Hardware

Apple v Číně zavírá kvůli koronaviru své pobočky

apple logo sede final
Foto: apple.com, Tag: Apple

Koronavirus má dalekosáhlý dopad na řadu lidí. Vypořádat se s ním musejí nejen letecké společnosti. Kvůli viru musela zavřít svoje čínské pobočky i společnost Apple.

Čína v karanténě, koronavirus děsí svět

Kanceláře, kontaktní centra ale také obchody, kterých je celkem dvaačtyřicet, zůstanou v pevninské Číně uzavřeny až do 9. února. Apple se odvolává na názory předních odborníků, kteří toto opatření doporučují jako preventivní proti šíření viru. Společnost tak chce chránit své zaměstnance před možným rizikem.

V provozu v Číně zůstává online obchod. Do normálu by se situace měla vrátit, jak uvádí samotná společnost, „tak rychle, jak jen to bude možné“. Zároveň Apple vyjádřil sounáležitost se všemi, které propuknutí koronaviru zasáhlo.

Apple v Číně zavírá kvůli koronaviru své pobočky
Apple v Číně zavírá kvůli koronaviru své pobočky

Ačkoli je zatím nákaza lokalizovaná především v Číně, virus se velmi rychle šíří. Ostatně Světová zdravotnická organizace (WHO) již kvůli epidemii vyhlásila stav globální zdravotní nouze.

Ekonomický dopad koronaviru

Negativní dopad už pocítila celá řada společností: Aerolinky Qantas Airways Ltd. a Cebu Air Inc. už zastavily lety do Číny. Automobilky Honda Motor Co. a Nissan Motor Co. evakuovaly své zaměstnance z Wu-chanu, kde se nákaza objevila vůbec poprvé. Podobně jako Apple je na tom například populární kavárenský řetězec Starbucks. Ten musel kvůli koronaviru uzavřít hned 2 000 poboček v pevninské Číně.

Apple také již dříve omezil cesty svých zaměstnanců do této oblasti a současně věnoval zvýšenou pozornost hygieně v obchodech a kontrolování zdravotního stavu svých zaměstnanců, zda netrpí horečkou. Ta patří k prvním příznakům nakažení.

Ačkoli čínská továrna Foxconn uvedla, že dopad na výrobu by celá situace neměla mít žádný, analytici tento názor nesdílejí. Konkrétně analytik Ming-Chi Kuo uvedl, že v prvním čtvrtletí letošního roku poklesne prodej iPhonů o 10 %. Celkem by se tak mělo prodat „pouze“ 36 až 40 milionů kusů. Prodeje v Číně mají na celkových prodejích této značky podíl asi 15 %.

MŮŽE SE VÁM TAKÉ LÍBIT ▼

Komentuj ▼

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Více článků ► Hardware