Elektromobilita

Představení elektromobilu Tesla Model 3

Tesla Model 3 logo
Foto: tesla.com, Tag: Tesla

Tesla Model 3 reprezentuje nejlevnější model ve stávající nabídce americké automobilky. Co dalšího zajímavého tento vůz přináší?

Počátky vozidla Tesla Model 3

Elektromobil Tesla Model 3 reprezentuje střední třídu. Vyráběn je společností Tesla Inc., a to konkrétně od roku 2017.

Zacíleno mělo být toto vozidlo na rozdíl od luxusněji pojatého Modelu S a Modelu X na širší trh, čemuž odpovídá právě i cenová politika vozu. Že se automobilce tato strategie vydařila, dokazuje fakt, že v v roce 2021 se její vůz stal nejprodávanějším elektromobilem na světě.

Tesla Model 3
Tesla Model 3

Při zahájení výroby v roce 2017 bylo oznámeno, že základní Model 3 bude disponovat 50kWh baterii s dojezdem přibližně 220 mil (350 km), zatímco volitelná 75kWh baterie měla nabídnout dojezd přibližně 310 mil (500 km). Tesla však v roce 2017 ani 2018 základní Model 3 nevyráběla.

Zajímavé je také to, že jde o vůbec první sériově vyráběný automobil, který je možné dobíjet výkonem až 255 kW. Dobíjení umožňují konkrétně speciálně upravené stanice Supercharger.

Co nabídnout ale má nejen z pohledu elektromobility, ale i jízdních vlastností obecně. Sedan střední velikosti na trh uvedl impozantní výkon 450 koní a pohon obou náprav.

Tesla Model 3 pohledem současnosti: brilantní výkon

V současné době je vůz vyráběn ve třech motorizacích. Nejúspornějším motorem je Standard Range Plus. Nejvyšší výkon poskytuje naproti tomu nabízí jednotka Performance. 

Pohon je k dispozici 4×4, případně pouze zadní. Tesla Model 3 je dále vybavena výlučně automatickou převodovkou.

V současné době nabízí Tesla tento automobil s dojezdem 602 km a se zrychlením 3,3 vteřiny v rámci výbavy Performance. Co se týče nabíjení, můžete využít nabíječky Supercharger, které zvládnou dokonce až 275 km za 15 minut. V současné době je jich celosvětově dostupných už více než 40 000.

Primárně byl tento vůz navržen pro dokonalý výkon. Vyznačuje se svižným zrychlením, dlouhým dojezdem a rychlým nabíjením, jak automobilka avizuje ve specifikacích.

Interiér elektroautomobilu Tesla Model 3
Interiér elektroautomobilu Tesla Model 3

K tomu přispívá i skutečnost, že Model 3 je vybaven volitelným pohonem všech kol Dual Motor, 20” koly Überturbine a brzdami Performance, což opět platí primárně pro výše zmíněnou verzi Performance. To mu propůjčuje maximální ovladatelnost za všech povětrnostních podmínek a perfektní akceleraci.

Dvojice nezávislých motorů digitálně řídí točivý moment předních a zadních kol. Díky pouze jediné pohyblivé části se navíc omezuje potřeba údržby a zároveň maximalizuje životnost.

Inovativní funkce i důraz na prostor

Tesla se může pyšnit i vyspělou funkcí Autopilot. Ta dokáže aktivně napomoci s těmi nejvíce namáhavými aspekty řízení. Reprezentuje proto v tomto smyslu jedinečnou budoucnost automobilů, které se stávají stále více autonomní.

Ostatně na komfort motoristy bylo pamatováno ve vícero aspektech. Důraz na pohodlí se promítá i do interiéru. Dominantní prvek v něm tvoří 15palcová obrazovka. Ta představuje centrum veškerých dostupných ovládacích prvků. Pro ovládání můžete použít svůj chytrý telefon.

Z pohledu posádky nabízí Tesla Model 3 komfortní prostor pro až 5 osob. Ty nad hlavou mají prostornou prosklenou střechu, která vytváří impozantní dojem otevřeného prostoru. Podobně velkoryse je pojat i nákladový prostor, který přináší kapacitu celkem 649 litrů.

K dalším užitečným doplňkům se u tohoto vozidla zařadila zadní, boční a přední kamera pro maximální výhled. Kamerový systém Tesla Vision nahrazuje radar a senzory, využívá pouze kamery v doprovodu umělé inteligence.

Jedním z důležitých prvků tohoto automobilu je jednoznačně i bezpečnost. Kovová konstrukce využívá hliník a ocel a zajišťuje maximální pevnost všech částí. To se projevilo i v pozitivních výsledcích nárazových testů. Zároveň vůz vyniká nízkým rizikem převrácení.

A co za to všechno? Model 3 se v tuzemsku v roce 2019 začal prodávat za cenu téměř 1 200 000 Kč. Sportovně laděné provedení Performance pak v Česku vyšlo ještě dráž, cena se zastavila na sumě vyšší než 1 400 000 Kč.

MŮŽE SE VÁM TAKÉ LÍBIT ▼

Komentuj ▼

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Více článků ► Elektromobilita