Google si chce napravit reputaci vylepšením brýlí: Glass Enterprise Edition



Napsal: 17/03/2018 0 comments 321 shlédnutí

Před několika lety byly chytré brýle od Googlu na veřejnosti propadákem a jejich nošení se potýkalo se značným nesouhlasem. To ovšem neznamená, že nebodovaly vůbec – oblíbili si je zejména lidé na pracovištích. Díky tomuto úspěchu na poli soukromých podniků uvedl Tým X rozšíření programu Glass Enterprise Edition.

Poslední verze Glass vypadá sice jako bezpečností brýle, ale jedná se o mnohem menší a lehčí přenosný počítač s transparentním displejem, který zobrazuje informace v zorném poli uživatele. Od představení první verze v roce 2014 se zařízení ujalo v oblastech jako je výroba, logistika a zdravotnictví. Jednou z nesporných výhod je totiž okamžitý a snadný přístup k informacím, zatímco má nositel plné ruce práce.

Google si chce napravit reputaci vylepšením brýlí: Glass Enterprise Edition
Google si chce napravit reputaci vylepšením brýlí: Glass Enterprise Edition

„To je důvod, proč jsme poslední dva roky úzce spolupracovali s více než 30 experty, abychom vytvořili plně přizpůsobený software pro podnikání v těchto oblastech. Už více než 50 podniků používá chytré brýle ke zvětšení pracovní produktivity,“ poznamenal vedoucí projektu Jay Kothari. Glass mají tím pádem nový design a hardware, díky čemuž jsou lehčí a pohodlnější tak, aby se daly bez problémů nosit i delší dobu. Tým také zapracoval na výdrži baterie.

„Na základě pozitivní zpětné vazby od zákazníků ve speciálním programu, který běží už dva roky, se snažíme Glass Enterpise Edition zpřístupnit stále více podnikatelům skrz síť našich partnerů,“ doplnil Kothari. „Pracovníci na tuto technologii pohlíží jako na užitečný nástroj. Je zajímavě provedený a umožňuje jim jejich práci vykonávat lépe,“ řekl Brian Ballard, partner projektu Glass.

Tento názor je na hony vzdálený ohlasu

„Zařízení bylo nepříjemné těm, kteří ho nenosili. Ale na pracovišti, kde jsou ochranné brýle a přilby běžné, dává jeho používání větší smysl,“ prohlásil Ian Hughes, analytik Internet of Things. „Největším problémem první verze byla její cena, mohutné provedení a chybějící funkční aplikace. Pokud ale cílíme na podnikatele, tyto nedostatky se snadno vyřeší. Cenu lze odůvodnit, protože díky chytrým brýlím můžete ušetřit na nákladech. Společnosti mívají často vlastní vývojáře, kteří mohou snadno vytvořit své aplikace a obsah,“ dodal.

Ve správný čas na správném místě

Podnikatelský trh odpouští snáz, než zákaznický a Google udělal na začátku klasickou chybu tím, že brýle představil nejprve běžným zákazníkům. „Vždy společnostem doporučuji, aby se nejprve soustředili na uplatnění v průmyslové sféře. Málokdy na to ale přistoupí, vidí totiž milióny zákazníků a miliardy dolarů zisku,“ řekl Jim McGregor, hlavní analytik Tirias Research.

„Nezáleží na tom, kolik to stojí, protože to vždy můžete ospravedlnit tím, o kolik to zvětší produktivitu, vylepší schopnost zaměstnanců a pomůže předcházet chybám,“ vysvětlil McGregor. „Ba co víc, pokud se vám podaří uvést výrobek nejprve do tohoto prostředí, může to vzbudit větší zájem a jakmile postupem času klesnou ceny, najde si třeba využití i mezi zákazníky.“

Slova napsal

Martin Kohout

Správa a content webů. Pracovně s Applem. Technologické novinky o smartphonech.

Webstránky: https://freebit.cz

Chceš se vyjádřit? Tento článek okomentuj, projev názor!