Watchtime a peníze na YouTube. Co vše ovlivňuje reklamy a tvůrce?



Autor: 05/06/2019 0 comments 1113 shlédnutí

Když jsem se začal zajímat o YouTube, našel jsem informace o tom, jak YouTube nabízí obsah a jak určuje dohledatelnost a doporučování videí. YouTube je postavené na systému Content ID, jedná se o automatizovaný algoritmus, který určuje a spravuje autorská práva ve videích. Není to ledajaký algoritmus, jeho vývoj stál dost financí. Přesněji se jednalo o částku převyšující rozpočet 100 milionů dolarů (USD). Dodnes jej Google piluje k dokonalosti. Jeho úspěšnost se obecně pohybuje kolem 96%, což je na automatizovaného robota více, než dost. Google je komerční firma a tak na YouTube sleduje i watchtime, tedy dobu, jakou uživatelé vydrží sledovat určité video.

Může do něj dát tedy více reklam? Určitě ne. Reklamy si tam totiž vkládají sami tvůrci obsahu. Důležitým parametrem pro vložení reklamy do videa je minimální počet 1 000 sledujících na kanálu. Druhý parametr je minimální celkový watchtime 4 000 hodin za poslední rok. Zpracování přihlášek do partnerského programu YouTube aktuálně trvá déle než měsíc. Existují nějaké další podmínky pro vstup do partnerského programu? Žijete v zemi, kde je partnerský program YouTube k dispozici. Máte více než 1000 odběratelů, o tom, zda mohou být nakoupeni se nepíše.

Watchtime a peníze na YouTube. Co vše ovlivňuje reklamy a tvůrce?
Watchtime a peníze na YouTube. Co vše ovlivňuje reklamy a tvůrce?

Pokud vám nebylo 18 let, je nutné se nechat zastoupit osobou, které už 18 bylo. Peníze se nevyplácí prostřednictvím samotného YT účtu. Vyplatit si je můžete pouze přes službu Googlu – AdSense. Pokud máte peníze z webových prezentací, určitě víte, o co se jedná. Požádat o samotnou kontrolu a monetizaci můžete zde: pokud jste ve YouTube Studiu, klikněte na Další funkce a zpeněžení. Tam uvidíte, zda máte účet řádně napojený do AdSense a splnili jste podmínky. Výdělek na YT ohrozil tzv. článek 13, jež měl omezit tvůrce obsahu. Nyní se skrývá pod článkem 17.

Reklamní formáty reklam na YouTube

YouTube má hned několik reklamích formátů. Některé jdou přeskočit, některé né. Sám autor videa si může určit, jaké reklamy v jakém videu zobrazí. První jsou obsahové reklamy. Většinou se zobrazují vpravo od videa, které přehráváte. V určitých případech se mohou zobrazit i pod samotným videem. Dalším prvkem ve videích jsou reklamy, které jsou transparetní. Většinou se umísťují do spodní části videa. Jedná se o textové nebo grafické reklamy, které doplňují obsah.

Watchtime, neboli čas shlédnutí videa nebo celého kanálu. Čas, který stráví uživatel nad jedním videem po jeho vypnutí nebo skončení.

Na transparentní reklamy navazují reklamy, které lze přeskočit. Ty může divák po 5 sekundách přeskočit. Tyto reklamy překrývají celé video, lze je umístit před nebo za obsah. Tvůrce videoobsahu je může vložit i do samotného videa v rámci mikrospotů. Pokud reklamu přeskočíte, tvůrce nedostane nic nebo jen mizivou část výdělku. Reklamy jsou v délce 15-45 sekund dle lokálních či regionálních standardů. Samotné mikrospoty určitě znáte. Jedná se o krátké reklamy před videem v délce šesti sekund. Jedná se o nepřeskočitelné reklamy, které musíte shlédnout.

YouTube jako jediná platforma uvažovala o tom a prosadila tyto reklamy dvě za sebou. Podle testů sledující akceptovali lépe skutečnost toho, že je další reklama ve videu nebude obtěžovat. Poslední možností reklamy na YouTube jsou sponzorované karty. Ty mohou obsahovat obsah, jež se vztahuje k videu. Divákům se na několik sekund zobrazí upoutávka na tuto kartu. Tyto karty mohou i procházet.

YouTube money, předplatné a reklamy u videa?

YouTube i autoři, kteří nahrávají obsah na tuto platformu žijí z reklam. Pokud se tedy nebavíme o předplatném, které YouTube před nedávnem zavedlo i v České republice. YouTube bez reklam a zdarma by chtěl samozřejmě každý. Předplatné služby YouTube Premium zahrnuje přehrávání bez reklam, na pozadí a offline.

V balíčku je i YouTube Music a také přístup k pořadům YouTube Originals. Po skončení zkušebního období zdarma je za 179 Kč měsíčně. Pokud se divák dívá prostřednictvím předplatného, peníze z výdělku jsou samozřejmě z něj. Všechny tyto reklamy jdou dávat do videí o délce minimálně deset minut. Takže si to tedy shrneme. Potřebujete minimálně 1000 sledujících, videa musí mít minimálně 4 000 hodin shlédnutí za poslední rok a musí vám být 18 let. Podmínkou je AdSense účet.

Algoritmy, určování a doporučování obsahu a watchtime?

Částečně jsem odběhl od tématu doporučování a toho, zda watchtime určujě úspěšnost videa. Ano, čas, který lidé sledují určitá videa má za následek doporučování obsahu. Roli hraje i historie účtu samotného. Umístění reklam je na bedrech samotného tvůrce. Nicméně, YouTube tam poté reklamy může umístit a vydělávat. Lidé často klikají na palec dolů a diví se, že jim algoritmus doporučuje další videa z kanálu. Ano, každá interakce se počítá. Ať už pozitivní komentářem nebo palcem nahoru. Tak negativní palcem dolů. Interakce uživatele může video posunout zase o něco dále. Hlavně sdílením obsahu. Tím se YouTubu otevřou další vrátka k dalším návštěvníkům a začíná virální kolotoč. Pokud nechcete, aby se vám na zdi zobrazovala další videa, zablokujte si daný kanál. Tím se vyhnete dalšímu doporučení obsahu.



Autor

Martin Kohout

V ruce iPhone. Technologie. Novinky. Smartphone.

Web: https://freebit.cz

Chceš se vyjádřit? Tento článek okomentuj, projev názor!