Instagram začal testovat další novinku v podobě skrytí počtu lajků (srdíček). To navazuje na další privátní změny, které Instagram i Facebook chystá. Dříve tyto platformy chtěli propojit mnoho lidí s mnoha příspěvky. Nyní se obě platformy začnou zaměřovat na úzký okruh uživatelů. To firmám sice sníží zisky, ale do budoucna se s těmito platformami může počítat. První testování začne v Kanadě. Pokud by jste si lajky chtěli spočítat, můžete. Vlastník si pak může na vyžádání počet lajků zjistit.
Určitě jste si všimli dalších novinek v designu kamery na Instagramu. Nebo změny designu mobilní aplikace na Facebook. Další průlomové změny budou však pokračovat i na desktop. Ten se výrazně zjednoduší a bude prakticky vypadat jako aplikace na tablet. Novinkou je „Dark Mode“ (tmavý mód) v Messengeru nebo propojení chatu v dceřiných aplikacích. Další novinky představil Mark Zuckerberg na developerské konferenci F8.
Reakce, obrázky, lajky a srdíčka u fotek
Vývojáři i samotný Mark Zuckerberg si uvědomuje, že se lidé zaměřovali na počet lajků o fotek. To bylo statusem jakési domény lidí, kteří bez lajků na svém profilu nemohli být. Nemohli usnout, druhý den se probudit s telefonem v ruce. Ano, závislost a lidskost se na této síti pomalu ale jistě začala projevovat. Protože kolik mám followerů, tolikrát jsem člověkem. To vše chce Instagram spolu s Facebookem změnit. Být s uživateli více privátní a dopřát jim částečně soukromí. Lidé totiž pomalu ale jistě ze sociálních sítí odchází do reálného života a sítě berou už jen jako módní doplněk. To se však promítá na ziscích jmenovaných společností. Tímto si chce Mark zajistit budoucnost. Nejen pro sebe, ale i pro své investory.
Developeři, podnikatelé, tvůrci a firmy: F8
30. dubna 2019 proběhla developerská konference F8. To, co začalo jako 8mi hodinový hackathon se vyvinulo na dvoudenní akci pro vývojáře, tvůrce, podnikatele a inovátory z celého světa. I nadále bude existovat příležitost pro vytváření sítí a ukázky produktů, které předvádějí nejnovější programy AI (umělá inteligence a strojové učení), open source, AR/VR (rozšířená a virtuální realita), vývojářské programy a také nové nástroje v celé řadě aplikací společnosti Facebook, které pomáhají budovat produkty a růst podniků. Konference F8 2019 oslaví naši globální vývojářskou komunitu a zdůrazní, jak mohou technologie umožnit dělat to nejlepší, co mohou lidé tvořit společně.
Jedna rodina, jeden majitel. Facebook, WhatsApp, Instagram, Messenger a Oculus. Konference zastřešila představení nových funkcí a aktualizací rodiny aplikací společnosti Facebook, které pomohou vybudovat komunitu a přiblížit svět. Nový F8 Hackathon hostí globální vývojáře, kteří budou stavět na nejnovějších technologiích a odemknou potenciál rodiny aplikací společnosti Facebook.
Co je nového v aplikaci Facebook?
Přepracovaná karta „Skupiny“ usnadňuje vyhledávání: kartu Skupiny jsme kompletně přepracovali. Objevování je tedy ještě lepší. Karta nyní zobrazuje personalizovaný zdroj aktivity napříč všemi skupinami, kterými jste členem. Nový nástroj pro vyhledávání s vylepšenými doporučeními vám umožní rychle najít skupiny, které by vás mohly zajímat.
Usnadnění účasti ve skupinách: Také usnadňujeme získání relevantních skupinových doporučení jinde v aplikaci, jako je například Marketplace, Today In, karta Gaming a Facebook Watch. Ve svém zpravodajském kanálu můžete vidět více obsahu ze svých skupin. A budete moci sdílet obsah přímo do svých skupin z News Feedu, stejně jako s přáteli a rodinou.
Nové funkce pro podporu konkrétních komunit: Různá společenství (komunity) mají různé potřeby, a proto zavádíme nové funkce pro různé typy skupin. Prostřednictvím nových skupin podpory zdraví mohou členové posílat dotazy a sdílet informace bez toho, aby se jejich jméno objevilo u příspěvku. Pracovní skupiny budou mít novou šablonu pro zaměstnavatele, aby mohli zveřejňovat příspěvky jednodušším způsobem. Uchazeči o práci mohou nově jednodušše poslat zprávu zaměstnavateli přímo prostřednictvím Facebooku. Herní skupiny získají novou funkci chatu, takže členové mohou vytvářet vlákna pro různá témata ve skupině. A protože víme, že lidé používají službu Facebook Live k prodeji věcí ve skupinách Buy and Sell, zkoumáme způsoby, jak umožnit kupujícím snadno klást otázky a zadávat objednávky bez opuštění živého vysílání.
Platba za zboží přímo v aplikaci Facebook: Přeprava, posílání a nákup v Marketplace. Lidé budou brzy schopni dodávat zboží v Marketplace kdekoli v USA a platit za nákupy přímo na Facebooku. Pro prodejce to znamená oslovit více kupujících a bezpečně zaplatit a pro kupující to znamená nákup více položek – v blízkosti nebo dále od místa uskutečnění prodeje věci nebo produktu.
Zdroj: f8.com a obrázek skrytí lajků