Tiskové zprávy

Známe vítězné zvonění Nokia Tune

nokia logo freebit
Foto: freebit.cz, Tag: Nokia

Nokia představila vítěznou verzi populárního zvonění Nokia Tune. Otevřená soutěž přinesla přes 6 200 příspěvků z celého světa.

Espoo, Finsko: Společnost Nokia dnes vyhlásila vítěze globální soutěže, ve které měli účastníci za úkol složit svou vlastní verzi populární vyzváněcí melodie classic Nokia Tune. Vítězem soutěže, do které bylo přihlášeno přes 6 200 příspěvků od více než 2 800 účastníků ze 70 zemí světa, se stala skladba ‘Nokia Tune Dubstep Edition’ od Valeria Alessandra Sizziho z Itálie. Vítěznou melodii je možné si poslechnout na stránkách Nokia Brand Book.

Tvorba nové verze melodie Nokia Tune přilákala obrovskou pozornost; web soutěže navštívilo přes 1,4 milionu lidí. Příspěvky do soutěže byly přehrány celkem 11 milionkrát a přibližně sto tisíc návštěvníků sdílelo melodie prostřednictvím sociálních sítí, jako jsou Facebook a Twitter.

Nokia spolu se společností AudioDraft, celosvětovým specialistou na crowdsourcing v oblasti tvorby audia, spustila soutěž 5. září 2011, aby podpořila lidi v experimentování jak se starými, tak novými melodiemi Nokia Tune, a umožnila jim přidat jejich vlastní hudební části, zvuky a aranžmá. Melodie přihlášené do soutěže směly být dlouhé maximálně 30 sekund.

Známe vítězné zvonění Nokia Tune
Známe vítězné zvonění Nokia Tune

Vítězný příspěvek pečlivě vybrala odborná porota, ve které zasedli jedni z nejuznávanějších odborníků v oblasti audio brandingu jako je Kai Bronner, jeden ze zakladatelů Audio Branding Academy, Julian Treasure známý svými TED talks i knihou Sound Business a Mark Dewings, ředitel pro značku a marketingovou komunikaci ve společnosti SoundCloud. V sedmičlenné porotě zasedl i ředitel pro design společnosti Nokia, Marko Ahtisaari.

„Všichni členové poroty byli překvapeni počtem, různorodostí a v řadě případů i špičkovou kvalitou příspěvků v soutěži Nokia Tune. Bylo inspirující vidět, jak byli účastníci soutěže kreativní a přicházeli se zcela novými a svěžími úpravami nejčastěji přehrávané melodie na světě. Zvolit vítěze mezi deseti finalisty bylo díky širokému spektru žánrů, stylů a různých pojetí extrémně těžké,“ uvedl Julian Treasure, jeden z porotců soutěže Nokia Tune a ředitel The Sound Agency. „To, čím ‘Nokia Tune Dubstep Edition’ vyčnívala nad ostatními, byla její energie a nespoutaná živost. Hledali jsme svěží, podmanivou, originální a osobitou verzi Nokia Tune a vítěz nám všechno tohle nabídl, a to ve velice zajímavém obalu.“

Ceny

Vítězná melodie bude přítomna v telefonech Nokia po boku původní Nokia Tune a bude standardně zahrnuta do vybraných modelů z produktového portfolia pro rok 2012, což představuje zhruba 100 milionů zařízení. Kromě toho bude vítězná melodie dostupná také v Nokia Store a bude k dispozici i v Nokia Brand Book. Vítěz také získá peněžitou výhru v hodnotě 10 000 USD.

„Hudba byla vždycky mou vášní. Studoval jsem hudební design v Milánu a v současné době pracuji jako producent v italské nahrávací společnosti s nezávislou digitální distribucí hudby,“ řekl vítěz soutěže Nokia Tune, Valerio Alessandro Sizzi.

„Kromě toho jsem také DJ a své gramofony roztáčím každou čtvrteční noc na party v Miláně – je to zábava! Dubstepovou verzi Nokia Tune jsem vytvořil hlavně proto, že právě dubstep se stal během posledních několika let obrovsky populární, zejména mezi hipster subkulturou po celém světě, a také proto, že tvorba dubstep nahrávek je poměrně náročná. Myslel jsem si, že právě živá, moderní a cool verze Nokia Tune bude tou nejlepší. Když totiž chcete lidem nabízet ty nejmodernější produkty, měli byste takový udělat i jejich zvuk.“

Na Nokia Store budou ke stažení i melodie, které skončily na dalších pěti místech. Jejich autoři získají každý po 1 000 USD.

O společnosti AudioDraft

Společnost AudioDraft pořádá crowdsourcingové soutěže v oblasti hudební tvorby, které pravidelně lákají tisíce talentovaných hudebních designerů. Se společností AudioDraft mají firmy přístup ke komunitě motivovaných a profesionálních hudebních designérů, kteří jsou připraveni soutěžit se svými příspěvky o peněžité výhry, uznání i své zviditelnění. AudioDraft založil tým hudebních designérů na jaře 2010 a veřejná beta služby byla odhalena v červenci téhož roku. AudioDraft je nyní (září 2011) už ve své ostré verzi a mezi jeho zákazníky patří nadnárodní značky, produkční společnosti a herní studia.

Produkce, které opouštějí brány společnosti AudioDraft zahrnují vše od firemních hudebních log až po podkladovou hudbu v TV spotech. Pro více informací o společnosti prosím navštivte webové stránky www.audiodraft.com/.

O společnosti Nokia

Společnost Nokia je globálním leaderem v oblasti mobilních komunikací, jehož produkty se staly integrální součástí životů lidí po celém světě. Každý den více než 1,3 miliardy lidí používá svůj telefon Nokia k zachycení a sdílení zážitků, přístupu k informacím, k nalezení cesty nebo jednoduše k tomu, aby si spolu popovídali. Technologické a designové inovace společnosti Nokia z této značky vytvořily jednu z nejznámějších značek světa. Pro více informací navštivte www.nokia.cz/o-spolecnosti-nokia.

MŮŽE SE VÁM TAKÉ LÍBIT ▼

Komentuj ▼

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Více článků ► Tiskové zprávy