Internet

Youtube upravuje pravidla. Některým tvůrcům umožní monetizovat videa o koronaviru

Foto: YouTube
Foto: freebit.cz, Tag: YouTube

Youtube upravuje svá pravidla. Některým tvůrcům tak umožní monetizovat videa týkající se koronaviru. Proč?

Monetizování videí o koronaviru

Podle původních pravidel spadala videa s touto tématikou do kategorie citlivého obsahu. Podobně jako u dalších událostí, jako jsou úmrtí či ozbrojené konflikty, se původně na tuto problematiku vztahoval zákaz zpeněžování skrze reklamu. Generovat svým autorům zisk neumožňovala jakákoli videa, která obsahovala více než pomíjivou zmínku o koronaviru (#koronavirus).

koronavirus
Youtube upravuje pravidla. #youtube

To se nicméně změnilo. Nová pravidla vzešla z požadavků samotných autorů těchto videí. Ti si stěžovali na to, že v záplavě informací je nutné pomáhat lidem hledat důvěryhodné zdroje aktuálně informující právě o koronaviru. Epidemie se stala celosvětovým problémem a ohlas těch, kteří produkují odborné materiály je pochopitelný.

Youtube přistoupilo ke změně a snaží se tak v této chvíli aktivně bránit dezinformacím a směřovat své uživatele k autoritativním zdrojům, například ke Světové zdravotnické organizace (WHO) či Centra pro kontrolu a prevenci nemocí (CDC). Ve vyhledávání v doporučeních se tak Youtube nyní snaží přinášet relevantní a důvěryhodné informace.

Globální sounáležitost a boj proti dezinformacím

Videa, která naopak platné zásady porušují, budou striktně označována. Být to mají zejména ta, která by se měla snažit veřejnost od lékařské péče odradit. To by mělo zároveň zabránit přehnané panice.

Jak totiž Youtube ve svém oficiálním vyjádření dále uvedlo, cílem není pouze shromažďovat fakta, ale zajistit veřejnosti i jakousi psychickou oporu, sdílení a pocit určité sounáležitosti v komunitě s tím, že v bezesporu tíživé situaci nejsou uživatelé sami. Samozřejmě ale nelze tvrdit, že by tímto zásahem zcela vymizely nejrůznější hoaxy a dezinformace, ty se po sociálních sítích ohledně koronaviru šíří v určité míře dále.

Tvůrci však nyní mají ze strany Youtube plnou podporu pro produkci kvalitního obsahu. Navíc se jedná i o ochranu inzerentů, v nichž je cílem vybudit důvěru v to, kde jsou jejich reklamy zobrazovány. Stále však bude tento mechanismus fungovat výhradně na omezeném počtu kanálů, jak upozornila šéfka Youtube Susan Wojcicki.

MŮŽE SE VÁM TAKÉ LÍBIT ▼

Komentuj ▼

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Více článků ► Internet