Kdo je králem nositelného příslušenství? Myslíte, že Apple? Chyba lávky


Elegantnost a jednoduchost z dílny Apple

Napsal: 27/08/2015 0 comments 1376 shlédnutí

Je to zhruba rok, co Apple představil svoje vlastní chytré hodinky. Apple Watch jsou drahé, ale jako každé zařízení od Applu populární. Jestli by si někdo myslel, že je ale nejprodávanějším nositelným příslušenstvím, tedy tzv. wearable, tak se splete. Trh je naplněný různými kousky, ať už se jedná o chytré hodinky, nebo fitness náramky. A právě jeden fitness náramek ukradl jablečným hodinkám první místo. Jmenuje se Fitbit a určitě pro milovníky mobilních technologií není novinkou. Celou studii o prodejnosti nositelných zařízení zpracovala společnost Slice. Zpracovávala data z prodejů ve Spojených státech.

fitbit charge
Fitbit je králem tzv. wearables

Zpráva společnosti Slice ukazuje, že v květnu roku 2015 se prodalo celých 850 tisíc kusů náramků Fitbit. To je téměř neuvěřitelné číslo. Není se ale čemu divit. Pomohlo mu jistě lednové uvedení modelu Charge HR. Ten má, oproti předchozímu modelu, monitor srdečního tepu. Kromě nového modelu se stále prodává klasický model Charge a model Surge. Všechny modelu dokážou ukazovat notifikace z telefonu, se kterým se spojují pomocí bluetooth. Surge má navíc i GPS, takže dokáže sledovat například trasu při běhu. Model Surge jsou vlastně plnohodnotné chytré hodinky. Umí ovládat hudbu, nebo sledovat kvalitu spánku.

fitbit-and-apple-1024x614
Graf společnosti Slice prodejů nositelného příslušenství

Na druhém místě se umístily právě Apple Watch. Při keynote, na které byly Watch představeny, se často zmiňovala fitness funkce. Přesto, že po uvedení na trh, nebyly prodeje nijak oslnivé, Apple Watch se probraly prodejní čísla začala růst. Podle studie společnosti Slice zřejmě někteří zájemci o náramek Fitbit čekali, až Apple Watch přijdou na trh a za jakou cenu. Jestliže na první místo nedosáhly, tak druhé místo v prodejích obsadily suverénně s 777 tisíci prodanými kusy za květenTo jsou velice slušná čísla vzhledem k tomu, že se, prozatím, prodávají pouze v 16 oblastech. Bohužel Česká Republika není jednou z těchto oblastí, takže kdo u nás má zájem o tohle kousek elektroniky, musí mířit za hranice.

Předpoklady ukazují, že prodeje Apple Watch ještě porostou. Jestli překonají Fitbit, to se teprv uvidí. Třetí místo v prodejích obsadil čínský výrobce Xiaomi. V souboji nositelného příslušenství a fitness náramků má svůj kousek se jménem Mi Band. Ten ve srovnání s Apple Watch nemá tolik funkcí. Jeho hlavní předností je ale cena. Pro srovnání, Apple Watch jsou na Amazonu zhruba od devíti tisíc korun. Fitness náramek Mi Band se u nás prodává zhruba za 700 korun.

Používáte nějaký fitness náramek, nebo uvažujete o jeho koupi? Napiště nám do komentářů, který z této trojice by to byl, nebo jestli byste volili úplně jinou variantu. Nasdílejte také článek a pozvěte vaše přátele k diskuzi v komentářích pod článkem.

Slova napsal

Matěj Zima

Šéfredaktor mobilního magazínu o smartphonech a bývalý fanoušek BlackBerry telefonů.

Webstránky: https://freebit.cz

Chceš se vyjádřit? Tento článek okomentuj, projev názor!