Komentář od Bena Laidlera, stratéga pro globální trhy ve společnosti eToro, na téma Akcie (evropských) luxusních značek.
Akcie luxusních značek
Úspěch
Akcie luxusních značek byly v pandemii silně výkonné (viz graf). A to jak luxus ve významu módy, koženého zboží, kosmetiky, tak i „drahé zábavy“, která zahrnuje automobily, lihoviny nebo sportovní oblečení. Silné značky se těší velké ziskové marži, necyklickým růstovým faktorům exkluzivity a sociálnímu statusu.
To vše podporuje jejich vysoké nacenění. Tyto trendy vydrží bez ohledu na volatilitu. Tento ojedinělý sektor s převahou v Evropě bude těžit ze stabilizace Číny, slabého eura, osvojení si online prodeje a cílení na mladší zákazníky.
Pandemie
Covid způsobil velké změny: od výdajů, které souvisí se zážitky a cestováním zpátky ke zboží. Od offline k upřednostnění online nákupů. Malá nabídka posílila exkluzivitu a cenotvorbu. Čína historicky utrpěla ztrátu až ⅓ prodejů, kvůli politikám ,,zero-covid“ a ,,společná prosperita“. Spojené státy to kompenzovaly „nadměrnými úsporami“ a rostoucími cenami aktiv.
Výhledy
Čínská poptávka se znovu prosadí, jakmile se tamní ekonomika stabilizuje. Slabé euro pomáhá tlumit vysoké ziskové marže. Rozmach NFT a onlinových her otevírá nové možnosti pro růst. Vzestup udržitelnosti, integrace dodavatelského řetězce a luxusních konglomerátů s více značkami zvyšuje vstupní bariéry. V post-covidovém světě by se jim mělo dařit.
Evropa
Francie dominuje „úzkému“ odvětví luxusu, kde působí LVMH (MC.PA), Hermes (RMS.PA), Dior (CDI.PA), Kering (KER.PA). Tržní kapitalizace všech se blíží 100 miliardám dolarů. Následují švýcarský Richemont (CFR.ZU) a italské společnosti Moncler (MONC.MI), Ferragamo (SFER.MI) a Tods (TOD.MI).
Širší luxus často zahrnuje prestižní automobily, jako je Tesla (TSLA), Ferrari (RACE), nebo výrobce lihovin, jako je Diageo (DGE.L), Pernod-Ricard (RI.PA).