Tiskové zprávy

Máš rád nové tiskovky? Integrace tiskových zpráv nejen ze světa informačních technologií právě na tomto místě. Pojď se podívat pod pokličku PR agentur, které zastupují výrobce mobilní elektroniky. Hezký den přeje redakce www.FreeBit.cz

Facebook vytvořil virtuální peníze. Neziskový projekt se jmenuje Libra

Facebook se spojí s 27 organizacemi po celém světě, aby začal provozovat neziskové sdružení Libra a vytvořili novou měnu (kryptoměnu). Cílem projektu Libra je vytvořit jednoduchou globální finanční infrastrukturu, která umožňuje miliardám lidí po celém světě jednoduše posílat finance. Je poháněna technologií Blockchain. Plán spuštění je plánovaný na rok 2020.

Být schopen používat mobilní peníze může mít významný pozitivní dopad na životy lidí po celém světě. Nemusíte vždy nosit hotovost, což může být nejisté, pokud zrovna na místě pouze hotovost berou. To je zvláště důležité pro lidi, kteří nemají přístup k tradičním bankám nebo finančním službám. Právě teď je tu asi miliarda lidí, která nemá bankovní účet, ale mají mobilní telefon.

Facebook zahajuje spuštění nezávislé dceřiné společnosti Calibra

Naším cílem je, aby všem bylo umožněno posílat a přijímat peníze, stejně jako vy používáte naše aplikace pro okamžité sdílení zpráv a fotek. Aby to vše bylo možné, Facebook zahajuje spuštění nezávislé dceřiné společnost jménem Calibra, která bude budovat služby, které vám umožní posílat, utrácet a ukládat Libru – počínaje digitální peněženku, která bude příští rok k dispozici na WhatsApp, Messengeru a jako samostatná aplikace.

Facebook vytvořil virtuální peníze. Neziskový projekt se jmenuje Libra
Facebook vytvořil virtuální peníze. Neziskový projekt se jmenuje Libra

Calibra bude vedena stejně jako ostatní poskytovatelé platebních služeb. Veškeré informace, které sdílíte s Calibrou, budou pořád oddělené od informací, které sdílíte na Facebooku. Od začátku vám Calibra umožní posílat Libru téměř každému kdo má smartphone. Doufáme, že v průběhu času budeme nabízet více služeb pro lidi a podniky – jako je placení účtů stisknutím tlačítka, nákup kávy pomocí skenování kódu, nebo jízda v místní veřejné dopravě bez nutnosti nosit hotovost nebo tiket.

Mastercard, Paypal, PayU, Visa a další populární služby

Kromě našeho úsilí, mnoho dalších společností bude budovat své vlastní služby pomocí Libry. Od platebních společností jako je Mastercard, Paypal, PayU, Visa, až po populární služby, jako jsou eBay, Farfetch, Lyft, Spotify a Uber, až po populární služby v oblasti finančního začlenění jako jsou Kiva, Mercy Corps a ženské světové bankovnictví, pro firmy v krypto prostoru, jako je Anchorage, Coinbase, xapo a Bison. Řada předních podniků se také připojí k tomu, aby pomohly v oblasti inovací v síti Libra spolupracovat. Doufáme, že budeme mít do roku 2020 více než 100 členů v asociaci.

libra partneri

To vše je postaveno na technologii blockchainu. Je to decentralizované, což znamená, že ji řídí mnoho různých organizací namísto jedné, což dělá systém celkově spravedlivější. Je k dispozici každému, kdo má připojení k internetu. A je to zajištěno technologií kryptografie, které pomáhá udržet vaše peníze v bezpečí.

Toto je důležitá část naší vize sociální platformy zaměřené na soukromí kde můžete komunikovat všemi způsoby, které chcete v soukromí udělat, od posílání zpráv až po zajištění plateb.

Calibra bude mít specializovaný tým odborníků

Soukromí a bezpečnost budou funkční na každém kroku. Calibra bude mít specializovaný tým odborníků v oblasti řízení rizik, který se zaměřuje na prevenci lidí v používání Calibry pro podvodné účely. Budeme poskytovat ochranu proti podvodům, takže pokud ztratíte své Libra mince, nabízíme vám vrácení peněz. Také jsme přesvědčeni, že je důležité, aby lidé měli na výběr, takže budete mít možnost použít mnoho dalších peněženek třetích stran v síti.



Ještě se toho musíme hodně naučit a udělat, než bude Libra připravena k oficiálnímu startu. Víme, že je to velký závazek a zodpovědnost. A my jsme se zavázali to udělat správně. Jsme s tvůrci a odborníky v oblastech, jako je finanční začlenění, ekonomie, bezpečnost, soukromí a blockchain, a budeme i nadále poslouchat jejich zpětnou vazbu, až budeme moci přijít na nejlepší způsob, jak se posunout kupředu.

Jsme vděční za jejich partnerství, a za všechny podniky, organizace a akademické instituce, které jsou součástí asociace Libra. Toto je začátek vzrušující cesty a těšíme se, že se brzy budeme dělit o další informace.

Oficiální web: libra.org

YouTube mění podmínky používání jak pro vás, tak pro vaše děti

Videoportál YouTube mění podmínky používání jak pro vás, tak pro vaše děti pomocí Family Linku (YouTube Kids). Jako součást naší pokračující snahy o zlepšení transparentnosti a komunikace aktualizujeme naše Smluvní podmínky („Podmínky“) v Evropském hospodářském prostoru a ve Švýcarsku a chtěli jsme vás o těchto změnách informovat.

Připravili jsme přehled hlavních změn, ale tady uvádíme i stručný souhrn toho, co jsme udělali:

Větší srozumitelnost. I když se pořád jedná o právní dokument, snažili jsme se, aby byly Podmínky přehlednější a srozumitelnější.

Lepší transparentnost a komunikace. Přidali jsme několik užitečných odkazů, které vám pomohou s orientací na YouTube, například odkazy na zásady YouTube nebo do Centra nápovědy. Také jsme rozšířili naše závazky informovat vás o všech změnách, které vás mohou ovlivnit, například o budoucích změnách těchto Podmínek.

YouTube mění podmínky používání jak pro vás, tak pro vaše děti
YouTube mění podmínky používání jak pro vás, tak pro vaše děti

Váš Obsah. Upřesnili jsme informace o licenci, kterou nám udělujete, aby byly co nejsrozumitelnější. Nežádáme vás o další oprávnění a nezměnili jsme ani způsob, jak váš obsah používáme.

Současná podoba našeho produktu. Provedli jsme několik úprav, abychom lépe vystihli způsob, jakým služba YouTube funguje. Například jsme odstranili zastaralé popisy a poskytli vám užitečné informace o naší službě s odkazy na Centrum nápovědy.

Zásady ochrany soukromí se nemění. Nedochází k žádným změnám zásad ochrany soukromí Google, neboť tato aktualizace nemění způsob shromažďování a zpracování vašich údajů. Připomínáme, že nastavení ochrany soukromí a způsob využívání vašich údajů můžete kdykoli změnit ve svém účtu Google.

Nové Podmínky vstoupí v účinnost 22. července 2019. Při příští návštěvě YouTube budete mít možnost nové Podmínky přijmout. Pokud máte zájem o další podrobnosti nebo pokud s novými Podmínkami nebudete z nějakého důvodu souhlasit a rozhodnete se raději přestat YouTube používat, najdete podrobnější informace v Centru nápovědy.

Pokud dovolíte vašemu dítěti používat službu YouTube Kids nebo pokud jeho přístup na YouTube spravujete prostřednictvím služby Family Link, pak prosíme berte na vědomí, že přijetím nové verze Podmínek dáváte souhlas i jménem svého dítěte. Prosíme, najděte si nějaký čas, abyste s ním tyto změny probrali. Děkujeme, že jste součástí naší globální komunity.

Huawei MWC 2016

Huawei posílila v indexu značek. Vyplývá to z žebříčku BrandZ Top 100

Huawei stoupá v žebříčku nejhodnotnějších značek světa. Společnost Huawei posílila svoji pozici v předním globálním indexu značek. Vyplývá to z aktuálního žebříčku BrandZ Top 100 nejhodnotnějších globálních značek sestavovaných agenturami WPP a Kantar Millward Brown.

Oproti loňskému roku posílila o jedno místo a nyní se nachází na 47 příčce s osmi procentním nárůstem hodnoty značky.  Huawei se již čtvrtý rok po sobě drží v top 50 tohoto prestižního indexu.

Huawei posílila v indexu značek. Vyplývá to z žebříčku BrandZ Top 100
Huawei posílila v indexu značek. Vyplývá to z žebříčku BrandZ Top 100

Média i spotřebitelé u společnosti Huawei především ocenily průlomové inovace produktů, jakými jsou například pokročilý kamerový systém špičkové řady P30 a technologická inovace skládacího modelu Huawei Mate X, který se pyšní pokročilým 5G. Úspěšnému posilování značky dopomohlo vynikající hodnocení produktů, nespočet získaných ocenění a stabilní prodeje.

Huawei podle přední analytické firmy IDC v meziročním srovnání vykázal více jak 50% navýšení dodávek smartphonů. Podařilo se mu tak upevnit druhou pozici v oblasti mobilních zařízení a snížit rozmezí za vedoucím Samsungem. Dle IDC se může nyní Huawei pochlubit 19% podílem na světovém trhu v kategorii smartphonů. Jako jedinému výrobci chytrých telefonů v žebříčku se společnosti Huawei podařilo navýšit objemy v průběhu prvního čtvrtletí roku 2019.

Úspěch společnosti Huawei poukazuje na širší trend čínských značek uspět v globální spotřební ekonomice. Čtyři z devíti společností, které se nově umístily v indexu BrandZ sídlí v Číně a v top 100 jejich nyní dohromady 15.

Kuki ve spolupráci s Cleverlance vydala IPTV aplikaci pro Apple TV

Kuki ve spolupráci s Cleverlance přináší do České republiky IPTV aplikace pro Apple TV. Česká technologická společnost Cleverlance vyvinula aplikaci pro významné poskytovatele internetu a chytré televize Smart Comp. a.s. a Planet A., a.s. Tyto společnosti stojí za značkami Netbox, A1M a Kuki a společně poskytují služby statisícům zákazníků.

Cleverence vyvinula aplikace IPTV Kuki pro platformu Apple TV a operační systém iOS. Cílem inovace chytré IPTV Kuki je dlouhodobé vylepšování služby tak, aby přinášela zákazníkům maximální komfort v oblasti přístupu k televiznímu obsahu. Koncept služby Kuki tak byl s novou generací zcela přepracován.

Kuki ve spolupráci s Cleverlance vydala IPTV aplikaci pro Apple TV
Kuki ve spolupráci s Cleverlance vydala IPTV aplikaci pro Apple TV

Důraz je nyní kladen zejména na co nejjednodušší zpřístupnění různorodého televizního obsahu. Uživatelé si nyní mohou jednoduše vyhledat svůj oblíbený pořad, který již běžel v televizi, a podívat se na něj. Kromě toho Kuki nabízí i jednoduchý přístup k dalšímu televiznímu obsahu, jako jsou seriály či filmy. Díky spolupráci Kuki a Cleverlance tak do České republiky přichází IPTV aplikace pro AppleTV.

Víme, že v oblasti našeho podnikání je inovace a schopnost jít s nejmodernějšími technologiemi klíčová pro vnímání zákazníka a jsme proto rádi, že se nám daří ve spolupráci s Cleverlance být špičkou na trhu s podporou všech platforem včetně Apple TV.” říká Marek Bukal, vedoucí vývoje Kuki.

Se společností Smartcomp jsme měli jedinečnou možnost v praxi uskutečnit náš návrh architektury nezávisle na cílovém zařízení a platfomě. Řříká se tomu tzv. Clean Architecture. Jinými slovy aplikace pro iPhone a Apple TV jsme napsali takovým způsobem, že 85 % zdrojového kódu (vnitřní logiky) je totožných pro obě dvě a jen zbylých 15 % (uživatelské rozhraní) pro každou aplikaci zvlášť.”

“V případě, že bychom chtěli aplikaci vytvořit pro macOS, bylo by nutné dopsat pouze další rozhraní (UI) pro tuto platformu a zapojit ho do hotového jádra aplikace.” dodává ke spolupráci Milan Mitošinka, Head of Mobile Products & Solutions v Cleverlance.

Tenké rámečky kolem displeje a interiér s karbonem: Asus ROG Strix SCAR III

ASUS ROG Strix SCAR III – herní notebook s obnovovací frekvencí displeje až 240 Hz. Asus uvede na český trh 15,6“ notebook ROG Strix SCAR III G531, určený zejména pro hráče FPS her. Jde o první notebook na světě, který disponuje displejem s obnovovací frekvencí až 240 Hz a rychlou dobou odezvy 3 ms (šedá – šedá).

Tenké rámečky kolem displeje a decentní interiér s karbonovým vzorem zvýrazňuje světelný RGB pás kolem základny. Ke komfortu hráčů přispívá klávesnice s vysokou odolností i inteligentní chlazení zajišťující optimální výkon procesoru Intel Core i7 a grafické karty až NVIDIA GeForce RTX 2070.

Specialitou je fyzický klíč KeyStone fungující na technologii NFC, který slouží pro přístup k soukromým souborům nebo k rychlému nastavení individuálního RGB osvětlení nebo profilu v oblíbených hrách. Notebook ROG Strix SCAR III G531 se v České republice začne prodávat 15. června za cenu od 48 990 Kč s DPH.

Displej s tenkým rámečkem, obnovovací frekvencí až 240 Hz a dobou odezvy 3 ms

ROG Strix SCAR III je prvním notebookem na světě s displejem s obnovovací frekvencí 240 Hz a dobou odezvy 3 milisekundy (šedá – šedá). Okraje displeje lemují velmi úzké rámečky, což umožňuje lepší herní prožitek a zároveň je notebook díky tomu mnohem kompaktnější než jiné modely stejné třídy. Panel IPS s rozlišením Full HD nabízí jasné a věrné barvy a díky vysokým obnovovací frekvencím 144/240 Hz hráčům dovolí okamžitě a přesně reagovat na to, co se právě ve hře odehrává.

ASUS ROG Strix SCAR III – herní notebook s obnovovací frekvencí displeje až 240 Hz
Tenké rámečky kolem displeje a interiér s karbonem: Asus ROG Strix SCAR III

Vybaven pro esport hraní

ROG Strix SCAR III pohání procesor Intel Core i7 deváté generace v kombinaci s dvoukanálovou 16 GB operační paměti DDR4 2666 MHz, kterou je možné jednoduše rozšířit až na 32 GB. V Česku bude během léta 2019 v prodeji také 17,3“ verze modelu SCAR III s procesorem Intel Core i9.

O herní výkon notebooku se stará grafická karta NVIDIA GeForce RTX 2070, resp. RTX 2060. Tyto moderní grafické karty postavené na architektuře Turing dokážou zobrazit detailní stínování a efekty ve hrách. Jejich výkon lze ale využít také k editaci videí nebo 3D modelování. Rychlé načítání her a aplikací zajišťuje úložiště typu SSD M.2 NVMe PCIe 3.0 s kapacitou 512 GB, který v nejvyšší konfiguraci doplňuje ještě 1TB SSHD disk FireCuda.

Přesná herní klávesnice s vysokou odolností

ROG Strix SCAR III je vybaven herní klávesnicí, která okamžitě reaguje na příkazy. Nabízí pět klávesových zkratek, nastavitelné RGB podsvícení kompatibilní s technologií Aura Sync a ergonomicky navržené klávesy s 0,25mm zakřivením.

Technologie ROG Overstroke umožňuje dřívější reakci kláves a má delší aktivní zónu stisku pro jejich rychlé, přesné a snadné stisknutí. Na klávesnici je zvýrazněna skupina ovládacích kláves WASD s průhlednými kryty. Klávesnice garantuje životnost 20 milionů stisků jednotlivých kláves. Strix SCAR III je vedle toho vybaven i digitální numerickou klávesnicí na touchpadu, která je dostupná po stisknutí jediného tlačítka.

Inteligentní chlazení

Dostatečné proudění vzduchu je základ efektivního chlazení procesoru a grafické karty. Proto jsou panty víka notebooku posunuty dopředu, a díky tomu je v zadní části více prostoru pro chladicí zónu 3D Flow. Dva výkonné ventilátory N-Blade jsou uzpůsobeny k tomu, aby nasávaly více vzduchu a odváděly ten horký ven z těla notebooku.

Chladicí systém má navíc samočistící schopnost zajišťující stabilní herní výkon – protiprachové trubice zachycují a posouvají částice prachu mimo šasi, a zabraňují tím jejich hromadění v notebooku. Speciální péče byla věnována i chlazení klávesnice, díky čemuž se oproti předchozí generaci snížila její povrchová teplota.

ROG KeyStone

ROG KeyStone je fyzický klíč fungující na bezdrátové technologii NFC, který lze vložit do boku notebooku, a tím zpřístupnit skrytý disk v počítači. Toto šifrované úložiště umožňuje zabezpečení osobních údajů, programů a souborů. Disk se dá navíc propojit s více klíči nebo vytvořit záložní klíče. KeyStone také slouží pro přístup k  přednastaveným uživatelským profilům, jako je vlastní RGB osvětlení, nastavení her apod.

Technologie ROG RangeBoost pro stabilní online hraní

ROG Strix SCAR III obsahuje několik Wi-Fi antén, které přispívají ke stabilnějšímu online hraní. Patentovaná technologie ROG RangeBoost využívá kombinaci čtyř antén, které jsou umístěny v přední a zadní části notebooku. Speciální algoritmus neustále skenuje a vybírá optimální dvojici antén pro pokrytí všech hluchých bodů. Díky tomu se zvyšuje dosah bezdrátové sítě až o 30 % ve srovnání s běžnými notebooky. Nejnovější standard Wi-Fi 802.11ac 2×2 poskytuje rychlosti až 1,7 Gb/s, díky čemuž můžete hrát online hry bez prodlev.

Modely, specifikace a cena notebooků

specifikace Asus ROG Strix SCAR III

Oficiální web: asus.com/cz/rog-strix-scar-iii/

Apple Watch a hodinky s Wear OS podporují aplikaci Kalorické tabulky

Chytré hodinky – smartwatch. Co vše se dá na hodinkách kromě času sledovat? Mezi nejoblíbenější elektronické zařízení současnosti sice bezesporu stále patří mobilní telefon. Nyní ale nastává doba chytrých hodinek a všemožné nositelné elektroniky, která umí měřit nejen vaše sportovní aktivity.

Mezi nejpopulárnější chytré hodinky určitě patří Apple Watch. Někteří si mohou vybavit také Samsung, Garmin, Xiaomi a další. Tyto hodinky v první řadě dokáží spolupracovat s mobilním telefonem a díky tomu nám přináší mnohem více informací než běžné hodinky. Dále umí velmi dobře měřit vaše tělesné funkce a sportovní aktivitu. Některým funkcím se budeme věnovat níže.

Měření spálených kalorií

Tuto funkci využije nejspíš každý, kdo se alespoň trochu hýbe. Hodinky umí díky vstupním parametrům, které zadáte, celkem přesně vypočítat váš kalorický výdej během dne. Ať už jen chodíte, jedete na kole nebo vykonáváte naročnější aktivitu, například extrémní překážkový závod Amazon Race, kde spálíte opravdu velké množství kalorií. Hodinky vás upozorní, kolik kalorií vám ještě chybí spálit, nebo zda jste už splnili svůj cíl. Veškeré kalorie lze spárovat s aplikací Kalorické tabulky a získat tak přesný přehled o vašem kalorickém výdeji.

Apple Watch a hodinky s Wear OS podporují aplikaci Kalorické tabulky
Apple Watch a hodinky s Wear OS podporují aplikaci Kalorické tabulky

Kontrola srdečního tepu a EKG

Tato funkce je využívána především sportovci, kteří si díky senzoru mohou hlídat svoji tepovou frekvenci při určitém cviku nebo sportu. Funkci EKG ale mohou využít naprosto všichni. Je dokonalá v tom, že vám včas řekne , je-li s vaším srdcem něco v nepořádku. V případě velkého problému, jako je například fibrilace síní, si můžete díky hodinkám zavolat okamžitou pomoc.

Počínaje dnešním dnem je aplikace EKG na přístroji Apple Watch Series 4 produktem s přímým spotřebitelem, který umožňuje zákazníkům odebírat elektrokardiogram přímo ze svého zápěstí a zachytávat srdeční rytmus v okamžiku, kdy zažívají příznaky jako je rychlý nebo vynechaný srdeční rytmus.

Mohou tak poskytnout lékařům kritická data. Tato funkce je nyní k dispozici v 19 evropských zemích, včetně Francie, Německa, Itálie, Španělska a Spojeného království. Aplikace EKG a oznámení o nepravidelném rytmu jsou nyní označeny značkou CE a vymazány v Evropském hospodářském prostoru.

Měření spánku

Kvalitní spánek je jedna z nejdůležitějších činností, které můžeme pro své zdraví udělat. Spánek se dělí do několika fází. Nejdůležitější je pro nás fáze REM (rapid eye movement). Díky hodinkám ji můžeme měřit a snažit se o to, aby byla co nejdelší.

Dýchání a pitný režim

Zapomínáte pravidelně pít a jste často ve stresu? I s tímto problémem vám mohou hodinky pomoci. Pravidelně vás budou vyzývat k minutovému dýchání nebo k tomu, abyste se napili a udržovali tak tělo stále hydratované. Tyto funkce jsou pouze doplňkové a dají se vypnout. A jako bonus je na Apple Watch a hodinkách s Wear OS dostupná i naše aplikace Kalorické tabulky.

Huawei MWC 2016

Oranžová (Amber Sunrise) je nová barva modelů Huawei P30 a P30 Pro

Nové barvy, hitem léta bude oranžová? Buďte trendy a vsaďte na oranžovou. Se smartphonem Huawei řady P30. Na český trh míří unikátní barva pro modely Huawei P30 a P30 Pro. Originální oranžový design je inspirovaný aurou a připomíná letní oblohu při východu slunce. Barevné provedení Amber Sunrise dělá ze smartphonu designovou záležitost a navazuje na už dříve představené inovativní barvy modelů P30.

Giganta na poli mobilních telefonů už nebavilo koukat na monochromatické barvy a chtěl své produkty povýšit. Po letech výzkumu vytvořil Huawei unikátní design a povedlo se mu proniknout hluboko do bohaté substance, která je uvnitř každé barvy. Díky tomu může představit zcela novou barvu, která vychází z jedinečného významu aury – oranžovou Amber Sunrise.

Oranžová Amber Sunrise je nová barva modelů Huawei P30 a P30 Pro
Oranžová Amber Sunrise je nová barva modelů Huawei P30 a P30 Pro

Oranžová je top

Telefony už nejsou jen praktickým pomocníkem, ale vyjadřují i osobitost majitele. Řada HUAWEI P30 se proto zaměřila na uživatele, kteří jsou milovníci módy a umění a chtějí se odlišit. V módní branži byla oranžová barva v posledních dvou letech na úplném vrcholu. Od sezónních návrhů až po nejnovější trendy. Byla zkrátka všude.

Použití oranžové, která je v barevném spektru mezi červenou a žlutou barvou, se ale u technologických produktů liší od využití v uměleckém a módním průmyslu. Důvodem je použití barvy na odlišném materiálu, kterým je v případě mobilního telefonu sklo. Pro vývojáře ze společnosti Huawei to byla obrovská výzva. Převést vizi do reality se jim povedlo pomocí vrstvení, které vytváří efektní odlesky a zdůrazňuje hladkou strukturu. Gradientní úprava při dopadu světla rozehrává barvy skla na jeho zádech.

Nová barvící technologie

Do čtyřletého vývoje barvící technologie vložil výrobce smartphonů několik desítek milionů eur. Huawei tak dokazuje, že u smartphonů nejde jen o pokroky v technologii, fotografii či umělé inteligenci. Řadí se tak i mezi trendsettery v oblasti designu a estetiky, protože gradientní úprava se stala inspirací pro další výrobce mobilních telefonů.

Kompletně zrekonstruované Studio 6. LG dodalo flexibilní OLED panely

STUDIO 6 ČESKÉ TELEVIZE prošlo modernizací v čele s flexibilními LG OLED panely. Společnost LG je pro mnohé synonymem kvality, inovace a luxusního designu.

Není tedy divu, že poskytovatel moderních audiovizuálních řešení Nowatron Elektronik, vsadil při modernizaci zpravodajského studia České televize právě na značku LG. Novému studiu tak nyní dominuje unikátní projekční stěna s dvěma flexibilními OLED panely.

V červnu 2018 proběhlo představení nejen nové moderátorské dvojice pořadu Události, komentáře, ale i kompletně zrekonstruovaného Studia 6. To prošlo modernizací, po vzoru aktuálního vývoje zahraničních zpravodajských médií. Firma Nowatron Elektronik, která spolupracuje s Českou televizí již několik let, si pro modernizaci studia vybrala exkluzivní a inovativní modely značky LG. Novému zpravodajskému studiu tak dominují dva zakřivené 55“ open frame panely, integrované do kruhového moderátorského stolu.

Kompletně zrekonstruované Studio 6. LG dodalo flexibilní OLED panely
Kompletně zrekonstruované Studio 6. LG dodalo flexibilní OLED panely

Poloměr ohybu činí 2 000 mm s jasem 400 cd/m2

Panely značky LG mají tloušťku necelé 4 mm. Poloměr ohybu činí 2 000 mm s jasem 400 cd/m2 a v rozlišení 1 920 x 1 080 bodů. Unikátnost panelu tkví zejména v jeho zobrazení. OLED technologie totiž poskytuje špičkové podání barev a díky ní ožívá skutečně realistický obraz.

Hlavní rozdíl oproti LED technologii je, že OLED (Organic Light Emitting Diode) vydává vlastní světlo, což eliminuje potřebu jakéhokoli podsvícení. Jedná se o nejvyspělejší technologii, samosvítících a vzájemně na sobě nezávislých pixelů, což vede k neuvěřitelnému kontrastu a k zobrazení opravdu dokonalé černé barvy. Navíc díky tenkému designu OLED, mohou být displeje ohýbány do netradičních a konvexních tvarů.

„Je nám ctí, že společnost Nowatron Elektronik si pro modernizaci tak významného projektu – studia České televize, vybrala právě nás. Věříme, že špičková a inovativní technologie OLED, vyvolala revoluci na poli kvality zobrazení a těší se čím dál větší oblibě.“ říká Markéta Houštecká, senior marketing specialist z LG Electronics.

Aplikace Navizoo obsahuje 30 zoologických zahrad v České republice

Navizoo spojuje milovníky zvířat a naučí vše o zvířecí říši. Aplikace Navizoo byla původně první zoo navigací, která zmapovala desítky zoologických zahrad po celém světě. Pro sezónu 2019 si startup připravil nové interaktivní funkce, které návštěvníkům zoo a milovníkům zvířat umožní získat o zvířatech více informací a zahrát si vzdělávací hry.

Během loňské sezóny aplikaci využilo více než 3000 návštěvníků zoo v České republice, na Slovensku, v Maďarsku a Rakousku, ale v nejbližších měsících startup plánuje toto číslo několikanásobně zvýšit.

Aplikace funguje na platformě Android a iOS

Aktuálně Navizoo obsahuje 30 zoologických zahrad v České republice, Maďarsku, Rakousku, Polsku, Německu, Itálii, Nizozemsku a na Slovensku. Aplikace funguje na platformě Android a iOS přičemž ve své úvodní sezóně v roce 2018 nabízela uživatelům přehlednou navigaci v zoo a lokalizaci jednotlivých zvířat a atrakcí na mapě.

Aplikace Navizoo obsahuje 30 zoologických zahrad v České republice
Aplikace Navizoo obsahuje 30 zoologických zahrad v České republice

Navizoo obsahuje 30 zoologických zahrad v České republice

Pro sezónu 2019 tým startupu vylepšil aplikaci o interaktivní funkce, které mají rozšířit znalosti uživatele o zvířecí říši, ale zejména mají propojit offline zážitek z návštěvy zoo s online funkcemi aplikace. První významnou funkcí jsou kvízy, které mohou uživatelé hrát přímo během návštěvy zoo nebo i doma. Druhou novinkou jsou vylepšené interaktivní mapy zoo, které jsou obohaceny o popisky zvířat a atrakcí.

Rok 2018 nám ukázal, že navigace byla jen začátkem, protože uživatelé mají hlavně zájem rozšířit si své znalosti o zvířatech a chtějí se o nich dozvědět co nejvíce během návštěvy, ale také po návštěvě zoo. Aplikaci přitom označili za nejlepšího pomocníka při vzdělávání,“ komentuje důvody, které vedly k tvorbě nové funkce, zakladatel startupu Róbert Marchevka.

Nadále rozšiřujeme počet zoologických zahrad

Dalším rozšířením jsou puzzle se stovkami obrázků, které mohou uživatelé skládat a poznávat tak nové druhy zvířat. „Navizoo má díky novým funkcím co nabídnout nejen mladším uživatelům, kteří mohou hrát puzzle a zkoušet své znalosti v kvízu, ale i starším uživatelům, kteří ocení praktičnost navigace, díky které se v zoo neztratí a nepřijdou tak o žádný zážitek. Každý milovník zvířat si přijde na své a ti nejaktivnější každý měsíc vyhrávají lístky do zoo,“ komentuje Róbert Marchevka nové rozšíření aplikace.

Kromě nových funkcí Navizoo nadále rozšiřuje počet zoologických zahrad, ve kterých mohou uživatelé plnohodnotně využívat všechny funkce. Startup stihl za méně než 12 měsíců pokrýt zoologické zahrady v České republice a na Slovensku. V nejbližších měsících tým plánuje pokrýt maďarský, rakouský a polský trh, o který mají uživatelé největší zájem. „Neustále se snažíme rozšiřovat počet partnerských zoo. Těší nás to nejen kvůli našim uživatelům, ale také proto, že část plánovaného zisku věnujeme partnerským zoo na péči a adopci zvířat,“ uzavírá Marchevka.

Aplikace Navizoo je určena pro všechny milovníky zvířat. Cílem projektu je poskytnout návštěvníkům zoo hlubší zážitek při návštěvě zoo, jakož i lepší interaktivitu se zvířaty a aktivitami, které v zoo probíhají. Navizoo aktuálně nabízí všechny zoo v ČR a SR a startup nadále rozšiřuje nabídku zoo v rámci EU. Navizoo zároveň finančně podporuje partnerské zoo v péči o zvířata a adopci ohrožených druhů.

Spam a phishing využívající netradiční techniky je pro kyberzločince výhodný

Kyberzločinci útočí skrz kalendáře. Odborníci společnosti Kaspersky detekovali řadu případů, kdy podvodníci cílili na uživatele prostřednictvím nakažených, nevyžádaných oznámení v Google Kalendáři. Snažili se tím z nich vylákat osobní informace. Útoky probíhaly v průběhu května. Tento podvod zneužívá specifickou funkci volně dostupného internetového kalendáře, která automaticky přidává do uživatelova kalendáře pozvánky a události.

Spam a phishing využívající netradiční techniky a nástroje je pro kyberzločince výhodný. Mohou totiž do svých sítí chytit i zkušenější uživatele, kteří by se tradičními metodami nenechali oklamat. Přesně to se může stát v případě důvěryhodných a legitimních služeb, jako jsou přednastavené funkce e-mailových kalendářů. Ty mohou být zneužity takzvaným „kalendářovým phishingem“.

Spam a phishing využívající netradiční techniky je pro kyberzločince výhodný
Spam a phishing využívající netradiční techniky je pro kyberzločince výhodný

Spam a phishing využívající netradiční techniky

Několik nevyžádaných vyskakovacích oznámení kalendáře, které v průběhu celého května detekovali odborníci z Kaspersky, byly výsledkem propracovaných nevyžádaných e-mailů odeslaných podvodníky. Tyto e-maily zneužívaly běžnou přednastavenou funkci mobilních Gmailů – automatické přidávání a upozorňování na pozvánky v kalendáři. K podvodu došlo, když pachatel poslal nevyžádanou pozvánku do kalendáře s odkazem na phishingovou stránku. Následkem toho uživatelovi na základní obrazovce jeho smartphonu vyskočilo upozornění na tuto pozvánku, které ho nabádalo ke kliknutí na odkaz.

Pokud tak učinil, dostala se data rovnou do rukou podvodníků

Ve většině případů byly uživatelé přesměrováni na stránky s jednoduchým dotazníkem. Uvedený text sliboval peněžitou výhru za jeho vyplnění. Aby uživatel mohl tuto výhru získat, musel provést „fixační“ platbu – podvodníkům měl sdělit údaje z kreditní karty a navíc i některé osobní údaje, jako například jméno, telefonní číslo a adresu. Pokud tak učinil, dostala se data rovnou do rukou podvodníků, kteří díky nim mohli ukrást jejich peníze nebo zneužít jejich identitu.

Zneužívání online kalendáře je pro hackery velmi efektivní. Lidé si totiž zvykli na to, že jim na mail nebo messengery chodí spam, a proto takovým zprávám už moc nevěří. V případě kalendářové aplikace už ale bývají méně ostražití. Je to i z toho důvodu, že kalendář primárně slouží k organizování informací, ne k jejich přenášení. Případy, které jsme doposud sledovali, obsahovaly velmi často text, který nabízel prapodivné výhry, kterých se na internetu objevují tisíce. Dobrá zpráva zní – funkci, která umožňuje zobrazování těchto textů, lze jednoduše v nastavení kalendáře vypnout,“ říká Maria Vergelis, bezpečnostní odbornice ze společnosti Kaspersky.

Aby se uživatelé vyhnuli problémům se spamem, doporučují odborníci z Kaspersky následující opatření:

  • Vypněte si automatické přidávání pozvánek do vašeho kalendáře. To uděláte tak, že si otevřete Google Kalendář, kliknete na nastavení a dále na nastavení událostí z Gmailu. Okénko, „automaticky přidávat události z Gmailu do mého kalendáře“ by mělo zůstat nezaškrtnuté. Stejně tak by mělo být neaktivní zobrazování odmítnutých událostí.
  • Pokud si nejste jisti, že stránka, na kterou jste byli přesměrováni, je skutečná a bezpečná, nikdy nevyplňujte své osobní informace.
  • Používejte účinné bezpečnostní řešení, jako je například Kaspersky Security Cloud, které vás ochrání před celou škálou kybernetických hrozeb.