Ze světa IT

Q2 2020. Kolik uživatelů denně a měsíčně navštíví sociální síť Facebook?

facebook logo nove freebit
Foto: freebit.cz, Tag: Facebook

Facebook (Facebook je nyní přejmenován na Meta) je největší sociální sítí dneška. Statistiky návštěvnosti o tom svědčí celkem jasně. Jaké jsou výsledky za uplynulé měsíce?

Jaká jsou čísla denní návštěvnosti na Facebooku

Miliardu uživatelů za den se Facebooku podařilo překonat v roce 2015. Oznámil to tehdy přímo jeho zakladatel Mark Zuckerberg, jak jinak, než právě na Facebooku. Už v roce 2012 se síť mohla chlubit celkem miliardou aktivních uživatelů.

Jak vyplývá z aktuálně zveřejněných statistik, ve druhém čtvrtletí letošního roku měl Facebook v Asii celkem 699 milionů aktivních uživatelů denně. V Evropě to bylo 305 milionů. A v USA a Kanadě celkem 198 milionů. Na zbytek světa pak, jak vyplývá z grafu, připadá 583 milionů návštěv.

denni navstevnost facebook
Kolik uživatelů denně navštíví Facebook (Zdroj: investor.fb.com)

Při porovnání statistik za první čtvrtletí letošního roku se tak ukázalo, že návštěvnost na populární „modré“ sociální síti stoupá. V Asii jej během tohoto období používalo celkem 678 milionů aktivních uživatelů denně. V USA a Kanadě to bylo celkem 195 milionů lidí. Na zbytek světa připadá celkem 556 milionů osob.

Pouze evropská čísla zobrazují návštěvnost jako stabilní, také v prvním čtvrtletí roku 2020 se hodnota návštěvnosti dostala na 305 milionů aktivních uživatelů za den.

Jak vypadá statistika měsíční návštěvnosti

Také měsíční zveřejněné statistiky jsou zajímavé. Druhé čtvrtletí ukazuje celkem 256 milionů aktivních uživatelů za měsíc v USA a Kanadě. Statistiky zaznamenaly v Evropě v tomto sledovaném úseku hodnotu 410 milionů. V Asii už to bylo více než 1,1 milionu uživatelů. Statistická položka zahrnující zbytek světa ukázala 892 milionů.

Kolik uživatelů měsíčně navštíví Facebook? (Zdroj: investor.fb.com)
Kolik uživatelů měsíčně navštíví Facebook (Zdroj: investor.fb.com)

Opět lze při porovnání s předcházejícím obdobím vysledovat nárůst. První čtvrtletí letošního roku ukázalo že měsíční podíl aktivních uživatelů v USA a Kanadě činil 253 milionů. V Evropě to pak bylo 406 milionů. V Asii zaznamenaly aktuální statistiky více než 1 milion. Na zbytek světa pak připadá 851 milionů.

Do těchto údajů nebyli zahrnuti uživatelé na Instagramu, aplikaci WhatsApp či jiných službách, jestliže je do statistiky nekvalifikovala jejich aktivita na Facebooku.

Přičíst se narůstající návštěvnost nepochybně dá i současné situaci, kdy musela v uplynulých měsících řada lidí trávit více času doma v povinné karanténě kvůli pandemii onemocnění covid-19. Sami zástupci Facebooku konkrétně na jaře uvedli uvedli, že vzrostlo meziměsíčně využívání messagingu o 50 % a využívání hlasových služeb a videohovorů v rámci aplikací Messenger a WhatsApp stouplo dvojnásobně.

Proč je Facebook tolik populární

Facebook si drží post dokonce třetí nejnavštěvovanější webové stránky na světě. Předstihly ho pouze YouTube a Google.

Síť se tak stále těší masové oblibě. A to i přesto, že si někteří lidé uvědomují, že sociální sítě mohou řadu lidí nepříznivě ovlivňovat. Život online a neustálé porovnání s ostatními má pro citlivé povahy doslova destruktivní vliv na sebedůvěru.

Facebook nebyl první sociální sítí, stačí vzpomenout třeba ve své době mimořádně populární MySpace. Přesto si získal celosvětovou popularitu, jak dokazují nejen aktuální čísla.

Klíčem je zřejmě to, jak vznikl: Jako online platforma pro studenty, kteří se mezi sebou navzájem znali a zajímalo je tak více či méně podstatné dění v určité komunitě. To je současně i důvod, proč se čas od času objeví zprávy, že se od Facebooku zejména generace současných teenagerů poněkud odklání.

Už se se všemi, se kterými jsou na síti ve spojení, neznají. Chtějí tak opět komunikovat s lidmi, s nimiž mají blízký kontakt i z reálného světa a zajímá je účelnější sdílení informací. I mladá generace začíná být již poněkud unavená ze stovek virtuálních „přátel“ a záplavy informací, která se na populární sociální sítí každý den generuje.

Předpovídat definitivní úpadek Facebooku by jistě bylo předčasné. Zřejmě se ale v čase bude proměňovat způsob, jakým obsah sdílí i konzumuje jeho cílová skupina, což ve výsledku znamená, že počty uživatelů se nesníží, ale poklesne doba strávená na Facebooku.

Zdroj: PDF

MŮŽE SE VÁM TAKÉ LÍBIT ▼

Komentuj ▼

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Více článků ► Ze světa IT