Internet

Jaká klíčová slova používat, aby byl váš web vidět?

Foto: Google
Hlavní TAG » Google

Ačkoliv jsme toho názoru, že samotný obsah a idea textů na internetu jsou daleko důležitější než strojené dosazování klíčových slov do nich, tak jejich používání má stále v online marketingu svůj význam, neboť výběr vhodných klíčových slov totiž dokáže přispět třeba k tomu, že se váš web bude objevovat na trendových příčkách vyhledávačů.

Bezpochyby žádoucí je pravidelně provádět analýzu klíčových slov, pomocí níž se dá zjistit, co uživatele na internetu zajímá, a co nejčastěji vyhledávají, díky čemuž můžete například poodhalit jejich záliby, dozvědět se o jaký produkt by mohli mít zájem, či lépe zacílit reklamu.

Nejhledanější jsou dotazy o dvou slovech
Nejhledanější jsou dotazy o dvou slovech

Ale sehnat relevantní data pro analýzu klíčových slov je svépomocí prakticky nemožné, proto je potřeba se spoléhat na data, která veřejnosti poskytnou dva největší vyhledávače, tedy Seznam a Google. Vůbec nejhledanějšími klíčovými slovy ve vyhledávání českých uživatelů na internetu jsou podle nich (vyhledávání měsíčně):

  1. seznam – 7 820 000
  2. youtube – 5 230 000 
  3. facebook – 4 870 000 
  4. překladač – 3 580 000 
  5. google – 2 130 000 
  6. idos – 1 390 000 
  7. freevideo – 1 250 000 
  8. idnes – 1 190 000 
  9. porno – 992 000 
  10. pornhub – 934 000 
  11. počasí – 757 000 

Má smysl používat nejvyhledávanější dotazy jakožto klíčová slova?

Výše zmíněný výčet nejhledanějších klíčových slov, ale rozhodně není doporučením, jaká klíčová slova používat, aby váš web dosáhl vysoké návštěvnosti. A to jednak z důvodu, že se ve většině případů vážou k vyhledávání konkrétní služby, tudíž přední příčky ve vyhledávačích zabírá již ona, a za druhé je to zbytečné, neboť jak ze statistik vyplývá, tak tisíc nejčastěji vyhledávaných klíčových slov tvoří pouze zlomek z celkového objemu vyhledávání, konkrétně 13 %!

Je tedy dobré se spíše zaměřit na klíčová slova s nižší hledaností, ale specifičtějším zaměřením, tedy takzvané long-tail dotazy.

Nejhledanější jsou dotazy o 13 písmenech
Nejhledanější jsou dotazy o 13 písmenech

Co se týče ideální délky klíčového slova, tak ta by se měla pohybovat mezi 13 až 17 písmeny, neboť dotazy s přesně takovouto délkou končí ve vyhledávačích českých uživatelů vůbec nejčastěji. Ideálně by se mělo jednat též o dvouslovné či tříslovné spojení. Tímto bychom tedy chtěli zbořit mýtus, že long-tail dotazy musí být dlouhé – pokud bychom měli toto tvrzení podložit čísly, tak jenom zanedbatelných 10 % dotazů je delších nežli 30 písmen a 5 slov!

Nejvíce různých variací mají dotazy o třech slovech
Nejvíce různých variací mají dotazy o třech slovech

Nástroje pro zjištění hledanosti klíčového slova 

Pakliže vás zajímá, jak si stojí vámi vybrané klíčové slovo, můžete využít nástrojů Sklik Návrh klíčových slov a Google Keyword Planner, které vám pomohou najít jeho hledanost v konkrétním vyhledávači. Jestliže byste ale chtěli dostat tuto informaci pro oba vyhledávače najednou, museli byste k tomuto účelů použít Marketing Miner, pomocí nějž je toto proveditelné.

Ten navíc na rozdíl od obou zmiňovaných nástrojů zvládá rozlišovat mezi dotazy s háčky a čárkami a bez nich (lednička x lednicka), snáze se tedy dostanete k reálné hledanosti daného klíčového slova. Krom toho je z něj možné „vydolovat“ takzvanou konkurenčnost dotazu, jež vám zas pomůže odhalit vaše šance na umístění se na předních stránkách vyhledávačů v porovnání s konkurencí.

Vyhledávací zvyky českých uživatelů

Jak na klíčová slova nyní již víme, závěrem se pak ještě podívejme na zajímavá fakta o chování českých internetových uživatelů. Věděli jste například, že každý z nás v průměru zadá do dvou nejznámějších vyhledávačů měsíčně 178 dotazů, přičemž 129 z nich je zadáno do Googlu a 49 do Seznamu? Celkový objem vyhledávání pak činil v roce 2019 v průměru více než 1 miliardu dotazů za měsíc.

Z těchto dat dále vyplývá i to, že Google aktuálně patří k neotřesitelné jedničce mezi vyhledávači, skrze něj v současnosti směřuje přibližně 70 % ze všech dotazů.

MŮŽE SE VÁM TAKÉ LÍBIT ▼

Komentuj ▼

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Více článků ► Internet