InternetZe světa IT

Jak psát obsah na web? Proč potřebujete obsahovou strategii?

A3 10 Alcatel

Proč potřebujete obsahovou strategii? Jedna z nejcitovanějších vět, kterou v marketingovém prostředí můžete slyšet, je výrok Billa Gatese „Obsah je král“. Aby ale mohl jako správný král vládnout, musí být vytvářen strategicky a s rozmyslem. Chrlit kvanta obsahu, který nikoho nezajímá, je zbytečně vynaložená energie pro vás, i pro lidi, kteří se náhodou prokliknou na vaše stránky a nenajdou tam nic, co by je zajímalo.

Pro koho píšu a jak?

Před tvorbou obsahové strategie si musíte uvědomit, kdo jsou ti lidé, kteří mají chodit na váš web, číst váš blog, vaše tipy nebo dostávat váš newsletter. A věřte, že věk, pohlaví nebo místo bydliště rozhodně nejsou jediná podstatná kritéria. Zajímejte se, jaké má vaše cílová skupina potřeby, co řeší za problémy nebo na jaké influencery dají. Jestli nebudete psát užitečný text pro lidi, ale obecný text pro vyhledávače, pravděpodobně si nepomůžete ani u jednoho z nich. Nicneříkající texty už nejsou žádné terno.

Pro koho píšu obsah na web? Proč potřebujete obsahovou strategii?

Pro koho píšu obsah na web? Proč potřebujete obsahovou strategii?

Podle cílového publika nastavte i tón komunikace. Mladí lidé obvykle nejsou zvědaví na přílišnou formálnost, ocení humor i nadsázku. Dobře zvolený tón komunikace může firmě pomoci dokreslit a budovat svou image. Když začnete tvrdit, že jste super cool společnost s oblečením pro teenagery, nestanete se jí ze dne na den a rozhodně tato fráze nestačí k tomu, aby vás tak teenageři ve svých očích opravdu viděli.

Soulad strategií paralelně

Důležité je, aby obsahová strategie zapadala do celkové strategie firmy a pomáhala jí naplňovat podnikovou vizi. Rozpor firemní kultury a identity s obsahem, který prezentuje svým zákazníkům nevyvolává zrovna dvakrát velkou důvěru ve značku. Nezapomínejte také na to, že jakákoli strategie je živý dokument, a nikoliv zákon navždy tesaný do kamene. Je třeba zapracovávat nové poznatky z praxe a přehodnocovat současné nastavení cílů.

Řešte online-marketing komplexně

Marketing je obor, který je jako spojená nádoba. Všechno souvisí se vším a jednotlivé činnosti na sebe vzájemně působí a prolínají se. Ruku v ruce s tvorbou obsahové strategie jde třeba optimalizace webu pro vyhledávače (SEO) nebo user experience design webu (UX) či UI (User Interface), který se snaží hledat a vytvářet pro zákazníky co nejlepší a nejpřívětivější uspořádání webu. Určitě se vám už stalo, že pro vás byl nějaký web tak nepřehledný, že jste s ním neztráceli čas a raději jste odešli. V tomhle případě není ani sebelepší obsahová strategie zaručená spása a recept na úspěch.

MŮŽE SE VÁM TAKÉ LÍBIT ▼

Komentuj ▼

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Více článků ► Internet