Software

Při tvorbě webových stránek se můžeme dopustit spousty chyb

Google
Foto: pixabay.com, Tag: Google

Při tvorbě webových stránek se můžeme dopustit spousty chyb, které negativně ovlivňují návštěvnost, použitelnost webu a případné zisky z webu.

Tyto chyby se objevují zejména pokud s tvorbou webových stránek začínáme, ale některé se mohou stát i pokročilejším tvůrcům webů. V tomhle článku si představíme nejčastější chyby, kterým je dobré se při tvorbě webů vyhnout.

Pomalé načítání stránky

Spousta lidí si myslí, že v dnešní době rychlého internetu nemá smysl stránku optimalizovat pro rychlejší načítání. Opak je ale pravdou. Čím rychleji se vaše stránka bude načítat, tím spokojenější vaši návštěvníci budou.

Jakýkoli proklik na podstránku pro ně bude příjemnější. Tohoto faktu si začali všímat i vyhledávače, které dávají větší váhu rychlejším webům. Při tvorbě webu a přidávání obsahu je tedy potřeba soustředit se na vkládání obsahu ve správném formátu a rozlišení. Obrázky, animace, videa vždy se snažte vhodně zkombinovat nízkou velikost s kvalitou.

Při tvorbě webových stránek se můžeme dopustit spousty chyb
Při tvorbě webových stránek se můžeme dopustit spousty chyb

Nesbíráme kontakty

Častou chybou bývá také nesbírání kontaktů na návštěvníky. Každým dnem tak ztrácíme spoustu stálých uživatelů. Na stránce můžeme sbírat různé kontakty.

Nejčastěji jde o email, nebo profil na sociální síti. Pro sbírání kontaktů je vždy jednoduchý widget, který si umístíme na navštěvované místo naší stránky. U emailu jde o jedno, až dvě políčka na jméno a email + tlačítko na odeslání. U sociálních sítí je pouze jedno tlačítko na přidání.

Aby nám návštěvníci dávali své kontakty v co největší míře, musíme jim na oplátku nabídnout nějakou přidanou hodnotu. To můžou být například aktuální informace o slevách, jedinečné novinky, užitečný e-book, zajímavá infografika, slevové kupóny, soutěže a další. Kontakty nemusíme sbírat jen na webu, ale můžeme využít různé další marketingové kanály jako jsou sociální sítě, fóra, emailová databáze, ppc a podobně. Získaným kontaktům pak můžeme rozesílat zajímavá reklamní sdělení a získávat tak návštěvnost.

Zapomínáme na vhodné prolinkování webu

Interní odkazy jsou velmi důležité jak pro lepší SEO, tak pro samotné čtenáře. Je tedy důležité na vhodném prolinkování podstránek pracovat. I zde platí jisté zásady o relevantnosti a kvalitě odkazů. Pokud máme například článek o teniskách, je vhodné odkazovat na kategorie s botami ale už tolik né na bundy, nebo džíny.

Je vždy dobré zamyslet se nad spojitostmi jednotlivých článků a ty vhodné propojit odkazem. Vhodná jsou také různá doporučení na podobné články na konci příspěvku. Interní odkazy nenavádějte pouze na samotné články s kvalitním obsahem, ale také na různé kategorie, podkategorie, štítky a jiné.

Nezapomínejte na dodržování standardů

Každá webová stránka má své náležitosti a standardy. Pokud se v tvorbě a správě webových stránek pohybujete krátce, projděte si prvně pár webů a okoukejte, co se všude dodržuje. Každá stránka má jisté náležitosti, které nemusíme dodržovat, ale je vhodnější je takhle dělat. Jde například o klikatelné logo, které vede na homepage webu.

Odkazy vhodně odlišené od textu, menu v horní části stránky, nebo kontakt a více informací v patičce. Všechny tyto základní prvky přidávají na důvěryhodnosti celé stránky. Pokud máte také v patičce uvedený rok, nezapomeňte ho vždy aktualizovat, nebo zde použijte script.

MŮŽE SE VÁM TAKÉ LÍBIT ▼

Komentuj ▼

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Více článků ► Software