Novinky ze světa IT

Mobilfox. Masivní kampaň na nerozbitné kryty

mobilfox web logo
Foto: Mobilfox

Společnost Mobilfox bere útokem také český trh. S čím přichází ke svým zákazníkům a skutečně se vyplatí?

Pouzdra od Mobilfox, kam se podíváš

Jedná se dle slov výrobce o vysoce odolná pouzdra. Což ostatně naznačují už působivá videa. V těch není problém pustit telefon z několika metrů výšky nebo ho nechat svému osudu pod koly automobilu. Přístroje z podobných incidentů vyjdou bez jediného škrábance.

Není divu, že masivní reklamní kampaň nezůstala bez povšimnutí. Značka s ní začala již před Vánocemi a zároveň navázala spolupráci s celou řadou influencerů. Původem maďarská společnost prodávající příslušenství k mobilním telefonům si však v Česku nevysloužila příliš dobrou pověst.

Mobilfox a masivní kampaň. (Zdroj: Mobilfox.cz)
Mobilfox a masivní kampaň. (Zdroj: Mobilfox.cz)

Nezvládnutý marketing

Uživatelé, kteří si ještě před Vánoci stihli objednat, potvrzují, že zásilka přišla se zpožděním, mnohdy dokonce vůbec.

Vzhledem k tomu, že značka navíc nabízí obaly s vlastním potiskem, byli spotřebitelé nemile překvapeni i nízkou kvalitou a špatným provedením zboží. Někteří si také stěžují na záměnu zboží, dorazil jim úplně jiný typ obalu, než chtěli, případně nevhodnou velikost.

Ti, kteří se pokusili svoje zboží řádně reklamovat, v mnohých případech neuspěli. Jak vyplývá ze zkušeností nespokojených kupujících, reklamované balíčky si nikdo ze zástupců společnosti nepřevzal.

E-shop je evidentně zaskočen masivním přívalem nespokojených zákazníků. K problematické situaci se nevyjadřuje, řada zákazníků skončila v tiché ignoraci a nepřišel jim žádný e-mail, kde by byla alespoň omluva, neřku-li jen pokus o řešení situace. Komunikace je všeobecně poměrně slabým místem celého obchodu.

Mnozí zákazníci upozornili také na to, že pokud se pokusili veřejně projevit svůj negativní názor, e-shop jim komentáře na sociálních sítích prostě smazal.

Co na to Kovy?

K situaci se vyjádřil také známý český youtuber Karel „Kovy“ Kovář v jednom ze svých videí. Nebyl ovšem mezi těmi, kteří na sociálních sítích kryty nadšeně propagovali. Naopak se na celou situaci podíval střízlivě.

Ve svém videu upozornil na základní pravidlo zodpovědného nakupujícího: E-shop si vždycky prověřte, než si zboží objednáte. Pokud nenajdete žádné recenze, nic si neobjednávejte. Najdete-li kritické recenze, objednávku byste si měli rozmyslet tím rychleji. Kdyby ti, kteří věřili influencerům, více věřili internetovému vyhledávači, mohli si podobné zklamání (a zřejmě i doslova vyhozené peníze) ušetřit.

Kovy poukázal na to, že přes snahu e-shopu eliminovat negativní hodnocení, recenze Googlu hovoří celkem výmluvně a mnoho kritických ohlasů koluje také Facebookem i Instagramem.

A jak to bude dál?

Zároveň se český youtuber pozastavil také nad jiným problémem: Společnost je zcela neaktivní jen zdánlivě. Ačkoli ještě nemá vyřešené závazky, které za sebou nechala vánoční kampaní, už se ale usilovně připravuje na další reklamní „masáž“, která má přijít na Valentýna.

A oslovuje s nabídkami další influencery. Ti už přitom tuší, jakému projektu se upisují. Je tedy s podivem, pokud se někdo ještě nechá ke spolupráci přesvědčit. E-shop má v této chvíli značně pošramocenou pověst. Ti, kteří s ním navázali spolupráci v první fázi, to ovšem ještě vědět nemohli, prodej nebyl tou dobou oficiálně spuštěn. Mnozí se však vidinou zaplacené spolupráce a krytů zdarma zlákat dost možná i tentokrát nechají.

Kovy kriticky poukázal na to, že na sociálních sítích zkrátka nemůžete všemu věřit. Někteří je provozují ryze kvůli výdělku a je jim v podstatě jedno, co a s jakým dosahem budou propagovat.

A vyvodil ze situace poučení pro obě strany: Nakupující by měl v duchu lidového moudra „důvěřovat, ale prověřovat“ a dát výhradně na svůj úsudek. A v podstatě totéž platí i pro influencery. Velmi špatný nápad je začít spolupracovat se značkou, která ještě reálně nefunguje.

2 x komentář, přidáš se?

  1. To by mě zajímalo, kolik za to Leoš Mareš dostal. To musel bejt slušnej balík peněz. Kdo se ho zeptá?

  2. Já jsem objednal z Picasee kde dělaj kryty s vlastní fotkou. Byl jsem překvapenej. Kryt přišel hned druhej den a v luxusní dřevěný krabičce.

Komentuj článek

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Doporučeno pro vás >

Další novinky > Novinky ze světa IT