instagram logo freebit
Foto: Instagram

Instagram je jednou z nejsilnějších sociálních sítí, troufám si říci, že možná v dnešní době i nejoblíbenější hlavně u mladých lidí.

Někdo má založený instagramový profil čistě jen pro zábavu, někdo rád sleduje ostatní a sem tam přispěje i svým příspěvkem, ale najdou se i tací, kteří si díky Instagramu vydělávají nebo by alespoň rádi započali svou kariéru na sociálních sítích. 

Peníze vydělané přes Instagram si ale musíte zasloužit. Není to jen tak. Nestačí se pouze zaregistrovat, být aktivní a přidávat fotky ze života. Hlavním měřítkem, podle kterého si spousta firem hledá své vyvolené, jsou právě sledující.

Jak takové vydělávání vůbec funguje?

Pro ty, kteří vůbec nevědí, jak takové vydělávání na sociálních sítích funguje, krátce vše shrnu.

Existuje více cest, jak si lze přivydělat na Instagramu. Jednou cestou je skrz vlastní značku, kdy díky založení účtu, kam budete sdílet své produkty, zaujmete a lidé vás začnou sledovat, prodáte více produktů a přinesete své značce či společnosti více peněz. Ne každý ale vlastní svou značku nebo podniká ve vlastní firmě.

Jak získat více sledujících na Instagramu a začít vydělávat
Jak na Instagramu začít vydělávat. #instagram

Dalším způsobem jsou spíše jednorázové spolupráce, kdy si vás cizí firma, společnost či značka vyhlídne, poskytne vám své produkty či služby zdarma a vy je na oplátku zpropagujete. Tato forma spolupráce vám sice nevynese žádný zisk, ale za to obdržíte produkty či služby zdarma, což se také někdy hodí.

Může se také jednat o spolupráci, kdy získáte produkty či službu zdarma na vyzkoušení a díky propagaci a kódu, který obdržíte od firmy, z každého prodaného produktu či služby získáte část zisku i vy. Jedná se většinou o deset procent, kdy lidé, kteří vás sledují, musí při objednání zadat váš kód do objednávky, aby eshop či firma věděla, jaký zákazník je od vás. Tato spolupráce se vyplatí převážně těm, kteří mají velký počet sledujících a jsou aktivní.

Poslední forma spolupráce, kterou zde uvedu, je spolupráce většinou dlouhodobá. Firma vám nabídne produkty či služby zdarma, ale také vám je ochotna zaplatit za jejich propagaci. Jak jsem již uvedla, může se jednat i o dlouhodobou spolupráci, kdy se zavážete například eshopu se zdravým jídlem a vy pravidelně budete sdílet jejich produkty a služby. Takovéto spolupráce jsou jedny z nejvýhodnějších, ale také nejsou pro každého. Je třeba mít vybudované dobré jméno, mít věrné a aktivní sledující a být zajímavý.

Ať už vás nadchla kterákoli spolupráce, hlavním měřítkem, podle kterého si vás firmy budou vybírat, budou v první řadě hlavně sledující a jejich zapojení. Proto se pojďme podívat, jak lze získat více sledujících a stát se více atraktivní pro firmy.

Buďte originální

Na to, jak získat více aktivních sledujících, není jeden přesný návod.

Důležitým aspektem je originalita a přirozenost. Lidé vás musí chtít sledovat a mít proto důvod. Měli byste proto mít založený profil z nějakého důvodu. Může to být sport, fitness, zdravé recepty, knihy, business, cestování či cokoli, co vás naplňuje a rádi byste to předali dále.

Díky tomu, že budete sdílet to, co vás baví a děláte to rádi, budete předávat tipy s tím spojené, vás budou sledovat ti, kteří mají podobné či stejné zájmy. Tím vytvoříte okruh uživatelů, kteří budou věrní a aktivní sledující.

Nekopírujte někoho, kdo má tisíce sledujících. Vytvořte si vlastní. Udělejte ze svého jména značku díky své originalitě.

Buďte konzistentní

Teď, když už víte, jakým směrem byste rádi svůj profil vedli, je důležitá také konzistence.

Nestačí přidat jednou týdně vámi zvolenou fotografii. Sdílejte pravidelně, nezapomínejte na přidávání fotek do stories, kde fotografie jsou viditelné pouze 24 hodin a měli by ukázat váš den.

TIP: Rozhodně si instagramové followers nenakupujte.

To, co budete sdílet na váš profil, si můžete naplánovat. Snažte se alespoň obden přidat jeden nový post, který by však neměl být bez nápadu. Nápaditá může být jak fotka, tak popisek. Celý post musí zaujmout natolik, že nový člověk, který doposud váš profil nezná, ale objeví váš nový post, navštíví váš profil a klikne na ikonku sledovat.

Předávejte hodnotu

Jak jsem již zmínila výše, posty promýšlejte a dávejte si práci s každým postem. Každá fotka by měla mít nějakou hodnotu, něco vašim sledujícím předat.

Samozřejmě se najdou dny, kdy vás žádný smysluplný popisek nenapadá. Není třeba přidávat každý den posty se srdcervoucími popisy promyšlenými do posledního detailu. Avšak alespoň 70 procent by měly tvořit posty, které budou mít nějakou hodnotu. Může se jednat o pouze zajímavé fotky nebo méně kvalitní fotky doplnit důležitým popisem.

Hodnotu předávejte v tom duchu, ve kterém se ponese i váš profil. Pokud se zajímáte o sport, tvořte popisky a fotky ohledně sportu. Nemusí váš profil tvořit jen takovéto posty, ale většinu by měly.

Buďte přirození

Asi jednou z nejdůležitějších věcí je přirozenost. Buďte takový, jací opravdu jste. Lidé častou na sociálních sítích předstírají, že vše je zalité duhou, vytváří si fiktivní životy a ukazují jen pozitivní a perfektní okamžiky.

V dnešní době většina lidí ale chce vidět přirozenost. Chtějí vidět obyčejné životy neobyčejných. Proto buďte sví, ukažte i stinné stránky svého dne, s negativními pocity to ale nepřehánějte.

Pojďte do toho!

Tak teď už zbývá vám jen popřát hodně štěstí.

Nekupujte si sledující a nepodvádějte. Nakoupení sledujících a falešné účty vám budou k ničemu a akorát si zkazíte své jméno. Vše, co za něco stojí, trvá nějaký čas. Vytrvejte, nevzdávejte se, sdílejte svůj život, takový, jaký je. Buďte originální, mějte svůj profil zaměřený na to, co vás baví a čím žijete.

Komentuj článek

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Doporučeno pro vás >

Další novinky > Internet