Sociální síť Twitter je typická tím, že na ní uživatelé zvěřejňují příspěvky v délce 140 znaků. Ani víc, ani míň. Kromě toho se Twitter lišil například od Facebooku svým vlastním, řekněme názvoslovím. Na Facebooku sdílíme, na Twitteru retweetujeme. Na Facebooku lajkujeme, na Twitteru dáváme hvězdičky, neboli favorites. Totiž dávali jsme. S příchodem nového CEO na Twitter se mění název této funkce. A to není jediná novinka, kterou Twitter v poslední době zavedl.
Motivací pro napsání tohoto článku byla obrovská vlna, kterou jsem na Twitteru zaznamenal. Nejdřív jsem nechápal, co se děje, ale po chvíli jsem pochopil. Zajetá funkce, kterou uživatelé vyjadřovali svoji přízeň jednotlivým příspěvkům se mění.
Z hvězdiček jsou srdíčka a už neříkáme Favorite, ale To se mi líbí, nebo Like. Dle vyjádření společnosti na Blogu Twitteru, je prý použití srdíček vhodnější a pochopitelnější pro nové uživatele. Co si o tom ovšem myslí ti stávající, to je úplně jiná otázka. Kdo Twitter pravidělně používá zřejmě zaznamenal na svojí timeline spoustu reakcí a nemnoho jich zřejmě bylo pozitivních. Velice časté je i srovnání s Facebookem.
You can say a lot with a heart. Introducing a new way to show how you feel on Twitter: https://t.co/WKBEmORXNWpic.twitter.com/G4ZGe0rDTP
— Twitter (@twitter) 3. Listopad 2015
Mezi další novinky, představené v tomto roce, patří například ankety. Není to tak dlouho, co mohou všichni uživatelé zveřejňovat jednoduché ankety na svých profilech. Položí otázku, opět limitovanou 140 znaky, jako klasický tweet.
Pod ní vyplní dvě možnosti a nechají své followery hlasovat. Hlasování je naprosto anonimní. Anketa je aktivní 24 hodin. Po té už není možné hlasovat. Tato funkce byla uživateli jedné z pěti největších sociálních sítí přivítána vesměs dobře. Mnozí z nich totiž dříve museli, pokud se chtěli svých followerů na něco zeptat, sledovat odpovědi na svojí otázku. Alternativou bylo vyzvat je k hlasováním prostřednictvím RT/Fav, to ale není příliš elegantní řešení.
Limit 140 znaků rezonoval celým Twitterem. Minulý čas je v předchozí větě naprosto správně. Tazvané Direct Messages, nebo soukromé zprávy mezi uživateli totiž o toto omezení přišly. Twitter tak dal svým uživatelům možnost komunikovat podobně, jako na Facebooku, nebo prostřednictvým aplikací pro IM. Už nějakou dobu se spekuluje o tom, že tento limit bude zrušen i pro veřejné příspěvky, tedy tweety. Každého jistě napadnou pro i proti této změny. Zda se toho vůbec dočkáme, či snad ještě letos, to vědí jenom v ústředí Twitteru.
Jste uživateli Twitteru? Jak na vás změny, které se na této sociální síti dějí působí? Chtěli bystě zpět funkci Oblíbených? Napište nám to do komentářů a dejte najevo, co si to těchto změnách myslíte.