Rozbitý iPhone představuje velmi nepříjemnou komplikaci pro každého majitele. Jak postupovat a kolik peněz si máte připravit na zásah servisu?
Nejčastější závady u iPhonů
Závady vašeho telefonu samozřejmě závisejí i na tom, jak s mobilem zacházíte. Nicméně lze říci, že nejčastěji majitelé řeší:
Prasklý displej
Závady se nevyhýbají dokonce ani majitelům nových přístrojů. K těm nejčastějším jednoznačně patří prasklý displej.
Dokonce ani vysoce odolné sklo Gorilla glass není absolutně odolné proti náhodnému mechanickému poškození pádem. Někteří uživatelé se především starají o to, zda je telefon funkční. Což i s prasklinou na displeji být rozhodně může. Pak telefon dál používají.
Příliš rozumné rozhodnutí to ale není. Hrozí totiž, že se poškození v čase zhorší. Poškodit se tak může i dotyková vrstva, praskliny navíc do přístroje propouštějí vlhkost.
Opravit zařízení je tak vždy nutné, a to přímo v autorizovaném servisu nebo u zaměstnanců značky Apple. Jen tak máte záruku, že byl použít originální díl. Prasklé sklo vám v servisu vymění za servisní poplatek. Na náhodné poškození se, pozor, nevztahuje záruka Apple.
Vlhkost v telefonu
Příčinou vlhkosti, která napáchá „neplechu“ v zařízení, může být jednoduše i to, že svůj telefon omylem „utopíte“ ve vodě. Nové mobily sice již disponují voděodolností na úrovni IP67 či IP68, nicméně stále nejsou vodotěsné a voda v nich tedy problémy způsobit může.
Pakliže se vám to stane, jako absolutní laik toho moc nezmůžete. Především byste měli telefon okamžitě vypnout a vysušit. Znovu ho nezapínejte a co nejrychleji odneste do servisu.
Závada na baterie a problém v nabíjení
K dalším typickým potížím patří ty s baterií vyžadující její výměnu. To lze realizovat běžně za poplatek. Záruka se však nevztahuje na baterie, jejichž kapacita je přirozeně snížena v důsledku běžného použití.
Někteří majitelé narážejí také na komplikaci v podobě toho, že se jejich telefon nenabíjí. Příčinou tohoto relativně obvyklého problému může být zanesený konektor. Některým uživatelům pomůže vyzkoušet jinou nabíječku. V případě, že potíže přetrvávají, nutné je v servisu vyměnit dock konektor.
Jak zařídit servis iPhonů a dalších zařízení značky Apple
Domluvit si můžete schůzku u autorizovaného poskytovatele servisu Apple, jak radí přímo značka na svých webových stránkách.
Pro vyhledání konkrétního místa, které vám bude schopno zajistit servisní služby, můžete využít i oficiální stránky značky Apple. Vyžaduje se přihlášení prostřednictvím vašeho Apple ID. Apple dále nabízí na svých stránkách možnost jmenovitě danou společnost ověřit, zda se skutečně o autorizovaný servis jedná.
Jednotliví poskytované se v rámci rozsahu služeb liší, je proto nutné si předem zjistit konkrétní podmínky, a to například v případě, že vyžadujete příjezd technika přímo na zadanou adresu. Poskytovatelé tzv. omezeného servisu mohou poskytovat podporu pouze pro vybrané produkty nebo omezenému spektru zákazníků.
Vyplatí se oprava iPhonu a kolik bude stát?
Kolik vás budou opravy vašeho zařízení stát a vyplatí se to vůbec? Lze říci, že opravovat elektroniku značky Apple se vzhledem k jejímu prémiovému pojetí, z něhož plynou i vyšší pořizovací ceny, na rozdíl od levných přístrojů vyplatí vždy.
Kolik to bude stát? Pakliže si servis vašeho telefonu objednáte přímo u Apple, můžete si cenu opravy snadno spočítat. A to s dopomocí jednoduchého kalkulátoru. Do něj zadáte požadované označení produktu a vybraného modelu a typ servisního úkonu.
Apple sem obecně zahrnuje:
- servis baterie
- servis zadního fotoaparátu
- servis při poškození prasklé obrazovky
- servis u poškození zadního skla
- jiný typ servisního úkonu
Například odhadovaná cena u nejnovějšího iPhone 14 v provedení Pro Max vychází při výměně obrazovky podle této utility na 12 100 Kč.
Ceny jsou v této kalkulaci již vypočítány s DPH. Konečná částka může být dále navýšena o další poplatky, k nimž může servis přistoupit zejména za předpokladu, že je zapotřebí zařízení odeslat na jiné pracoviště.