Internet

Online trendy v roce 2022

web internet
Foto: pixabay.com, Tag: Internet

Zatímco média a zábava byly jedním z prvních průmyslových odvětví, která přijala digitální inovace, jejich transformace zdaleka neskončila.Naše společenské životy se v minulých dvou letech přesunuly na internet a toto odvětví bylo svědkem exploze spotřeby digitálních médií.

To vedlo k hlubokým posunům a vzniku nových zábavních trendů. Není tedy překvapením, že se společnosti uchýlily k technologiím a inovacím, aby zlepšily poskytování obsahu a zůstaly konkurenceschopné na neustále se vyvíjejícím trhu.

To, co dnes lidé očekávají od multimediálního a zábavního průmyslu, se radikálně liší od toho, co bylo před několika lety. Společnosti by tedy měly urychlit své inovační plány a rychle se přizpůsobit, chtějí-li přežít a úspěšně konkurovat.

Metaverse nebo více pohlcující internet

Metaverse lze popsat jako digitální realitu, kde lidé mohou společně pracovat, hrát hry, vytvářet sítě a užívat si virtuálních koncertů. Nevztahuje se na žádnou konkrétní technologii, ale může zahrnovat AR, AI, VR, blockchain, IoT zařízení a kryptoměny, které pomáhají uživatelům komunikovat s digitálními entitami, jako by byly skutečné. Bloomberg mezitím předpovídá, že trh metaverse může do roku 2024 dosáhnout obratu až 800 miliard dolarů.

metaverse
Online trendy v roce 2022

Společnosti jako Microsoft, Facebook, Amazon, Roblox a Nvidia mají dnes na metaverse podíl. Měli bychom však přiznat, že společnost Epic Games to zvládla a prokázala skutečnou hodnotu těchto zábavních trendů. Její hra Fortnite přilákala více než 15 milionů hráčů a dalších 3,4 milionu diváků na Twitch a YouTube. Tento herní vývojář spojuje lidi po celém světě, aby zažili události, živé koncerty, show a výstavy.

Fenomén NFT

Tento trend upoutal celosvětovou pozornost poté, co Beeple – americký umělec, jehož skutečné jméno je Mike Winkelmann – prodal své umělecké dílo za více než 69 milionů dolarů. Výplata byla obrovská pro mnoho hudebníků, umělců, influencerů, investoři utráceli tisíce a miliony dolarů za vlastní digitální umění. Například zakladatel Twitteru dostal přes 2,9 milionu dolarů za svůj první tweet. Mezitím bylo prodáno video od Grimese za téměř 390 000 dolarů.

Co je tedy NFT? Jednoduše řečeno, NFT nebo nezaměnitelný token přeměňuje digitální nebo reálné objekty na jedinečná aktiva, která slouží jako osvědčení o jejich vlastnictví.

Proč je to tak důležité? Bez ohledu na rozruch, tyto žetony představují průkopnickou metodu pro herní vývojáře, sportovní ligy a mediální podniky, jak zpeněžit svůj obsah. Platformy NFT se mohou dostat do středu pozornosti mezi trendy zábavního průmyslu v roce 2022, zejména když zkoumáme oblasti metaverse a Webu 3.0.

Dnes velké značky jako Warner Bros. a CNN hledají způsoby, jak proměnit své nabídky v umělecká díla pro digitální vlastnictví, aby podpořily angažovanost a profitovaly z tohoto nového zdroje příjmů. Společnosti mohou využívat NFT k odměňování spotřebitelů exkluzivním přístupem k událostem, výhodám reálného života a dalším výhodám.

AR a VR konečně realizují svůj potenciál

Rozšířená a virtuální realita dosáhla bodu masivního přijetí a explodujícího komerčního využití. Prodej sluchátek vzkvétá a technologie je pro spotřebitele stále dostupnější. Případy použití AR a VR přesahují hraní a v roce 2022 je uvidíme v hlavním proudu.

Trendy v zábavním průmyslu

Multimediální a zábavní průmysl může nyní využívat technologie AR a VR k poskytování nových zážitků. Přední umělci včetně Imagine Dragons nebo Muse použili VR a AR k uspořádání živých vystoupení. Virtuální události nabízejí vynikající zapojení a interakci, nemluvě o doplňkovém prodeji. Vzhledem k těmto trendům v zábavním průmyslu můžete vyplnit mezeru způsobenou pandemií a poskytovat vzrušující zážitky nebo prodávat virtuální produkty a vstupenky, a tak využívat virtuální prostory.

Rozšířená realita se díky své dostupnosti a interaktivitě ujala vedení ve sportovním průmyslu. Sportovní ligy a agentury používají webAR technologii pro komunikaci s fanoušky prostřednictvím telefonu, tabletu nebo PC. Mezitím mohou virtuální portály teleportovat uživatele na stadion a učinit z nich součást hry pomocí AR efektů a digitálního zboží.

Události a schůzky

Díky video aplikacím a virtuálním událostem jsme překonali pracovní a cestovní omezení. Očekáváme, že technologie AR a VR budou dalším krokem online spolupráce. Pokud je využijete pro prezentace nebo schůzky, umožníte divákům vidět a prozkoumat i drobný detail. Tímto způsobem můžete zlepšit kvalitu online interakcí a proměnit pravidelnou událost v nezapomenutelný zážitek. Nedávný virtuální kariérní veletrh je jen dalším příkladem toho, jak AR může takové akce zefektivnit a masivně zpřístupnit.

Počítačové hry

Herní sektor byl průkopníkem v zavádění AR a VR a nadále zkouší nové způsoby, jak oslovit zákazníky prostřednictvím dotyku, čichu a chuti. Například hra Phasmophobia vydává aktualizaci pro speciální obleky, která umožňuje duchům nejen lokalizovat hráče zvukem jejich hlasu, ale také se jich dotknout. Mezitím vývoj nových přístrojů pro čichové a pocitové zážitky může povzbudit více společností, aby přinesly svůj obsah do virtuálního světa.

Online kasina a sázení

Události posledních let také rychle změnily svět sázení a kasinových her. Stále více společností má zájem o online casino s širokou nabídkou her. Na své si přijdou například fanoušci Ozzyho Osbourna se slotem věnovaným Prince of Darkness, stejně jako fanoušci mytologie a dobrodružství v džungli.

Téměř všechny společnosti nabízejí pro hraní her i sázení dedikované aplikace, z nichž mnohé lze spustit i na chytrých hodinkách. Samozřejmostí je snaha vyjít hráčům vstříc širokými možnostmi platby a nechybí široké možnosti zabezpečení a ochrany proti podvodům. Protože mezi poskytovateli panuje velká konkurence, hráče snaží nalákat pomocí různých lákavých bonusů.

Boom umělé inteligence v médiích a zábavě

V dnešní době je personalizovaný uživatelský zážitek klíčovým diferenciátorem pro mediální společnosti. Platformy jako Spotify a Netflix využívají AI a ML k nabízení relevantního obsahu na základě vzorců chování a preferencí uživatelů. Tyto algoritmy shromažďují a analyzují data, aby poskytly spotřebitelům zajímavý obsah a udržely je neustále aktivní.

Navíc služby analýzy dat rozšířené o umělou inteligenci umožňují zábavním podnikům získat jedinečné poznatky napříč různými kanály v reálném čase a poskytovat vynikající zkušenosti. V důsledku toho je umělá inteligence nepochybně v popředí digitální transformace v mediálním a zábavním průmyslu.

A co víc, umělá inteligence může být prospěšná pro automatizaci filmového a obsahového výrobního procesu. Může pomoci automatizovat téměř jakoukoli úlohu, včetně psaní scénářů, editace obsahu, castingu, skládání hudby, propagace filmů a předprodukce. Hollywood přitom již využívá technologických inovací ke zvyšování příjmů. Šíření umělé inteligence v zábavním průmyslu tedy vzkvétá a zvýší standardy mediální produkce.

Slovo závěrem

Mediální průmysl byl vždy dynamický a v roce 2022 bude potřebovat ještě více agility a kreativity, aby mohl držet krok s očekáváními uživatelů a vývojem na trhu. Uvedené trendy v oblasti zábavy dokazují, že společnosti by se měly připravit na nové výzvy a chopit se příležitostí k podpoře inovací a připravit se na úspěch. Je tedy nejvyšší čas zdvojnásobit investice do technologií a digitální strategii pro zábavní průmysl, aby dobře reagoval na změny chování vyvolané covidem.

MŮŽE SE VÁM TAKÉ LÍBIT ▼

Komentuj ▼

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Více článků ► Internet