Internet

Kouzla a čáry. Jak být vidět ve výsledcích vyhledávání?

Foto: Google
Hlavní TAG » Google

Jednoho dne se rozhodnete, že si založíte vlastní webové stránky. Poohlédnete se po redakčním systému a začnete tvořit svůj vlastní web. Nebude to jednoduché. Konkurence bude velká – pokud se tedy zaměříte na obecné téma. Až si postavíte svůj vlastní web a začnete na něj tvořit obsah, zjistíte, že se na webstránky z vyhledávání dostávají lidé. Lidé, co něco hledají.

A teď to začíná. Buďto děláte web pro své vlastní blaho. Nebo děláte web, protože si pomocí internetu chcete vydělat peníze. Můžete provozovat svůj blog, magazín, e-shop nebo prezentaci své osoby.

Co je zdarma o co ne?

Až vám na web začnou chodit lidé, zjistíte pomocí Google Analytics nebo webserverové statistiky, odkud lidé chodí a kam. Je fajn mít vlastní blog pro určitou cílovou skupinu ale pokud si webem chcete vydělávat, musíte webu dopřát vyšší návštěvnost. Jsou jen dvě možnosti. Buďto si uživatele zaplatíte, nebo použijete člověka, který rozumí SEO a budete spoléhat na úspěch. Obě dvě možnosti mají něco do sebe.

facebook reklama
Dobře nastavená efektivita. Facebok reklama (klik za 0,37 Kč)

Placená návštěvnost je okamžitá. Zaplatíte si reklamu na Facebooku, Instagramu nebo pomocí PPC reklam a návštěvnost roste. Jenže to stojí peníze. Buďto je máte a nebo se budete muset spokojit s tím, že si psaním návštěvníky přivedete sami. Slovo zdarma je v tomto případě převedeno na čas. Buďto máte čas na tvorbu obsahu nebo si prostě zaplatíte.

SEO je prakticky zdarma. Pokud si ho tedy děláte sami včetně obsahu na webu. Nepotřebujete SEO konzultanta. Stačí, když si podrobně přečtete pokyny SEO optimalizace pro vyhledávače. Od toho můžete začít a dále se zlepšovat pro posuny ve výsledcích vyhledávání. Optimalizace pro vyhledávače totiž není žádná věda a zvládne ji opravdu každý. Musíte v tomto případě porozumnět lidem, které chcete na webu pomocí vyhledávání mít.

Obsah je královna s korunou?

Bez kvalitního obsahu na svém webu nebudete mít velké šance. Jak poznáte kvalitní obsah? Jaká kritéria splňuje obsah, který má vyhledávač rád? Obsah můžete tvořit několika způsoby. Textová podoba, video, obrázek nebo zvuk (tabulky, infografika, GIF). V tom nejlepším případě ve svém prvním článku budete mít vše. Text je důležitý pro vyhledávače, protože mu nejlépe rozumí. Video je zase snadná forma předání informací. To vše pak tvoří celek kvalitního obsahu.

Dříve se řešila hustota klíčových slov v textu. Dnes je vše jinak. Google je chytřejší než webmaster a tak to klidně může zůstat. Své algoritmy pro vyhodnocování relevantního výsledku má Google vypilované skoro k dokonalosti. Pozná strojový text a uvidí, když se odkazy snažite ovlivňovat výsledky vyhledávání.

Odkazy jsou stále klíčem k úspěchu

Prakticky celý internet je postavený na zpětných odkazech. Je to něco jako doporučení. Z negativně napsaného článku se může odkaz jevit jako negativní, nicméně tomu tak není. Stejně tak, jako je negativní reklama také reklamou. Na odkazování je postavený PageRank a to je jedna z metrik pro vyhodnocování pozice v Googlu. Ano, v řetězci algoritmu není sám. Je tam dalších 300 faktorů, které ovlivňují pozice v SERP (výsledky vyhledávání).

Říkáte si, co tam asi tak může být, že? Tak třeba stáří domény, počet komentářů pod článkem, je slovo v nadpisu H1 (popřípadě kde), vedou na článek odkazy (jsou relevantní), délka obsahu (počet slov), obsahuje text chyby, píše na webu jen jeden redaktor, je klíčové slovo v prvním odstavci, je vyplněný ALT u obrázku, rychlost webstránek, PageRank (toolbarový už není vidět), z webu se ihned vrací do Googlu pro jiný klik na výsledek, je článek sdílený na sociálních sítích, responzivní design, AMP verze pro telefony, PWA verze aplikace a málo obsahu nebo duplicitní obsah.

Ještě mi jich asi 280 chybí, tak se můžete podělit do komentářů o to, co za další by mohl Google považovat za hodnotící faktor.

Aktuální obsah je lepší než popel

Google hodně dbá na aktuální obsah. Pokud aktualizujete starší článek o nové informace – získáváte zlatého bludišťáka. Je to pozitivní faktor. Aktuální obsah se také umisťuje do Google Zpráv a tam ho lidé mohou lépe najít. Může vám rapidně pomoci s návštěvností webu. Google přešel na tzv. Mobile-First Index, což má za následek to, že je indexace obsahu zvýhodňovaná nejdříve pro telefony. Na to navazuje AMP verze webu nebo responzivní webstránky.

kondice baterie zpravy
Hledané téma kondice baterie v Google Zprávách

Na obrázku je vidět (nahoře), jak vypadají Google Zprávy. Tyto informace se promítají také na další agregátory obsahu a do aplikace. Obrázek dole obsahuje Hlavní události na webu. Může se zobrazovat ve výsledcích vyhledávání na obecné ale i konkrétní dotazy. Na dotaz FreeBit.cz to vrací poslední publikované články na magazínu.

hlavni udalosti freebit
Hlavní události na magazínu FreeBit.cz

Konec je sladký

Pojďme si to vše na konec pěkně shrnout. Až publikuješ článek na svém blogu, hned ho sdílej na sociální sítě. Pochlub se na tématickém fóru o tomto článku. Vytvoř na něj zpětné odkazy a nech pracovat lidi. Třeba ho někdo bude dále sdílet a ty získáš další zpětné odkazy. Pokud ho neukážeš světu, lidé se o něm dozví pouze pomocí vyhledávače. Můžeš si zaplatit placenou propagaci – to jsme ale zase u těch peněz. Dobře si však pamatuj, že se zpětné odkazy nekupují.

Můžete je ale získat za pomoci linkbaitingu. Jak na to? Vytvořte článek, který šokuje nebo o kterém si myslíte, že rozproudí diskuzi. Můžete také vytvořit článek, který na někoho útočí (až agresivně). Váš nový obsah může být až zábavný nebo hravý. Může být přínosný pro konkrétní uživatele. Odpoví na konkrétní dotaz, který rozvede a nabídne řešení. Může být také aktuální až čerstvý (přímo z pekárny). Buď virální!

MŮŽE SE VÁM TAKÉ LÍBIT ▼

Komentuj ▼

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Více článků ► Internet