Konzole: První dojmy z Xboxu One



Napsal: 06/09/2014 0 comments 1109 shlédnutí

První dojmy z Xboxu One nám přináší Jan Gruncl – ještě nemám nasbíráno dost zkušeností, prostě jen první dojmy, tak směle do nich. Kinect ušel pořádný kus cesty, a i když na hry je to pořád dost nekomfortní věc (z principu, ne kvůli technologii, ta už působí velice vyspěle), tak automatické přihlášení funguje velmi rychle a precizně. Přijdu před televizi, přihlásí mě, vezmu do ruky ovladač, spáruje mě s ním.

Multitasking je zvládnutý naprosto fantasticky. Můžete toho rozehrát kolik chcete, nic se neukončí, snap plní dobře svou funkci, a přepnutí mezi hrami (přesně na místo, kde jste skončili) trvá asi dvě vteřiny. Možnost hrát hry během jejich stahování funguje také bezvadně, a na vesnici se to ohromně hodí.

Krabice Xbox One 2014

Diskové hry už nemusí být při hraní v mechanice. Díky! Her je zatím opravdu málo, a těch dobrých zoufale málo. Což je ostatně problém všech tří next-genových konzolí. Ranné hry nevypadají tak dobře, jak by si od nich člověk sliboval. Dokonce ani ta Forza nepůsobí tak hezky jako na videích, protože má na větších úhlopříčkách viditelný aliasing. Tohle bude samozřejmě časem lepší a lepší, ale je tu vidět, že PS4 má vyšší surový výkon. Hlasové povely se musí říkat hodně nahlas, a přitom nekřičet, aby měl hlas přirozenou dikci. Ale to je samo o sobě nepřirozené. Možná s tím pomůže kalibrace, možná ne.

Integrace s TV je zatím plnohodnotná pouze v USA (u nás pořád musíte používat ovladač k set-top-boxu), ale přesně plní ten účel, kvůli kterému jsem v jedné fázi výběru odmítnul Playstation 4 od Sonky. Řeknu „Xbox, snap TV“, hře se sníží hlasitost na minimum (mix si každý nastaví dle svých potřeb), a v pravém sloupci vyběhne PIP televize. Tohle jsem postrádal (a nepřestal postrádat) od prvního dne, kdy jsem začal hrát na konzolích. Pochopitelně to jde i gamepadem, ale tohle je zrovna věc, kdy se hlasový příkaz hodí (a to mluvím na přístroje velice nerad).

Ovladač je skvělý. Má výrazně silnější vibrace než 360, a má i nezávislé motůrky pro oba triggery (RT/LT), tlačítka a páčky jsou příjemnější, lépe se sahá na ty nástupce tlačítek Back a Start, a tak vůbec. Výrazně méně komfortní jsou ale bumpery (RB/LB). Zatím tedy nevím, jestli je historicky nejlepším gamepadem tenhle, nebo ten pro Xbox 360. – Na dashboard se musí chvíli zvykat. Je značně méně přehledný než na 360. Na druhou stranu je tam všechno víc po ruce, takže z dlouhodobé perspektivy to dává smysl. Ale některá nastavení člověk stejně přespříliš hledá.

Grafy využití disku ve mě zatím nebudí zrovna nadšení. Ale uvidíme až časem. Celá konzole je hodně cloudová, a možná to budou mít nějak šikovně navázané na to hraní během stahování. A možná taky ne. Z nějakého záhadného důvodu to zatím neumí trial verze her, a dem je jako šafránu a špatně se hledají. Redeem kódy (které se už několik let dávají ke každé hře, aby vůbec prodali krabicovky) se už naštěstí nemusí opisovat, stačí je ukázat Kinectu. LocoCycle pro One je boží! Crimson Dragon je víceméně kolosální blbost. Playstation fanboys jsou pořád stejní, jako když nám bylo 12.

Za první dojmy z nové herní konzole děkujeme! Už máte tuto mašinku také doma? Určitě se o další dojmy s hraní podělte do komentářů pod článkem, děkujeme za feedback!

Slova napsal

Martin Kohout

Správa, tvorba a content webů. Pracovně s Applem, baví mě technologické novinky o telefonech.

Webstránky: https://freebit.cz

Chceš se vyjádřit? Tento článek okomentuj, projev názor!