Spoluzakladatel Netflixu Reed Hastings poprvé odhaluje neortodoxní kulturu jedné z nejinovativnějších společností světa. Česká verze knihy je nyní k dispozici ve vybraných knihkupectvích.
Netflix překonal svá vlastní očekávání a roste rychleji
Netflix překonal svá vlastní očekávání a roste rychleji, než sám předpovídal. Na sklonku roku 2020 se mu podařilo překonat hranici 200 milionů předplatitelů. Jen během uplynulého roku jejich počet vzrostl o 37 milionů.
Analytici Netflixu odhadovali, že v posledním čtvrtletí se počet předplatitelů zvedne o maximálně 6 milionů. Za poslední kvartál 2020 se však překvapivě ke službě přihlásilo 8,5 milionů nových diváků.
V ročním přehledu Netflix odhalil i nejúspěšnější tituly. Úspěšnost se hodnotí na základě počtu zhlédnutí během prvních 28 dní od nasazení filmu či seriálu. Mezi nejsledovanější tituly podle této Netflix metriky patří např. Půlnoční nebe (72 milionů diváků), Dámský Gambit (62 milionů), Vánoční kronika 2 (61 milionů), The Umbrella Academy (43 milionů) nebo Old Guard: Nesmrtelní (78 milionů).
Další podrobnosti, čísla, sumy, vyhlídky nebo informace o sledovanosti titulů naleznete zde v originálním znění celé zprávy. Další informace jsou také ve zveřejněném rozhovoru s analytiky Netflixu.
Reed Hastings poprvé odhaluje neortodoxní kulturu
Kniha z pera zakladatele Netflixu Reeda Hastingse, No Rules Rules, vychází v českém překladu. Po zářijové americké a britské premiéře vzbudila svým obsahem velký zájem veřejnosti, a to zdaleka ne jen té odborné. Soustava nečekaných pravidel ve vedení společnosti, reálné příběhy a příklady, to všechno je teď možné si přečíst také v češtině. Kniha vychází pod názvem Pravidlo žádných pravidel: Převratná firemní kultura, díky níž Netflix dobyl svět.
Nikdy dříve tu nebyla společnost, jakou je Netflix. Nejen pro jeho jedinečnou pozici lídra ve světě zábavy a technologií. Ani ne kvůli jeho růstu a pozici přední světové streamovací zábavní služby s více než 193 miliony uživatelů ve 190 zemích světa. Netflix je revoluční společnost díky radikální kultuře vedení, která vzdoruje tradici i všem očekáváním.
Když Reed Hastings Netflix založil, vyvinul podnikovou filozofii a soubor zásad řízení, které ignorovaly zažité standardy, zkušenosti i pravidla. Vytvořil takovou firemní kulturu, díky které se Netflix stal jednou z nejvynalézavějších společností na světě. A tato pravidla, zkušenosti a zásady u nás právě vycházejí knižně, a to v českém překladu.
Pravidlo žádných pravidel: Převratná firemní kultura
Kniha Pravidlo žádných pravidel: Převratná firemní kultura, díky níž Netflix dobyl svět, je fascinující a dosud nezveřejněný popis podle mnohých radikální filozofie Reeda Hastingse. Čerpá ze stovek rozhovorů se stávajícími i bývalými zaměstnanci Netflixu z celého světa a zveřejňuje také nikdy nevyřčené příběhy plné pokusů a omylů vlastní Hastingsovy kariéry.
S Erin Meyerovou, autorkou knižního bestselleru The Culture Map, se Reed Hastings ponořil hluboko do systému fungování celého Netflixu. Erin Meyerová doplňuje uvedené příběhy a informace marketingovými a obchodními znalostmi, a prezentuje tak jejich úspěch z pohledu byznysu.
Díky Hastingsovým novým standardům si v Netflixu cení lidí více než procesů, upřednostňují inovace místo efektivity a poskytují zaměstnancům kontext namísto kontroly. V Netflixu také neexistují žádná pravidla pro dovolenou ani pro výdaje.
V Netflixu jsou lidé součástí mistrovského týmu, ne rodiny. V Netflixu se zaměstnanci nesnaží potěšit svého šéfa, místo toho mu poskytují upřímnou zpětnou vazbu. V Netflixu si zaměstnanci nic nemusejí schvalovat, a společnost je navíc platí nejlépe na trhu. Když Hastings se svým týmem vymyslel tyto neortodoxní principy, byly to metody v té době neznámé a nevyzkoušené. Během krátké doby však vedly k bezkonkurenční rychlosti a k odvážným rozhodnutím, díky kterým se Netflix stal jednou z nejoblíbenějších značek světa.
Kniha, která funguje i jako čtivá byznysová příručka
„Reed Hastings brzy zjistil, co je zapotřebí k vybudování velké společnosti, která navíc velkou zůstane,“ říká Jim Collins, autor knihy Jak z dobré firmy udělat skvělou a spoluautor knih Build to Last a Beyond Entrepreneurship. „V knize Pravidlo žádných pravidel společně s Erin Meyerovou popisují koncept, díky kterému se Netflix stal jednou z nejosobitějších a nejpůsobivějších společností na planetě,” dodává.
Kniha, která funguje i jako čtivá byznysová příručka, je zajímavou inspirací pro ty, kteří vedou týmy nebo celé firmy. Podněty tu najdou také tací, kdo budují start-upy a chtějí vybudovat něco stálého, úspěšného a velkého.
„Výborně a svižně napsáno, nadčasové i aktuální, praktické a vycházející z reality, chytré a moudré. Přečtěte si to a poznejte tajnou ingredienci Netflixu předloženou samotným mistrem!“ Jim Collins, autor knihy Jak z dobré firmy udělat skvělou.