříval, využívá chladicí systém s nejmodernějšími komponenty včetně pouhých 0,3 mm tenkého ventilátoru z tekutého krystalického polymeru. Dotykový displej NanoEdge s rozlišením až 4K Ultra HD podporuje aktivní stylus a nabízí skvělý obraz a interaktivní ovládání. Pro okamžité přihlášení prostřednictvím funkce Windows Hello je ZenBook Flip S vybaven jedním z nejmenších senzorů otisků prstů, který v noteboocích najdete. Jeho rozměry jsou 16 x 3,6 mm a funguje v režimu notebooku i tabletu.

ZenBook Pro (UX550) – designem přitáhne, výkonem nadchne

ASUS ZenBook Pro je dosud nejtenčím, nejlehčím a zároveň nejvýkonnějším modelem z řady ZenBook Pro. Všem náročným profesionálním uživatelům nabízí nekompromisní kombinaci opravdového výkonu a elegantního designu.

Využívá čtyřjádrový notebookový procesor Intel Core i7-7700HQ sedmé generace, herní grafickou kartu NVIDIA GeForce GTX1050 Ti, 1TB PCIe x4 SSD úložiště a 16 GB DDR4 RAM. Tato výbava poskytuje notebooku vysoký výpočetní výkon a to navíc v kombinaci s až 14hodinovou výdrží baterie. Zvláštní pozornost zaslouží i 15,6″ 4K Ultra HD NanoEdge displej se skvělým podáním barev či prostorový zvuk, který zajišťují čtyři reproduktory Harman Kardon. ASUS ZenBook Pro pracuje na operačním systému Windows 10 a obsahuje také snímač otisků prstů pro rychlé a bezpečné přihlášení pomocí systému Windows Hello. Navzdory vysokému výkonu je notebook velmi kompaktní, jeho celohliníkové tělo vážící 1,8 kg je tenké jen 18,9 mm. Displej NanoEdge zaujme 7,3mm rámečkem, což zmenšuje jeho celkové rozměry. Každý detail modelu ZenBook Pro odkazuje na tradici Zen v podobě víka se soustřednými kruhy, diamantem precizně seříznutých hran a podsvíceného loga.

ZenBook 3 Deluxe (UX490) – nejtenčí 14“ notebook světa

Celohliníkový ASUS ZenBook 3 Deluxe je tenký 12,9 mm a váží 1,1 kg, takže je aktuálně nejtenčím 14″ notebookem na světě. Jeho 14“ NanoEdge displej je zasazen ve velmi tenkém rámečku, díky čemuž má jeho tělo rozměry standardního 13“ notebooku. ZenBook 3 Deluxe poskytuje vysoký výkon pro náročné uživatele, k čemuž přispívá procesor Intel Core i7-7500U sedmé generace, až 16 GB paměti LP333 MHz LPDDR3 a extrémně rychlý až 1TB PCI Express (PCIe) SSD disk. Připojení dalších zařízení umožňují dva porty USB-C podporující technologii Thunderbolt 3, která zvládne přenášet data rychlostí až 40 Gb/s, podporuje dva externí monitory se 4K Ultra HD rozlišením a také napájení. ZenBook 3 Deluxe se dodává se systémem Windows 10 a nechybí ani snímač otisků prstů pro snadné přihlášení jediným dotykem pomocí Windows Hello.

VivoBook Pro 15 (N580)

ASUS VivoBook Pro 15 je štíhlý a lehký 15,6“ notebook s operačním systémem Windows 10, který pohání čtyřjádrový procesor Intel Core i7-7700HQ sedmé generace a až 16 GB DDR4 RAM. Obsahuje herní grafickou kartu NVIDIA GeForce GTX 1050 a hybridní úložiště s kapacitou až 2TB HDD v kombinaci s až 512GB SSD diskem. Inteligentní chladicí systém se dvěma ventilátory a duálním měděným tepelným modulem je zárukou toho, že notebook zůstane chladný i při hraní her nebo vyšším zatížení. VivoBook Pro 15 dále disponuje 4K Ultra HD (3840 x 2160 pixelů) displejem se širokoúhlým zobrazením a 100% pokrytím sRGB gamutu. Nechybí audio systém s certifikací od Harman Kardon složený ze dvojitých reproduktorů s velkými zvukovými komorami a technologií inteligentního zesílení. VivoBook Pro 15 má snímač otisků prstů pro přihlášení jedním tlačítkem přes Windows Hello a rovněž plně podporuje stylus ASUS Pen.

ASUS VivoBook S15 (S510)

ASUS VivoBook S15 je nejnovějším prémiovým modelem řady VivoBook. Tento 15,6“ tenký a lehký notebook s operačním systémem Windows 10 je díky 17,9mm tenkému profilu a hmotnosti 1,5 kg určen zejména těm, kteří často cestují. Zdobí jej elegantní zlatý povrch a NanoEdge displej osazený v 7,8 mm tenkém rámečku. Srdcem počítače je procesor Intel Core i7-7500U sedmé generace, který může být podpořen až 16 GB operační paměti DDR4 a grafickou kartou NVIDIA GeForce 940MX.

Co lépe chrání váš mobilní telefon? Fólie nebo ochranné sklo?

V dnešní době už je standardem koupit si kryt na mobil a je jedno jestli upřednostňujete silikonový nebo peněženkový obal. Ovšem často si lidé kladou otázku, čím chránit display a jestli vůbec. Zda je lepší ochranné sklo, folie nebo nic. Samozřejmě, že se tyto názory člověk od člověka liší, velkou roli hraje fakt, jak a kde telefon používáte, ale nemenší mírou se na doporučeních podepisuje fakt, jestli vlastníte low-end mobil nebo vlajkovou loď. Nicméně se pokusíme, co nejobjektivněji shrnout výhody a nevýhody fólií a ochranných skel.

Co lépe chrání váš mobilní telefon? Fólie nebo ochranné sklo?

Ochranné fólie, jsou levné a nalepení zvládne skoro každý

Nejdůležitější fakt, který hraje ve prospěch ochranných fólií, je cena. Dají se totiž koupit už od desítek korun. Jejich instalace je jednoduchá a při troše trpělivosti jí zvládne každý. Nevýhodou fólie bývá, že se display chová při dotyku trochu jinak než bez ní. Nicméně je to rozdíl v rámci jednotek procent a za chvíli si zvyknete. Tento rozdíl se samozřejmě liší telefon od telefonu u lepších telefonů to nepoznáte skoro vůbec, u nejnižší třídy, která mívá problémy i bez fólie může být rozdíl větší.

Ochranné sklo, vysoká míra ochrany a přesný dotyk

Ochranná skla na mobil poskytují pro display tu největší možnou míru ochrany a v kombinaci s peněženkovým obalem je váš telefon téměř nezničitelný (no to trochu přeháníme). Pokud patříte mezi ten druh lidí, kterým padají telefony z ruky stejně ochotně jako jablka z podzimní jabloně, tak vás může spasit právě leda ochranné sklo. To má navíc tu výhodu, že skvěle přenáší dotyk a tak skoro ani nepoznáte, že na telefonu je. Jediné, co mluví v neprospěch skel, je trochu vyšší pořizovací cena, která je nicméně zlomek toho, co byste zaplatili za nový display.

Odolný smartphone EVOLVEO StrongPhone Q9 vydrží vše

EVOLVEO uvádí na český trh nový, vodotěsný a vysoce odolný Android LTE smartphone, který je připraven splnit jakýkoliv náročný úkol v drsných podmínkách provozu. Nezklame výkonem, odolností ani rychlostí.

Evolveo StrongPhone Q9 je dodáván s novým operačním systémem Android 7.0 (Nougat), který není nijak upravován. Mobil je vybaven čtyřjádrovým 64bitovým procesorem s podporou vysokorychlostních sítí 4G/LTE, který umožní využít naplno schopnosti mobilu pro rychlé prohlížení webu, hraní nejnáročnějších her, multitasking, sledování videa nebo možnosti stahovat velké soubory rychlostí až 150 Mb/s.

EVOLVEO StrongPhone Q9
Odolný smartphone EVOLVEO StrongPhone Q9 vydrží vše

Evolveo StrongPhone Q9 podporuje režim Dual SIM (dvě aktivní SIM karty). Vnitřní 16GB paměť lze rozšířit pomocí microSDHC/SDXC karty. 8megapixelový fotoaparát podporuje technologii High Dynamic Range (HDR). Video lze natáčet ve Full HD kvalitě. Díky funkci WiFi HotSpot je možné snadno vytvořit v okolí telefonu bezdrátovou WiFi síť, což umožní sdílení rychlého datového připojení pro přístup na Internet například s notebookem nebo tabletem. Duální WiFi s podporou frekvence 2,4 GHz a 5 GHz zabezpečí vyšší přenosovou rychlost a stabilitu, nižší rušení signálu a vynikající bezdrátové pokrytí.

Odolný 4,5″ HD IPS displej mobilu Gorilla Glass 3 byl zvolen pro zajištění vysoké odolnosti vůči hlubokým škrábancům, prasklinám a dalším poškozením. Evolveo StrongPhone Q9 splňuje specifikaci IP68, která potvrzuje vodotěsnost v 1,2metrové hloubce po dobu 30 minut. Konstrukce telefonu splňuje také podmínky testů Ministerstva obrany USA (MIL-STD-810G:2008). Rozměry smartphonu jsou 147 x 74 x 15 mm s hmotností 204 g (s baterií). Dostupnost a cena. 
EVOLVEO StrongPhone Q9 je dostupný již nyní za koncovou cenu 6 490 Kč včetně DPH.

Technické specifikace EVOLVEO StrongPhone Q9:

  • Procesor: čtyřjádrový 64bitový procesor 1,3 GHz Mediatek
  • Operační paměť: 2 GB
  • Vnitřní paměť: 16 GB s možností rozšíření microSDHC/SDXC kartou
  • Mobilní sítě: podpora 4G/LTE
  • Li-Ion baterie: 2 400 mAh
  • Bezdrátové technologie: Dual Band WiFi 802.11
, NFC
  • Operační systém: Google Android 7.0
  • Displej: 4,5″dotykový HD, Gorilla Glass 3 displej
  • Zadní kamera: 8Mpix fotoaparát s automatickým ostřením a LED
  • Záznam videa: FullHD kvalitě (1 920 x 1080 px)
  • Dual SIM režim: dvě aktivní SIM karty v jednom telefonu (micro SIM)

Na českém Instagramu je přes 42 milionů fotek, čísla stále rostou

Facebook udělal dobrou investici. Koupil knihu obrázků, obličeje už má. To, co nastává, je monetizace a správa obsahu. Jelikož se na českém internetu objevuje pojem Shadowban, je se čeho bát. Pokud používáte nadměrně hashtagy s velkým dosahem, může se stát, že spadnete do zapomnění Shadowbanu. Vaše příspěvky nebudou na Insta dohledatelné pod hashtagy. Stávající sledující obrázky samozřejmě uvidí. Jde tu jen o čísla? Mimochodem, na českém IG je již přes 1,5 milionů účtů.

„Zjištění aktuálního průzkumu dokládají, že Instagram je v České republice v současnosti neprogresivnější sociální sítí,“ uvedl ředitel AMI Digital Vladan Crha. „Zatímco loni používalo Instagram 25 % českých uživatelů internetu, letos to je již 40 %,“ dodal Crha.

Mnoho z nás už ví, že se followeři na Instagramu dají koupit. Je to technika služeb, které tuto možnost nabízejí, najdeme zde pouze automatizované služby, ale i služby, za kterými stojí reální uživatelé Instagramu. Cirka 1000 followers nás vyjde na 250 korun. Podrobnosti najdete v linku výše. Co však IG nabízí? Velký dosah a nové funkce. Mezi poslední novinky patří ve Stories link přímo na webstránky (tahem nahoru) nebo vizuální efekty, které známe ze Snapchatu. Nově v IG také najdeme archivaci nebo skrytí příspěvků. Aplikace se díky tomu také o dost nafoukla. A nebude to určitě poslední počin, jak do aplikace vměstnat ještě další a další novinky. Svůj účet popřípadě fotky si můžete na Shadow otestovat na této URL – shadowban.azurewebsites.net.

Instagram
Na českém Instagramu je přes 42 milionů fotek, čísla stále rostou

Pozor na automatizaci Instagramu, jinak vyfasujete Shadowban!

Používáte software, který porušuje smluvní podmínky služby Instagram? Nesmíte ve službě vytvářet účty neoprávněným způsobem, zejména za použití automatizovaných zařízení, skriptů, botů nebo internetových robotů (typu spider, crawler nebo scraper). To zahrnuje boty a služby, jako jsou Instagress, Followliker a Mass Planner. Nebo služby, které tvrdí, že dělají práci za vás – Boostly, Social Envy a Socially Rich. Navíc, pokud používáte software, porušujete smluvní podmínky služby Instagram. Některé z nich – Grum, Onlypult a Schedugram. A konečně, pokud máte více účtů a na jednom z nich používáte automatizaci, mohlo by to ovlivnit vaše další účty, protože sdílejí stejnou IP adresu.

No ano, otázka, kupovat nebo nekupovat followery na IG?

Tak, a teď přichází velké rozuzlení této situace. Jak se zviditelnit? Koupit a nebo nekoupit sledující na Instagramu nebo Facebooku? Jako se dnes v kulturistice používají steroidy, tak se používají v sociálních médiích tyto weby. Velké číslo prostě vypadá hezky. Náš mozek je naučený vnímat velké číslo jako něco důležitého, stejně jako vnímáte pokutu od strážníků. Nad malou mávnete rukou, u velké se mozek pozastaví. Neříkám, že je nakupování followers čiré jako studánka v lese, ale? Jako každá taková služba má i své nevýhody. Většina účtů je mrtvých, nebo bude. Reálně tak prakticky svůj obsah nedostanete dále. V tomto případě se může zdát, že je nákup prakticky ztrátou času a vyhozených peněz. Jedině, co zůstane, je číslo počtu sledujících. I to však časem může klesat.

Tak trochu pod pokličkou. Věděli jste, že?

  • Nejvíce srdíček a komentů dostávají statisticky fotografie s filtrem „Myfair“…
  • 90% aktivních uživatelů Instagramu věkem nepřesáhlo 35 let…
  • 37% reálných uživatelů IG nikdy nenahrálo ani jednu fotku…
  • 11% fotek s hashtagem #nofilter filtr ve skutečnosti používá…