Ze světa IT

Šedí operátoři stále mezi námi. Superlevné volání či předplacené karty

o2 logo freebit nove
Foto: O2

Velkým lákadlem pro mobilní uživatele telefonů je superlevné volání či předplacené karty s voláním za jednu korunu. Nejen, že na trhu najdeme přes 80 virtuálních operátorů, najdeme zde i ty šedé.

Co je to takový šedivý operátor? Prakticky se považuje za toho virtuálního, nicméně má tak trošku drobná esa v rukávu. Virtuální operátoři mají klíčový problém s LTE technologií, aby ji mohly provozovat na sítích T-Mobilu, O2 či Vodafonu, musí platit. To se však některým, tedy spíše malým, samozřejmě nechce či si takovýto luxus pro své uživatele nemohou dovolit.

Výhodou šedivého operátora je plná podpora LTE pásem. Prakticky se jedná o takové malé „šedivé dítě“ pod velkou společností. Pokud se vrátíme o několik let zpět, lepší podpultovky nabízel i šedý operátor Azor, kterého zastřešoval T-Mobile. O2 má zase Bonerix, na sítích Vodafone například hostoval Amifox. Jaké jsou celkové zkušenosti s těmito operátory? Pojďme se podívat na čísla, ale také na ceny šedých operátorů, o kterých moc lidí v České republice neví.

Šedí operátoři stále mezi námi. Superlevné volání či předplacené karty
Šedí operátoři stále mezi námi. Superlevné volání či předplacené karty (Bonerix)

S Bonerixem i zástupci společnosti O2 Telefonica jsme vedli několik jednání

Trocha historie neuškodí. Dříve v těchto aktivitách vystupovala také společnost Aspekt (vyjádření přímo z webu společnosti: Se společností Bonerix, s.r.o. i se zástupci společnosti O2 Telefonica, a.s. jsme vedli několik jednání o nabídce výhodného mobilního volání pro uživatele našich služeb, nakonec jsme se však rozhodli, že firma Bonerix nevyhovuje náročným požadavkům naší firmy a obchodní politika této firmy se neshoduje s našimi zásadami).

Tak jak to tedy je, detail problému levného volání pod šedým provozovatelem? V dalších řádcích si ujasníme, co to tedy ten šedivý společník vůbec provozuje. Šedí operátoři uzavřou smlouvu na používání stovek až tisíců SIM karet operátora, a mají tak velmi výhodné sazby. Tuto pointu můžeme transformovat na distributory plynu či elektřiny. Více odběrných míst znamená sleva pro konečného zákazníka. Na tom by nebylo nic špatného, prakticky se jedná o množstevní slevu jako takovou.

Někteří šedí operátoři ale SIM karty, a tedy i služby hlavního operátora, dále přeprodávají zákazníkům, kteří nejsou jejich zaměstnanci, a nemají tedy s těmito firmami nic společného, prakticky přeprodávají slevu. Tuto činnost narušující smlouvu operátoři výslovně zakazovali ve svých obchodních podmínkách. Díky tomu šedí operátoři začali pomalu ale jistě opouštět trh a začali je nahrazovat ti virtuální.

Bonerix v současnosti využívá přes 80 000 zákazníků

Vstup do této mobilní sítě samozřejmě není pro každého. Za účelem provozu je možné se do sítě zapojit jen s kódem někoho, kdo splňuje kritéria šedého operátora. Bonerix v současnosti využívá přes 80 000 zákazníků a převážně se jedná o zaměstnance velkých korporací jako ČSOB, LIDL, ČEZ, OKD a jejich rodinné příslušníky. Bonerix funguje v rámci mateřské sítě O2 a svým zákazníkům nabízí často výhodnější ceny než je běžná maloobchodní, kterou dostanete v prodejnách O2.

Mobilní síť pro vyvolené válcuje i datové toky pomocí LTE, podívejte se na pokrytí:

Mapa Bonerix

Proč je provozovatelem programu mě neznámá společnost Bonerix?

Bonerix s.r.o. je 100% dceřinou společností O2 Czech Republic a.s., a je stejně jako obchodní značka Modré volání v jejím vlastnictví. Rozhodnutí o této nové strategii poskytování zaměstnaneckých programů bylo přijato s ohledem na efektivitu a především vyšší komfort nabídky i péče o konečného uživatele, daný flexibilitou společnosti Bonerix.

Co se stane ve chvíli, kdy bude můj 12 měsíční závazek v programu Modré volání na daném čísle končit?

Předložíme Vám nabídku, která bude v danou chvíli aktuální a na Vás bude rozhodnout se, zda chcete s programem Modrého volání pokračovat.

Aktuálně na svém čísle čerpám HW dotaci (koupil jsem si telefon za zvýhodněnou cenu a zavázal se utrácet nejméně x korun měsíčně). Mohu vstoupit do programu?

Pokud je převáděné číslo součástí stávajícího zaměstnaneckého programu, závazek minimální útraty bude převeden na povinnost 12 měsíců užívat a platit tarif Modrého volání podle vlastního výběru. Jinak je nutné nejdříve vyrovnat závazky z dotace, nebo počkat na uplynutí délky závazku.

Mohu v programu Modrého volání čerpat novou HW dotaci?

Ne, HW dotace není součástí programu Modrého volání.

Mohu měnit bez omezení tarify Modrého volání?

Přechod z tarifu Mini na Maxi lze realizovat kdykoliv. Změnu tarifu z Maxi na Mini je možné provést nejdříve 15 dní, nejpozději však 1 den před vypršením 12měsíčního závazku. Provedení změny si můžete ověřit v Samoobsluze Bonerix. Ve faktuře bude změna vyúčtována poměrnou částí.

Pro informaci a úplnost přikládáme odkazy na stažení .pdf dokumentů přímo z oficiálního webu společnosti – smlouva, podmínky, ceník a pravidla.

Patříte také do sorty lidí, která využívá šedé operátory pro levné volání mezi svmými blízkými? Jste stálicí mezi operátory O2, T-Mobile či Vodafone? Využíváte ve svém mobilním telefonu SIM kartu od některého z virtuálních operátorů? Určitě se o své myšlenky či podněty podělte do komentářů pod tímto článkem. Děkujeme za aktivitu!

Zanechte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

MOHLO BY SE VÁM TAKÉ LÍBIT

VÍCE V RUBRICE ► Ze světa IT