V září 2019 vstoupí v platnost změny některých obsahových zásad našich služeb pro majitele obsahu (AdSense, AdMob a Ad Manager).
V tuto chvíli sice nemusíte provádět žádnou akci, protože avízované změny nemají na majitele obsahu okamžitý dopad, nicméně si prosím pozorně přečtěte tento e-mail a seznamte se s tím, co přijde za měsíc.
Proč tyto změny děláme:
Jednou z nejčastějších připomínek majitelů obsahu směrem k nám je, že bychom měli naše zásady zjednodušit a zestručnit. Víme, že mnozí z vás využívají hned několik našich služeb pro majitele obsahu. Ať už používáte kteroukoli z nich, chceme, abyste vždy snadno a rychle pochopili, jak s našimi zásadami pracovat a co pro vás znamenají.
Co můžete očekávat:
Zásady společnosti Google pro majitele stránek, které určují typy obsahu, který nebudeme zpeněžovat prostřednictvím žádných našich služeb pro majitele obsahu. Mezi tyto typy patří: nezákonný obsah, pedofilní obsah a materiály zachycující sexuální zneužívání dětí, sexuálně explicitní obsah, témata určená jen pro dospělé v rodinném obsahu, zneužití duševního vlastnictví, ohrožené a kriticky ohrožené druhy živočichů nebo rostlin, nebezpečný nebo hanlivý obsah, napomáhání podvodnému jednání, zkreslující a zavádějící obsah, škodlivý či nevyžádaný software a nevěsty na objednávku.
Omezení společnosti Google pro majitele obsahu, která určují typy obsahu, u něhož se mohou zobrazovat reklamy pouze z omezeného okruhu zdrojů. Mezi tyto typy patří: sexuální obsah, šokující obsah, výbušniny, střelné zbraně, součásti střelných zbraní a související produkty, jiné typy zbraní, tabák, víkendové drogy, prodej a zneužívání alkoholu, hazardní hry na internetu, léky na předpis a neschválená léčiva a doplňky.
Služba Google Ads (dříve AdWords) nebude ani nadále u žádného z těchto typů obsahu sama dodávat reklamy k zobrazování. Bude pouze přijímat reklamy z jiných inzertních služeb nebo z přímých dohod mezi majiteli obsahu a inzerenty.
Sjednocení napříč různými službami pro majitele obsahu – jednoduchost, konzistence a srozumitelnost ve všech službách, které používáte.
Co to znamená pro vás jako majitele obsahu ve službě AdSense:
Zpeněžování obsahu, který spadá pod omezení společnosti Google pro majitele obsahu, už nebude nadále porušením zásad. Místo toho inzerci u tohoto obsahu omezíme odpovídajícím způsobem na základě předvoleb jednotlivých inzertních služeb a předvoleb jednotlivých inzerentů. V některých případech se může stát, že pro vaši reklamní plochu nebudou k dispozici žádné nabídky od zdrojů inzerce, takže se u tohoto omezeného obsahu reklamy vůbec nezobrazí. Obsah, na nějž se vztahují omezení společnosti Google pro majitele obsahu, tedy můžete zpeněžovat ale pravděpodobně se vám však u něj bude zobrazovat méně reklam než u jiného obsahu, který omezením nepodléhá.
Obsah, který spadá pod zásady společnosti Google pro majitele obsahu, není povoleno zpeněžovat a nesmíte do něj umisťovat reklamy. Stejně jako v současných zásadách bude i nadále platit, že pokus o zpeněžení obsahu porušujícího zásady může vést k pozastavení nebo ukončení vašich účtů.
Tyto zásady a omezení platí společně s dalšími zásadami, kterými se řídí používání služeb Google pro majitele obsahu.
Co je třeba udělat:
V tuto chvíli nic. Jakmile v září 2019 vstoupí v platnost plné znění nových zásad a omezení, aktualizujeme centrum nápovědy a centrum zásad. Pak se s aktualizovanými zásadami a omezeními seznamte a přizpůsobte jim svůj obsah.
Od této chvíle bude společnost Google o aktualizacích zásad a omezení služby AdSense informovat v tomto protokolu změn. Majitelé obsahu jsou povinni udržovat si o zásadách přehled a důsledně je dodržovat.