Linkbuilding je v současnosti považován za jeden z nejdůležitějších nástrojů SEO, tedy optimalizace pro vyhledávače. Nevíte jak na to? Poradíme vám.
Před tím, než se dostaneme k samotnému vytváření zpětných odkazů, si musíme vysvětlit, jak tato metoda funguje. Aby vaše webové stránky získaly ve vyhledávačích co nejlépe postavení, musí být o nich takříkajíc slyšet. Toto „volání“ by měl zaregistrovat hlavně Google (vyplatí se zaměřit zejména na tento vyhledávač, protože je celosvětově nejpoužívanější) a jiné internetové vyhledávače. To v překladu znamená, že pokud se odkazy na váš web budou objevovat na mnoha jiných internetových stránkách, vyhledávače pochopí, že je o nich v online světě zájem.
Zatímco v minulosti stačilo používat ty správné klíčová slova a zpětné odkazy umisťovat doslova kdekoliv, dnes je Google mnohem prozíravější. V první řadě odhalí jakoukoli podezřelou aktivitu. Pod podezřelou aktivitou máme na mysli například to, že během jednoho týdne vznikne sto zpětných odkazů na vaše stránky. Úplnou třešničkou na dortu je, pokud s nimi budou spojeny úplně stejná klíčová slova.

Pamatujte, že Google není hlupák a takové nekalé pokusy, a to bez výjimky, trestá. Tou lepší alternativou je, že se váš web posune o několik stupínků níže. Pokud však Google rozhněváte pořádně, ignorovat vás úplně.
Zpětné odkazy můžete na jiné stránky umístit ve více podobách. Některé z nich jsou efektivnější, jiné zas úplně kontraproduktivní. Nejpoužívanějšími formami jsou PR články a odkazy umístěné v komentářích.
- Jde o nejpoužívanější a zároveň nejefektivnější formu. Samotný odkaz nebude vytvořen uměle, protože se kolem něj bude nacházet i text. Dejte si však pozor na to, aby byl obsah článku relevantní, tedy souvisel s danou tématikou a také dostatečně zajímavý. Vyhledávače ocení i to, pokud se v něm nebude nacházet pouze jeden, ale několik zpětných odkazů.
- Druhou formou je umisťování zpětných odkazů do komentářů v internetových fórech nebo diskusích na sociálních sítích. Tento způsob můžeme rovněž označit za velmi efektivní. Musíte si však dávat velký pozor, aby tyto odkazy nesvítila „červeně“. To znamená, že musí být použity přirozeně. V jiném případě budou, s největší pravděpodobností, vymazány nebo jejich vyhledávače nebudou brát v úvahu.
Při linkbuildingu vzniká ještě jedna velmi podstatná otázka, a to, na jaké stránky zpětné odkazy umístit. V tomto případě platí pár jednoduchých pravidel. Své odkazy byste měli umisťovat přednostně na weby, které mají: vysokou návštěvnost, místo ve vyhledávači, jsou populární mezi lidmi a jde přes ně traffic.
Pokud prodáváte kosmetiku, oslovte online magazíny pro ženy
Na druhé straně neuškodí, pokud se zpětný odkaz objeví i na méně populárních stránkách. Určitě se však vyhněte internetovým katalogům, protože si koledujete o nemalý trest. Nejdůležitější je, aby daný web alespoň okrajově souvisel s tím, na co budete odkazovat. Pokud prodáváte kosmetiku, oslovte online magazíny pro ženy. Pokud se věnujete psaní o zvířatech, hledejte například stránky se zbožím pro chovatele.
Umísťování zpětných odkazů můžete realizovat i zdarma. Tento způsob nazýváme guestblogging. Princip je velmi jednoduchý. Vy napíšete kvalitní text (PR článek), který nabídnete vámi vybraným webem. Za vaši práci nedostanete peníze, ale zpětný odkaz. Připravte se na to, že ne každý je pro takovou spolupráci otevřený.
Druhou možností je, že máte na budování zpětných odkazů vyhrazený rozpočet, tedy si za ně můžete zaplatit. Jde jistě o rychlejší a jednodušší formu linkbuildingu. Cena za jeden odkaz se samozřejmě liší v závislosti na několika faktorech, jako je popularita stránky, její návštěvnost či postavení v internetových vyhledávačích.