Tiskové zprávy

Jak dlouho trvá vyvinout mobilní hru?

mobilni operator akce
Foto: pixabay.com, Tag: Mobilní operátoři

Už dávno se nenacházíme v dobách, kdy hrám na mobil dominoval Snake. Díky tomu, že dnes má mobilní telefon v kapse takřka každý, trh s hrami je obrovský a dle dat z roku 2022, výdělky vývojářů a společností tvoří ze 77% právě zisk z mobilních her. Není tedy divu, že se všichni snaží hráče co nejvíce zaujmout, nicméně s vyššími nároky na jednotlivé tituly pochopitelně roste doba, kterou tým k vytvoření hry potřebuje. Dříve se dala i hra na počítač vyvinout za měsíc, což je dnes prakticky nemožné.

V tomto článku se tedy podíváme na to, co má hlavní vliv na délku vývoje, a kde se ta v průměru pohybuje.

Grafika hraje prim

Roli v délce výroby hraje současná náročnost běžného hráče. Ti si totiž zvykli na to, že drtivá většina her je na tom graficky opravdu dobře a nemají chuť se pouštět do čehokoliv, co na první pohled vypadá levně či nudně.

Jak dlouho trvá vyvinout mobilní hru?
Jak dlouho trvá vyvinout mobilní hru?

Někoho možná překvapí, že přizpůsobit se trendu museli třeba i developeři slot her. Tento typ zábavy má svůj původ ve velmi jednoduchých a na pohled nezajímavých hospodských automatech, jenže jakmile se sloty přesunuly do online prostoru, najednou na hry byly uvaleny úplně nové požadavky. Společnosti provozující online kasino si tak musí opravdu vybírat, které hry nabídnou, a to nejen na základě hratelnosti, ale i grafiky, která je prostě důležitá, ať už se jedná o jakýkoliv titul a jakýkoliv žánr.

Nyní už tedy slot hry nenabízejí jen samotné bubny, ale snaží se o barevné prostředí, o zasazení do určitého prostředí jako džungle nebo Egypt, případně lze na grafice snadno poznat, když se vývojáři inspirují seriálem. A to se na délce vývoje vždy podepíše i v případě her s podobně snadnou premisou.

Schopnosti týmu

Ještě, než se dostaneme přímo k tomu, co ovlivňuje délku vývoje, zmiňme skutečnost, že na hrách pracují týmy o různých velikostech a schopnostech. Záleží tehdy značně na určení priorit, a sice, zda je prioritou hru co nejrychleji vydat a s případných technickými potížemi se vypořádat později, nebo naopak se vynasnažit, aby se na trh dostal technicky odladěný produkt. Samozřejmě je druhá varianta pro hráče lepší, nicméně délku vývoje ovlivňuje tato svědomitost týmu, avšak ne vždy jde právě o svědomitost.

Někdy jsou týmy tlačeny vedením, aby si pospíšily, tudíž holt musí přistoupit k tomu, že vynechají testování určitých možností ve hře, aby vyhověli investorům. Jde bohužel o běžnou praxi hlavně mezi PC vývojáři, přičemž studio CD Projekt Red se z toho doteď vzpamatovává. Ačkoliv tedy hovoříme o tom, jak dlouho zabere vývoj hry na mobil, jsou zde proměnné.

No, a jak dlouho to tedy trvá?

Opět se musíme podívat na to, jakou hry vyvíjíme. Pokud se jedná o něco méně komplexního typu Cookie Clicker, kde si dáme pozor pouze na jednoduchý koncept a celkem pěknou grafiku, nemusí vývoj trvat déle než čtyři měsíce. Samozřejmě je třeba brát v potaz, kolik úrovní chceme zakomponovat, případně zda k hlavnímu hernímu módu nepřidáme jeden dva navíc, aby se hráč bavil déle. Obecně ale platí, že tituly typu „spoj tři“ nejsou na vývoj náročné.

Středně velké hry trvá vyrobit půl roku až rok a půl, neboť se od nich již očekává, že nabídnout hráči komplexnější zážitek. Může jít třeba o závodní hry nebo strategie. Vezměme si za příkladu hr F1 Clash. Jednak je prostředí formulí populárním tématem, jednak je premisa naprosto jasná a je vyloženě na vývojářích, kolik času věnují určitým částem, tedy detailům vozů, tratí, případně vizitkám pilotů. Navíc se na středních hrách už podílejí větší týmy, a díky tomu se mohou vyřádit i více na grafice, čímž mají šanci zaujmout fanoušky před ostatními tituly. Hlavní náplní je samozřejmě mód kariéry, ovšem pokud má hráč zájem, může si do svého týmu rekrutovat i jezdce slavných jmen a rozhodovat o jejich kariéře.

Co se týče opravdu obrovských her jako MMORPG nebo RPG s velkým otevřeným světem, tady už se délka vývoje oproti počítačovým hrám neliší tolik, neboť může trvat až pět let. Někoho může překvapit, že do této kategorie dnes mohou patřit i battle royale tituly, a to především kvůli tomu, že jsou stále hodně populární a vývojáři si dávají práci s tím, aby přišli opravdu s kvalitní hrou, která otřese trhem.

MŮŽE SE VÁM TAKÉ LÍBIT ▼

1 Comment

  1. Jako spolutvůrce několika mobilních her můžu jen říct že to je absurdní blábol naprosto mimo realitu.

Komentuj ▼

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Více článků ► Tiskové zprávy