» Internet

Akcie Coca-Coly zažily mírný propad. Může za to Christiano Ronaldo?

Coca-Coly
Foto: Coca-Cola

Fotbalová hvězda Christiano Ronaldo dal na nedávné tiskové konferenci před zápasem mezi Portugalskem a Maďarskem jasně najevo, co si myslí o populární Coca-Cole.

Při usednutí před zástupce médií odsunul se znechuceným výrazem ve tváři dvě lahve slazeného nápoje a místo něj pozvedl čistou vodu. Akcie Coca-Coly na to bleskově zareagovaly poklesem. Video z tiskové konference najdete na YouTube.

Santiago Bernabeu stadium and Real Madrid museum. Zdroj: depositphotos.com

Jakmile se svět dozvěděl fotbalistův názor na oblíbenou limonádu, akcie Coca-Coly padly o 1,6 % z 56,10 dolaru na částku 55,2 dolaru. Pokles ceny ubral z celkové tržní hodnoty společnosti zhruba 4 miliardy dolarů (v přepočtu něco kolem 84 miliard korun). Hodnota Coca-Coly tedy spadla z 242 miliard dolarů na 238 miliard.

„Limonádu odsunul pryč a pozvedl lahev obyčejné vody. A tržní hodnota Coca-Coly klesla o 4 miliardy dolarů.“

Akcie Coca-Coly poté, co dal Ronaldo najevo svůj názor. Zdroj: NYSE
Akcie Coca-Coly poté, co dal Ronaldo najevo svůj názor. Zdroj: NYSE

K poklesu došlo krátce po pondělním otevření newyorské burzy. V úterý pak burza uzavírala cenu za akcii společnosti na ceně 55,41 dolaru, tedy čtvrt procenta pod pondělním závěrem. Ještě dva týdny zpět přitom cena akcií společnosti byla na svém ročním maximu, a to na částce pohybující se kolem 56,5 dolaru.

Ronaldo je v tom možná nevinně

Řada světových médií zlevnění akcií nápojářského giganta přikládá právě fotbalistově gestu, možná tomu tak ale úplně není. Podle některých analytiků stojí za poklesem spíše nárok na výplatu dividendy pro akcionáře, který nedávno vypršel. Přemýšlíte o investování do akcií tohoto giganta? Může z vás Coca-Cola stále udělat milionáře jako z Warrena Buffeta?

Ať už je příčnou poklesu akcií cokoli, tak pikantní na celé situaci jistě je, že Coca-Cola patří mezi šest hlavních sponzorů fotbalového Eura 2020. Ronaldovo gesto tedy mohlo management firmy pěkně naštvat. Coca-Cola ale na celou událost reagovala pouze prohlášením, že „každý má právo si vybrat, co bude pít.“ Tiskový mluvčí Eura k tomu ještě doplnil, že hráči mají na výběr mezi vodou i kolou a je tedy pouze na nich, který nápoj zvolí. 

Jak už to tak ale často bývá, uživatelé sociálních tak shovívaví nebyli. Upozornili totiž na to, že Ronaldo v reklamě na Coca-Colu před lety sám vystupoval.

Martin Kohout
BIO » Technologický nadšenec a elektrotechnik. Poslední výkvět Tesly. Mám zkušenosti v technologiích, energetice a přes 12 let jsou mým koníčkem smartphony.

    Doporučeno pro vás »

    Komentuj článek »

    Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

    Další novinky » Internet