Všechny novinky

Nákupy na internetu? 3 způsoby, jak zvýšit kredibilitu vašeho eshopu

web logo final

Karel se pohodlně usadil u stolu a zapnul počítač. Celý den se těšil na tento okamžik. V průběhu týdne probíral s kolegy v práci obsah knihy, kterou si za několik málo okamžiků objedná v některém z internetových obchodů.

Zadal její název do vyhledávače a začal proklikávat nalezené odkazy. Předpokládal, že si ji koupí v prvním nebo maximálně v druhém navštíveném obchodě. Doufal, že se bude jednat o záležitost několika málo minut.

Ukázalo se však, že v tomto ohledu se pořádně zmýlil. Ačkoliv Karel neočekával nic speciálního, alespoň základní kredibilita e-shopu, v němž by nakoupil, pro něho byla důležitá. A jak tak procházel jeden za druhým, nestačil se divit.

3 způsoby, jak zvýšit kredibilitu vašeho eshopu
3 způsoby, jak zvýšit kredibilitu vašeho eshopu

Pojďme se nyní společně podívat, na jaké problémy Karel narazil. Pokud také provozujete online obchod, dost možná vám tyto postřehy pomohou předejít problémům, kvůli nimž byste přicházeli o zákazníky.

Protokol HTTPS – zabezpečené připojení

Karel se nerad zdržuje logováním do svého bankovního účtu. Z tohoto důvodu preferuje platbu kartou. Jaké však bylo jeho překvapení, když hned v prvním internetovém obchodě zjistil, že nepoužívají zabezpečený protokol https.

O co se jedná? Pokud navštívíte běžnou webovou stránku, například online magazín, úplně postačí klasický http protokol. Ten slouží k přenosu dat ze serveru do vašeho počítače bez jakéhokoliv šifrování. Na druhou stranu protokol https data šifruje. Pokud by tedy Karel zaplatil kartou v e-shopu, který neběží na protokolu https, její číslo by mohl někdo zachytit a následně zneužít.

Ačkoli vám tyto pojmy mohou znít velmi technicky, opak je pravdou. Přejít na zabezpečený protokol zvládne i běžný uživatel. Dosáhnete toho nainstalováním SSL certifikátu z ovládacího panelu vašeho webhostingu. Některé zahraniční webhostingové firmy jako například MarbleHost.com nabízejí certifikát Let’s encrypt, pomocí něhož přejdete na zabezpečené připojení zdarma.

Dostupnost technické podpory

Hned na další stránce, kterou Karel navštívil, narazil na drobný problém při vyplňování objednávky. Rozhodl se proto kontaktovat zákaznickou podporu. Podíval se do horního menu a nenašel žádný odkaz. Zkusil tedy zascrollovat ještě dolů a prohlédl si zápatí stránky. Ani tam nepochodil.

Protože nebyl ochoten prohledávat skrytá zákoutí tohoto internetového obchodu, raději jej zavřel a pokračoval v nákupu v jiném.

Aby vám podobným způsobem vaši potenciální zákazníci neutíkali, ujistěte se, že budou schopni snadno a rychle nalézt odkaz na stránku, z níž vás mohou kontaktovat.

Nemám na mysli jen klasický kontaktní formulář. Zvažte i přidání online chatu. Pokud pro svůj internetový obchod používáte například skript WooCommerce, který běží na WordPressu, poohlédněte se po nějakém šikovném pluginu. Ten vám do stránky přidá ikonku, kterou zákazník uvidí vždy v pravém dolním rohu a díky ní vás bude moci kontaktovat okamžitě, narazí-li na nějaký problém.

Nezapomínejte ani na konzervativně založené klienty. Ti často preferuji telefonický kontakt. Proto neuškodí mít číslo jak v záhlaví, tak v patičce stránky.

Stránka „O nás“

Karel přešel do dalšího eshopu. Jeho design mu přišel tak trochu divný a začal být malinko podezřívavý. Rozhodl se tedy, že si nejdříve zjistí, jaká firma stojí za tímto internetovým obchodem.

Nikde však nenalezl stránku, která by mu něco řekla o provozovateli. Dost možná se tato informace nacházela v legálních dokumentech. Než by se však po ní Karel pídil, rozhodl se zkusit štěstí jinde.

Ač tomu možná nebudete věřit, statistické údaje z Google Analytics, které čas od času zveřejňují někteří majitelé různých online projektů, naznačují, že stránka o provozovateli webu patří mezi jednu z nejnavštěvovanějších. Nezapomínejte tedy na ni. Využijte ji k tomu, abyste na ní zmínili, v čem jste lepší než konkurence a dali tak potenciálním klientům argumenty, aby nakoupili právě u vás.

Doporučeno pro vás >

1 Komentář:

  1. […] Karel se pohodlně usadil u stolu a zapnul počítač. Celý den se těšil na tento okamžik. V průběhu týdne probíral s kolegy v práci obsah knihy, kterou si za několik málo okamžiků objedná v některém z internetových obchodů. […]

Komentuj článek

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *