Internet

Začínáme s Facebook Ads. Nač si dát v reklamním systému pozor?

facebook logo nove freebit
Foto: freebit.cz, Tag: Facebook

Začínáme s Facebook Ads. Nač si dát pozor? Máte stránku či blog, s jehož pomocí byste si rádi vydělávali? Nebo provozujete e-shop a snažíte se o nárůst prodeje? V obou případech potřebujete zvýšit jejich návštěvnost.

Ne každý, kdo přijde na váš web, vám však přinese stejný užitek. Kterýkoliv zkušený specialista na internetový marketing vám potvrdí, že se vyplatí méně návštěvníků, kteří mají zájem o to, co nabízíte, než záplava těch, jež jen bezcílně surfují.

Facebook (Facebook je nyní přejmenován na Meta) sbírá mraky osobních údajů o svých uživatelích. Díky tomu ví, kdo jsou, co je zajímá a mnoho dalšího. Dokáže tak zobrazit reklamu těm, u kterých existuje maximální pravděpodobnost, že se stanou vašimi klienty. To představuje pro inzerenty velkou příležitost, jak zacílit své kampaně správným směrem.

Začínáme s Facebook Ads. Nač si dát v systému pozor?
Začínáme s Facebook Ads. Nač si dát v reklamním systému pozor?

Jak toho můžete využít? Vytvořte si účet ve Facebook Ads a oslovte potenciální zákazníky.

Na co si dát pozor?

Dříve než začneme, jedno varování. Tato inzerenty oblíbená platforma přináší nejen šanci na slušné zisky, ale také představuje riziko ztrát. Většina začátečníků nejprve prodělá. Až s přibývajícími zkušenostmi se naučí využívat dostupné nástroje tak, aby se propracovali k pozitivní návratnosti investic (ROI).

Pojďme se tedy podívat na možné nástrahy a na způsoby, jak se jich vyvarovat.

Chyby, kterým se vyhnout při vytváření účtu

Dříve než začneme realizovat naše kampaně, musíme se poprat s některými základními nastaveními. Jedním z těch, na které se často zapomíná a později způsobují problémy při interpretaci dat z analytických nástrojů jako například Google Analytics, patří volba správného časového pásma. Facebook nepoužívá středoevropský čas jako výchozí, proto si tuto položku nezapomeňte změnit.

Při vytváření inzerentského účtu na vás čeká jedno důležité rozhodnutí. V tomto kroku mnoho lidí bohužel podceňuje výběr měny, v které jim Facebook bude fakturovat. Vyplatí se přemýšlet do budoucna a zvážit, zdali očekáváte většinu svých příjmů v českých korunách, eurech, amerických dolarech či jiné měně. Pokud budou vaše inzeráty dobře fungovat a dostanete se na vysoké obraty, stojí za to vyhnout se konverzím mezi jednotlivými měnami a ušetřit tak až několik procent, které byste jinak ztratili na kurzových rozdílech.

Chyby, kterých se vyvarovat při vytváření kampaní

Správné cílení zpravidla rozhoduje mezi úspěchem a neúspěchem kampaně. Inzerenti se často mylně domnívají, že čím více lidí uvidí jejich reklamu, tím více vydělají. Opak je pravdou. Síla Facebooku spočívá v tom, že se váš obsah dostane k těm, kteří o něj mají zájem. Vyplatí se proto oslovit méně uživatelů, jejichž zájmy se ovšem perfektně shodují s tím, co nabízíte.

Začátečníci zpravidla nemají sebemenší ponětí o A/B testování. K čemu slouží? Pomůže vám zjistit, co funguje a co ne. A také jak moc to funguje či nefunguje. Ani ti nejzkušenější online marketéři nedokážou napsat dokonalý inzerát napoprvé. Měli bychom si vždy vytvořit 2 verze. V každé z nich změníme pouze 1 element (např. titulek) a změříme úspěšnost jednotlivých variant. Poté pokračujeme s tou lepší. V ideálním případě ji podrobíme dalším A/B testům.

Nezapomínejte na call to action (výzvu k akci). Mnoho studií nezávisle na sobě prokázalo, že požádáme-li uživatele, aby se zachoval nějakým způsobem (například klikl na inzerát), naroste procento těch, kteří tak skutečně učiní.

Existuje mnoho dalších pokročilejších strategií. Nicméně budete-li se držet těchto základních rad, měli byste být schopni podstatně zvýšit návštěvnost jakékoliv webové stránky, blogu či e-shopu a dosáhnout očekávaných konverzí.

Oficiální web: facebook.com/business/ads

MŮŽE SE VÁM TAKÉ LÍBIT ▼

Komentuj ▼

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Více článků ► Internet