HardwareZe světa IT

Recenze Evolveo SportCam W8 – natáčejte za každých okolností

EVOLVEO SportCam W8 top

Svoje sportovní, nebo adrenalinové zážitky si rádo natáčí čím dál tím více lidí. Jenže obyčejná kamera je moc velká, nehodí se ke každé činnosti a rozhodně jí nemůžete používat pod vodou. Navíc, kdo by jí chtěl tahat sebou. Jistě, použít telefon se často dá, ale telefon je přece k telefonování, jeho baterka se rychle vybíjí, tak proč ho zatěžovat činnostmi, na které nebyl primárně navržen.

Když vyloučíme tyto dvě možnosti, dostaneme se k té správné a to je sportovní kamera. Synonymem pro sportovní kamery je GoPro. Jenže GoPro je pořádně drahá sranda a ne každý je ochotný, kvůli příležitostnému natáčení, investovat tolik peněz. Takže, jde to i levněji a přitom stále dobře? Uvidíme, jestli Evolveo SportCam W8 je přijatelná alternativa.

EVOLVEO-SportCam-W8-main

Vodotěsné pouzdro do 60 metrů a dálkový WiFi ovladač. SporCam W8 je dobře vybavená.

Evolveo SportCam W8 je sportovní kamera, schopná natáčet a fotit ve velikém množství různých nastavení. Než si řekneme, která to jsou, podívejme se, co všechno spolu s kamerou dostanete. Není toho málo a to je dobře. Dokupovat si každý držák a nástavec se časem může nehezky podepsat na výsledné ceně. První z řady příslušenství je vodotěsné pouzdro. Kamera do něj skvěle padne a pouzdro vám umožní základní ovládání. Vodotěsné by mělo být do 60 metrů. Pouzdro snadno předěláte na zvukopropustné, vyměněním dvířek. To ovšem není vůbec snadné, povedlo se mi to asi na potřetí a měl jsem strach, že pouzdro poškodím. Oddělení dvířek totiž vyžaduje pořádnou sílu.

Dále v je v balení celá řada držáků pro různé příležitosti. Je zde 8 lepítek 3M, která umožní přidělat kameru například na auto, tak jako při našem testu. Přestože budete mít pocit, že lepítka nemohou kameru bezpečně na povrchu vozu udržet při vyšší rychlosti, není se čeho bát. Z držáků rozhodně stojí za zmínku právě ten pro nerovné povrchy. Jde o poměrně velikou plochu, která se dá přizpůsobit křivkám podkladu. Dále je zde držák třeba na řídítka kola, nebo motorky, včetně imbusu. My měli k testu teleskopickou tyč, která se ale s kamerou neprodává. I když jí musíte koupit zvlášť za zhruba 400 korun, vyplatí se to. Narozdíl od většiny selfie tyčí je kvalitně vyrobená, takže se jen tak nezlomí. Navíc se dá využít i jinak než na populární selfie.

V prodejním balení jsou dvě baterie a je to dobře. Takové natáčení s funkcí time lapse, nebo delší video ve FulHD, dá totiž kameře zabrat. Upřímně jsem z výdrže baterie měl často smíšené pocity, někdy vydržela překvapivě dlouho a pak, zničeho nic, když jsem udělal jen pár snímků a kameru uložil, byla vybitá. Částečně to bylo asi tím, že né vždy se správně vypnula, někdy zůstala svítit jedna z indikačních diod a kamera zřejmě stále pracovala. Na zadní straně kamery je obrazovka, která slouží jako hlavní komunikační rozhraní. Ovládá se pěti tlačítky na horní a pravé straně zařízení.

Uživatelské rozhraní je jednoduché a dá se v něm snadno orientovat. Občas dojde k určité prodlevě při ovládání, ale nic, co by se nedalo vydržet. Kromě toho, že se na displeji ukazuje aktuální záběr objektivu, se na něm dají prohlížet i pořízené záznamy a fotky. Displej má dva palce a je technologie LCD. Kamera má vestavěnou WiFi. Sice se s ní nepřipojíte na internet, ale dokáže se spojit s chytrým telefonem, nebo s přiloženým dálkovým ovládáním. Začněme ovládáním, to poskytuje základní funkce, pořídit snímek, pustit nahrávání a vypnout kameru. S chytrým telefonem se už dají vymyslet větší kouzla. Například se dá prohlížet již pořízený obsah, nebo sledovat live záběr kamery. Je třeba brát ohled na to, že obraz bude mít vždy zpoždění a stačí i drobná překážka a naruší to kvalitu spojení a obraz bude roztrhaný.

Teď trochu čísel, ta nikdy neomrzí. Kamera má 16 MPx CMOS snímač Panasonic a elektronickou stabilizaci obrazu. Objektiv je fish eye, což je projeví na fotkách, zkrátka kamera je už od svého názvu především k natáčení. Kdo by ale chtěl fotit, fotky mají záběr až 150° a objektiv světelnost f2,8. S pouzdrem se dá kamera používat až do hloubky 60 metrů. Je však třeba myslet na to, a výrobce na to i upozorňuje, že se kamera zahřívá a ve vodotěsném pouzdře se bude vnitřek potit. To se projevilo i na našem testování, kdy jsme kameru přidělali na Audi R8. Kamera se zhruba po 15 minutách natolik ohřála, že se sklíčko pouzdra zamlžilo. Tomu se do určité míry dá předejít použitím zvukopropustných dvířek, jejich výměna je ale obtížná, jak už jsem psal výše.

Kamera dokáže natáčet ve více něž 10 režimech a rozlišeních. Ideální volbou bude rozlišení 1920×1080 s rychlostí 30 snímků. Video bude mít dostatečnou kvalitu a přitom rozumnou velikost. Zvládá i vysokofrekvenční videa se 120 snímky za sekundu v kombinaci s rozlišením 1280×720. Pokud by to bylo málo, za cenu nižšího rozlišení 848×480 se dá dostat až na rychlost 240 snímků za vteřinu. Kamera pořízená videa a fotky ukládá na microSD kartu s kapacitou až 64 GB. Sice píšu až, ale osobně si myslím, že by člověk využil i více. Jedno cca 10 minutové video (1920×1080, 60 fps) totiž zabírá zhruba 1,5 GB, takže na dovolené, bez možnosti pravidelného stahování karty do počítače, dojde kapacita rychle. Kamera se nabíjí přiloženým kabelem microUSB, tím se dá připojit i k televizi a promítat videa na velké obrazovce. Pokud by televize neměla USB port, je zde i miniHDMI port, ovšem kabel v balení není.

Celkově se dá říci, že pro méně náročného uživatele, který skousne sem tam nějaké ty mouchy je kamera dobrou volbou. Kvalita fotek a především videí to jednoznačně potvrzuje. Kdo ale potřebuje větší spolehlivost a hlavně kameru použije častěji, než 3x do roka, mě by uvažovat o investici do zařízení z vyšší cenové kategorie. Kamera se prodává zhruba za 5 a půl tisíce korun.

Využijete vůbec outdorovou kameru? A pokud ano, ale ne příliš často, přijde vám rozdíl minimálně 4 tisíc korun jako dostatečný argument, pro drobné nedostatky? Napište co si o této kameře myslíte, nebo jakou s ní máte zkušenost, jestli ji sami používáte.

MŮŽE SE VÁM TAKÉ LÍBIT ▼