Hardware

Apple prodává emoce, ne hardware. Musíte jej milovat nebo nenávidět

apple logo

Apple prodává emoce, ne hardware. Společnost buď musíte milovat anebo nenávidět. Jinak to totiž skutečně nejde. Apple, respektive jeho zakladatel Steve Jobs, totiž dokázal svým emočním marketingem oslovit miliony lidí, kteří si nedovedou svůj život bez nejnovějšího iPhonu vůbec představit a jsou ochotni za nejnovější model iPadu, iPhonu či jiného Apple výstřelku utratit nehorázné sumy peněz. Jak je to možné, když reklamy na Apple téměř neexistují a počet billboardů rovněž není nikterak astronomický?

Apple jednoduše vzbuzuje emoce napříč věkovými kategoriemi a dalo by se tak s nadsázkou říci, že prodává spíše než hardware, právě zmíněné emoce.

Jablíčka a Apple. Firma s příběhem

Firma Apple táhne své zákazníky na příběh. Jablečné prezentace, které se pravidelně vysílají a mají informovat o novinkách, které Apple chystá, hltají miliony diváků, kteří se chtějí na vlastní oči přesvědčit, že Apple je skutečně realita, která je nepřestává udivovat. Jablečnou show, jak lze prezentace s nadsázkou nazývat, chtějí totiž vidět na vlastní oči, novinky, které jsou na ní představeny, jsou pro ně pouhou třešničkou na dortu. Chtějí totiž sledovat film, který je na pokračování a který vždy nechá otevřený konec. Tak přesně to je Apple.

Apple prodává emoce, ne hardware. Musíte jej milovat nebo nenávidět
Apple prodává emoce, ne hardware. Musíte jej milovat nebo nenávidět

Propracovaný marketing. Ve filmu i na vysoké škole

Aby mohla být firma Apple tak úspěšná, jak je. Potřebuje k tomu tak skvělý marketing. Firmě Apple se to již po několik desítek let velmi dobře daří. O novinkách, které firma chystá, ví pouze malý okruh vybraných lidí a recenze dané novinky, které přijde na trh, se sepisuje až v momentě, kdy je nový jablečný produkt již na pultech obchodů. Samotní recenzenti patří mezi nejslavnější recenzenty světa a produkty, které mají zrecenzovat, si zdaleka vůbec nemohou ponechat, jak tomu tak bývá u jiných výrobců.

TIP na článek: Recenze iPhone 12. Starý design v novém těle okořeněný technologií

Apple konečně představil svým fanouškům nové iPhony. Jaká je novinka a kdo by měl přemýšlet o její koupi?

Po recenzi, která má být do značné míry upřímná a neškrobená, musí produkt vrátit zpět společnosti Apple. Ta si posléze z recenzí vezme přesně to, co potřebuje a při dalších výrobcích se bude snažit případné mouchy, vychytat. Na vysokých školách v USA jsou svítící jablka v každém filmovém záběru. Ano, je to na úkor makretingu pro mladé. I to, že si tvůrci filmů vybírají iPhony jako samotnou prestiž filmu.

Emoce při prodeji produktů Apple by se dali krájet

Lidé, čekající i několik nocí na zahájení prodeje nového produktu značky Apple přímo před obchodem, nejsou ničím neobvyklým. Lidé jsou ochotni sebrat se se svými stany, spacáky a karimatkami a jít bivakovat k obchodu, který jim jejich jablečnou novinku prodá. Emoce při prodeji nových produktů by se tak mohli doslova krájet. Lidé stojící ve frontách jsou plni očekávání, nadšení a zejména pak blaženosti z toho, že se mohou stát právě oni, hrdými majiteli nového produktu jejich oblíbené společnosti. Cena v tomto případě nehraje žádnou roli.

Proč lidé milují firmu Apple?

Lidé Apple milují z mnoha důvodů. Jedním z nich je zejména jeho zakladatel Steven Jobs, který se pro mnohé stal doslova modlou. Dalším důvodem jsou inovace, se kterými Apple přichází a mění pohled na svět hudby, počítačů, filmů a multimédií. V roce 2007 společnost Apple přišla na trh s novým iPhonem, ke kterému nebylo třeba používat dotykové pero, takzvaný stylus, kterým se do té doby ovládala veškerá dotyková zařízení.

Dalším důvodem, proč se stále více setkáváme s lidmi, kteří v ruce drží svůj nový iPhon je, že Apple nabízí neotřelé množství aplikací, které jsou doslova strhující. App Store má totiž v nabídce více než půl miliardy aplikací a to ať již těch bezplatných, tak i těch, které si lze pořídit za 99 centů.

Co ve vás vzbuzuje logo nakousnutého jablka?

Jak již bylo řečeno na začátku, někteří lidé na Apple nedají dopustit a nakousnuté jablko zdobí kupříkladu i jejich osobní vůz. Jiní ovšem patří mezi zaryté odpůrce Apple a všeho, co má s těmito produkty společného. V každém případě, ať již Apple milujete či nenávidíte, jistě o něm víte, jeho produkty alespoň matně znáte a jistě máte alespoň jednoho přítele, který iPhon, iPod či jinou vychytávku od Applu vlastní.

Zanechte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

MOHLO BY SE VÁM TAKÉ LÍBIT

VÍCE V RUBRICE ► Hardware