HardwareZe světa IT

Recyklace na jednotku. Apple své produkty recykluje a obnovuje

apple logo

Apple je známý svým pohledem na recyklaci a znovuobnovení svých produktů. Pokud si koupíte iPhone nebo jiné zařízení, z největší pravděpodobností hliníkový skelet už někdo držel. Tedy v tom správném slova smyslu. Máte doma recyklovaný iPhone, třeba od zákazníka z Číny. Společnost poměrně hodně svých produktů recykluje a vtiskne jim nový nádech. Recyklace a znovuobnovení hliníkových produktů dává smysl a roboti starší iPhony 5s proměnily na nové iPhony SE. Hliník jako takový zdravý až tak moc není. Takže každý nový iPhone bude s nádechem toho starého, odsloužilého, produktu společnosti Apple.

Nese na sobě poměrně hodně škodlivin. I hliníkové příbory a termosky jsou odstraněny z našeho každodenního života. Hliníkový skelet však u prémiových modelů dopřává uživateli pocit komfortu a vyjímečnosti. Je pevný, velkem lehký a tři kila hliníku stojí sto padesát korun. AL – aluminium – je běžný průmyslový kov, který je elektrovodný a obsahuje hned několik problémových faktorů. Je obsažen ve velké míře v antiperspirantech, což má za následek jednoduchou inhalaci do plic nebo přes pokožku.

Apple své produkty recykluje a obnovuje ze slitiny poměrně často

Apple své produkty recykluje a obnovuje ze slitiny poměrně často

Recyklace je u Applu velké téma, doslova…

Starty nových produktů od Applu nesou známky zelené linie. Během roku 2018 se díky součástkám z rozebraných iPhonů podařilo repasovat více než 7,8 milionu zařízení a zbytečnému konci na skládce se díky tomu vyhnulo 48 000 tun kovového elektroodpadu. Nové MacBooky Air a Mac Mini s krabicemi vyrobenými ze 100% recyklovaného papíru jsou jen začátkem. Ano. Apple GiveBack umožňuje recyklovat jakékoli zařízení Apple a zařízení značek vlastněných společností Apple. Společnost se postará o jeho zodpovědnou recyklaci nebo další využití. Za některá zařízení můžete dokonce získat kredit.

Pokročilá recyklace se musí stát důležitou součástí výroby elektroniky. Apple je v této snaze průkopníkem a naším cílem je popostrčit kupředu celé naše odvětví,“ komentuje snahy Applu Lisa Jacksonová, která má ve společnosti environmentální a sociální projekty na starost. „Snažíme se navrhovat produkty, na které se naši zákazníci mohou spolehnout po dlouhou dobu. Když přijde čas je recyklovat, doufáme, že pohodlí a benefity, které naše recyklační programy přinášejí, každého přimějí, aby nám své staré zařízení přinesl.“

Recyklace iPhone (hliník)

Společně jsme průkopníkem budoucnosti, kde každý vyrobený produkt bude z recyklovaného kovu nebo papíru. Každý iPhone nebo Macbook může být z recyklovaného hliníku. Je nutné však vědět, že jeho výroba bude něco stát. Produkty se nebudou tvořit z čisté slitiny ale ze znečištěného kovu, který bude nutné s většími náklady zpracovat a uvést do nové výroby.

Apple Park stojí a spotřebuje energii ze slunce

To samozřejmě zaplatí zákazník. U Applu je velkým cílem 100% energie vyrábět a spotřebovat v Apple Parku. Samotná budova je jen část příběhu. Velkou část kampusu bude obývat více než 7000 stromů – včetně více než 6000 nově vysazených ovocných stromů. Suchozemské rostliny budou použity v celé krajině, aby se minimalizovala celková spotřeba vody. Apple Park bude využívat o 30 procent méně energie než typické kancelářské budovy této velikosti.

Apple park strecha

Co nová stavba zapříčiní co se týče cest a silnic v okolí?

  • Omezení pruhu na silnici mezi Wolfe Pruneridge Avenue a Homestead Road.
  • Wolfe – cesta na sever, a na západ – Homestead Road jsou redukovány na jediný pruh.
  • Chodník je po východní straně Wolfe mezi Vallco Mall a Homestead uzavřen.
  • Pruneridge Avenue je trvale uzavřena mezi příjezdovou cestou Hamptons a Tantau Ave.

Jízda do nového i z nového kampusu bude zelenější. Rozšiřujeme naše stávající alternativy programu o 20 procent. To znamená, že více než třetina našich zaměstnanců v Cupertinu může dojíždět do nového kampusu s veřejnými autobusy na biopaliva, využít mohou i jízdní kola, carpool (Carpooling, spolujízda, pokud jezdíte v autě sami), a také jejich vlastní nohy. Pro řidiče budeme mít více než 300 elektrických stanic pro nabíjení vozidel na elektrický pohon.

MŮŽE SE VÁM TAKÉ LÍBIT ▼

Komentuj ▼

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Více článků ► Hardware